chapter 43

137 19 5
                                    

Hai guys


Semasa tgh seronok mereka tiba tiba...moon datang kearah ali dan alicia yang sedg rancak beborak amik gambar tu....moon tiba tiba dan andd...







Moon: alicia...can i talk to you...
Alicia dan ali yang tgh beborak terus terhenti dan..pdg sesama sendiri....
Alicia: what?
Moon; errr bukan kat ini kat lain..boleh? Ni hal kita je pls...melin
Alicia: ouh ok wait..ali...
Ali; oket take care....




Alicia dan moon berjalan dan menuju ketasik..moon tersenyum sinis bila dia dpt cakap dgn alicia...dia dh mula bekata kata dalam hati nya..sementara alicia hanya memadang moon dgn perasaan curiga...ali dri takdi perhatikan je takut ada apa apa...





Sesama ditempat nya alicia dan moon berhenti...moon pdg menghadapt alicia...alicia pdg moon dgn pdagn pelik....




Alicia: why?
Moon; i want talk to you at last 12 minutes pls..
Alicia: yea okey what?
(Moon pdg alicia dan menagis alicia terus rasa pelik dgn moon moon buat buat menagis dan terus peluk alicia ada ramai pelajar yang nampak mereka turut hairan dgn alicia dan moon geng alicia juga pelik)



Alicia: err moon kenapa ni?
Moon; i am sorry alicia aku banyak salah dgn kau aku cekit kau aku jatuh kan kau aku tinggal kan kau sebb perempyan tak guna tu aku menyesal alicia aku mintak maaf aku nak jdi kawna baik kau semula hikss hiks aku insaf melin hikss hiks

(Dgr je kata kata moon alicia automatic tersentap seketika..dia mula rasa pelik tetapi alicia ni jenis yang tak sanggup tgk membee dalam kesusahan..alicia membls oelukan moon sambil mengusap lembut rambut moon)




Alicia: what you mean?
Moon: pls alicia forgive me yang lepas biarkan yea aku nak berybah pls hiks maaf kan aku kita tak lama lagi spm aku nak kau aku berjaya maaf aku tak akan kacau hidu0 kau dgn ali lagi aku nak kawan dgn kau....maaf kan aku alicia hikss
* cis dia ni tak akan dan tak caya kot aku puas nagis ni aish * pls alicia....






Alicia: * pelik...biasa dia ni bukan jenis yg lembut hati? Ke betul dia dh ber7bah...huks * humm.( tarik nafas...) Okey saya maaf kn but promise jangan buat lagi okey kita kawa baik aku kenal kau lama dh moon sejak tadika lagi...aku tau kau baik org nya okey..
Moon; sure? Aku ni dh lah teruk..
Alicia: semua org layak berubah..okey dh lap air mata tu jinye..
Moon; meiln hiks huhuhu (mereka berpeluoan dagn erat sekali ramai yang memerhati)









Ali; apa hal tu? Darma tv3 ke?
Adila; mesti ada sesuatu ni cg kita kena hati hati
Ali; tulahtu...eh sejak bila korg kat sini?( kata ali sambik memadang oelik pelajae yang duduk disebalik pokok bersame nya memerhati alicia dgn moon)
Put; sejak dulu lagi...
Ali; erk  okey *apa rancang kau kali ni moon iman apa jau tak puas hati lagi terang bersuluh kot aku nampak iman curang tak akam aku nak syg org yg tak sygkan aku sia sia adalah aish...aku tak akan buat alicia sedih aku janji aku akan sentiasa dgn dia bahaya ni moon tu licik tau lah inviso aishhh *



















Alicia dan moon lepaskan pelukan alicia tersenyum pdg moon..moon juga...selepas tu alicia pergi kearah ali dan yang lain moon pdg sinis kembali..kearah alicia..















* alicia...alicia hurm senang nak tipu kau...patut lah kau senang dibuli hahaha bagus plan aku berjalan kali ni..lepas ni..hahaha akan ada lah pertengkaran antara kau dgn ali hahaha alicia alicia perangai kasihan kat org tu still ada patut lah kau tu tak maju hahahaha naif betul hahahahahaha hurm *( kata moon dalam hati sambil tersenyum jahat....tiba fone beedering moon angkat panggilan tersebut...)













Heloo?








??: so? Cam mana?
Moon; perfect
??: good..nanti aku bagi tau kakak
Moon; ok roger..kakak buat apa?
??; belajae guna alat baru dia...
Moon; mana dia dpt?
??; iris.....
Moon; what? Where? Hah?
??: tu bukan urusan kau...
Moon; ok fine...bye.
??: bye...









Moon: * iris? Bila masa tapi iris ditangan ali? Cam mana dia amik! Dia bukan inviso nak meyelinap masuk rumag ali? Tak mungkin ali bagi cam tu je...sebb iris ibarat nyawa dia...alicia? Aish gak mungkik lah dia...mesti kakak buat sesuatu...hurm...*











Tiba alicia panggil moon yang masij tercegak dekat situ...moon segera dth sambil berlari tersenyum kearah nya..sampai je moon hanya diam alicia menyerangkan yang moon dh baik dia berubah walaupun kawan kawan alicia like cam ouh yeke tapi mereka still tak percaya moon ni...sebb moon perg buat alicia sampai alicia hampir.K.O...ali juga tak percaya dia just angguk je time alicoa borak...






Alicia: yea.gitu
Adila: ouh okey walcome back moon..( muka mls)
Moon; thanks...
Alicia; jom jinye kita amik gambar
Moon; sape je tak nak hahaha jommm..korg jom...(moon buka fone nya dan amik gambar moon siap amik gambar alicia dgn ali utk sesuatu...tujuan..)
Ali:* aku still rasa curiga...* ok jon nak gerak ni..
Semua; alaaa ok jomm..
















Dalam bas semua kelihatan okey sahaja ali tak berhenti pikir pasal moon dan alicia betul ke niat moon ni nak berubah atau pun saje nak cari tau hal baru...alicia yang sebelah ali tu hanya pdg ali..dgn pdgn yg pelik...setelah 3 jam perjalanan akhirnya mereka semua sampai kerumah masing masing...ali hantar alicia balik rumah peecutian yang hebat semua org gembira..















Selepas ali hantar alicia ali terys balik kerumah bujang nya...bila dia sampai dia tgk kawn kwn nya tgh duduk buat hal sendiri...ali naik mamdi dan rehatm..















Skip time...

Malam tu....



Malam yang sangat tenang angin yang sejuk...diiringin dgn udara yang segar...ali yang tgh duduk diberanda sambil berfikir pasal moon dan alicia...tersedae bila seseornag masuk bilik nya....bila ali tgk rupanya..seorang jejak yang memakai cermin kata sedg menuju kearah nya...sambil bawa pingan berisi kek bleuberry...






Ali; wah sape wat?
Khai; rudy cuba resepi baru ayah dia...
Ali; ooo ayah dia kan cef terkenal dekat sini same lah rudy pun..
Khai; tulah sepd amik ni rasa...
Ali; ok tq...
Khai; cam mana guna kaki baru?
Ali; best aku tak rasa aku ni hilang apa apa...
Khai; wwah baguslah alhamdulilah...
Ali; khai aku nak tanya...
Khai: apa?
Ali; about adek angkat kau...
































Mata khai membulat bila dgr sahaja perkataan itu.....


























Moon?



































































Kenapa dia?


































*habis lah*
































Bersambung
Hai guys ok tak kalau tak sorry tau hehehs vote komen nanti authoe sambung hahaha saya tak tido yea sebb tak nangtuk ma hahaha kkk

MY TEACHER IS MY EX 💙Where stories live. Discover now