chapter 49

113 15 2
                                    

Hai guys...

Sambungan dri part 3

.¶ skip time¶

Esokan hari nya...












ALICIAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!






Jeritan itu didengae oleh satu isi rumah....semua naik melihat jejaka itu...en ghazali terkejut mendgr jeritan anak tunggal nya itu lalu dia bergegas naik kebilik ali...ali yang ketika itu sedg tenNg kan diri akibat minpi buruk yang dia alami itu terkejut bila seseornag menghempas pintu bilkk nya..


Ahmad; paksu kenapa?
Hanani; kenap jerit jerit ni?
Eng: ali ok tak?
Ali; uhuk okey ali minpi je takdi..
Ahmad: minpi apa paksu?
Ali; minpi buruk...pasal alicia...
Eng; ya allah ali ali tulah tido tak basuh kaki tu yang macam tu tu...haih kenapa minpi apa cuba cerita dekat ayah!?.
Ali; ali minpi alicia tinggal kan ali dia
Eng; hahaha pergi mana pula?





















Ali; ketempay lebih bahagia..




Jawap ali bila en ghazali tanya en ghazali tersentap tibe tibe kenapa ali dpt minpi macam tu pula dah...ali pdg semua dia harpkan yang alicia ada..sekali...tiba tiba..tengh mereka semua terdian seketika tibe tibe..loceng rumah berbunyi..en ghazali turun kebawah utk buka pintu...





Bila buka je dia tersnyum rupanya bakal menantu dia dth sape lagi kalau buka alicia si gadis yang tegas macam singa tak makan 1 bulan en ghazali pelawa alicia masuk dan duduk dikerusi..

Eng- elok lah kamu dth alicia ali baru je bangun..tah bila nk pergi kerja dh kul berapa dh ni aish..
Alicia; hahah tekper dia juga kata nak datang sekolah same same..
Eng; dh baik ke?
Alicia; dh..
Eng; alhamdulilah..jdi plan still leh teruskan?( kata en ghazali membuatkan alicia terkedu dia tak pasti same ada dia still leh bertahN after spm or dia akan pergi jua sebelum spm...alicia mengeluh en ghazali duduk disebelah..alicia...)

Eng; why?
Alicia; alicia tak tau lah uncle kalau awl kan boleh?
Eng; maksud  nya khwin...
Alicia; this year? Boleg ke?
Eng; uncle boleh je tapi tu yang nak angkat nikah ali bukan uncle hahahaha dia tu tau kah cemas tak tentu pasal..
Alicia; tulah tu...alicia okey.je..
Eng; okey nanti bagi tau papa kamu uncle bincang...kang bagi yau lah ali tu..
Alicia; okey uncle...
Ali; apa dia? Eh alicia...
Alicia; hai...
Eng; hah dh turun dh mandi ?
Ali; dy siap dh...
Alicia; bagus bagus..
Ali; hum...kenapa kau tak setuju nak khwin dgn aku?
Alicia; eh sape ckp? Aku ckp nk awl kan bukan lambat kan..
Ali; laaaa yeke hshsh okey je...
Alicia; baguslah...*sebb aku takut kalau aku kecewa kan kau selamanyam.ali...*(kata alicia dlm hati sambil memadang ali dengan wajah dgn lembut...ali tersenyum melihat alicia..setelah selesai sarapan mereka terus bergerak ke sekolah ali bawa kereta.m.)










Semasa dalam perjalanan alicia dan ali boraj gitu gitu je...





Ali: aku akan menjaga mu..semanpu dan sepisah ku..
Alicia; tibe hahahaha..
Ali; hahahaha yeyelay alicia...
Alicia; ali kalau aku tanya jgn marah..
Ali; apa ckp lah..
(Alicia terdiam seketika...ali pdg alicia lampu merah menyala tanda beehenti seketika...ali behentikan kereta nya dan pdg alicia..yang diam dia tak tau nak bagi tahu ali macam mana)








Ali; alicia? (Pdg)
Alicia; kalau kita khwin kita tak dpt anak cam mana okey ke?
Ali; alaa benda kecik je mestilah okey alicia kalau ada ada lah rezeki nya...kenapa?
Alicia; aku tak pasti same ada mampu atau tidak beri kau zuriat..
Ali; alicia...(pegang tangan) aku tak kisah lah lambat atau cepat janji ni (tunjuk mini love) cinta kita kekal abadi...alicia aku tak kisah kalau rasa macma kau tak mampu takper aku terima dgn hati yang rela..yea tau setiap wanita mesti nak beri laki dia rasa ada anak sendiei tapi kalau dh tak boleh dh cuba macam macam nak wat cam mana kan anak angkat pun aku tak kisah..janji kau selamat tuje..aku nak..
Alicia; ali kau org pertama yang anggap aku macam tu kalau org lain mesti dan jdikan aku ni sampau (peluk ali)
Ali; alicia susah senang kita same same aku nak kay jdi bidadari aku disyurga nanti...jangan risau akan aku pinpin tangan ini sampai ke syurga...
Alicia; ya tuhan ali...* aku terharu ali tetapi kalau lah kau tau keadaan aku adakah kau akan mencintai aku macm kau ckp itu ali...*( kata alicia dlm hati )












MY TEACHER IS MY EX 💙Where stories live. Discover now