chapter 10

244 26 6
                                    

Hallo!

-----------------------------------------------------

Selepas sahaja ali mendengar nama alicia mata ali terus membulat seketika yelah dah lama kot rudy tak buat muka srs dia tu ali yang ketika itu sedang berdiri didepan cermin terus duduk dikatil...rudy menghampiri ali..

Ali: apa yg kau nak cakap?
Rudy; ok ini mungkin kau rasa am aku dh gila ke apa tapii tapii aku nak cakap aku berani pegang al quran ok benda ni betul
Ali; apa dia?
Rudy: ali aku jumpa alicia dekat taman berhampiran dengan rumah ayah kau aku x tipu betul dgn mata aku sendiri malah kami borak lagi
Ali : yah? Rudy alicia dh tak adaaa pls lah
Rudy: aku betul tak tipu aku tanya dia kau hidup lagi dia cakap dia tak perh mati pun dia cakap kau yg mati
Ali; wait what? I am died? Aku rasa kau rindu dia kot baik kau pergi ziarah dia (bangun)
Rudy: ali dgr lahhh
Ali; stop rudy aku dh lambat ok kau bawa istifar sikit...
Rudy: ali...





Cekll (pintu dibuka)




Rudy: kalau yeee dia dh tiada mana kubur dia?? Hah mana? Kau sendiri tak tau mana kubur gf kau hah? Kenpaa masa kau talk about alicia to your father your father don't want to answer the question hah? Why? Ali?
Ali; but rudy dia dh lama pergi 3 tahun
Rudy: 3 tahunn kau x tahu apa yg jdi? Right? Mana? Kenapa? Apa jdi? Hah? Kau lupa ke ali kau koma selepas tu? Pastu tiba tiba kau dge alicia? Died? No reason? Hah? Kau
Kena cari bukti ali jagn terus berada dalam delema kau ali...



Ali; dh rudy...
Rudy; dia masih hidup..
Ali; dh cukup! Jagn serabut kan aku lagi..

Rudy; takk dia ada trust meeee plss ali she not pass away okey aku rasa semua ni dirancang oleg ayah kau dh ayah dia kalau tak cam mana aku...




(Baru sahaja rudy nak terus kan cakap ali potong ayat rudy dgn rasa yang mula rimas)



Ali; I SAY SHUT UP! RUDY DIA DH TIADA CUKUP SEKSA JIWA AKU LAGI! (Rudy terdiam ali terus amik beg nya dan  pergi dri situ rudy bangun lalu menubuk dinding dia tak tahu cam mana nak terang kan lagi pada ali yang alicia masih ada)






Rudy: kalau lah kau jumpa dgn dia kang senang ya allah tolong aku untuk sedar kan kawan baik aku ni....







Tiba tiba fone rudy berbunyi..

Kring kringg 📲📲

Rudy; hello?
??; hello rudy..
Rudy:eh...



















Iman?
















Skip timeeee...

Kul 10 pagi...

Ali bangun dari duduk yang lama nya dibilik guru lalu ke tempat isi air untuk isi air dalam botol nya yang sudah habis semasa dia sedang isi tiba tiba....dia terdgr sesuatu yang guru guru yang lain senang borak...





Cg: eh kau tau budk girl dari kelas 4kimia tu...
Cg; yang balik dgn cg ali tu ke?
Cg: aah kau tahu tak aishh si dia tu aduh nama dh same pastu haih boleh kata cam dh cpl dh
Cg; kau ni dia ada lah kat sini kng dia dgr
Cg; aduhh dge cerita lahh dulu ada pelajar lelaki dri sek ni kena tembak ke langgae aku pun x tahy katanya dh tiada tapi ada segelintir kata hidup lagi....
Cg; tulah peningg aku haihhhh (tanda buku)


Ali yang dge cam pelik pula budk ditembak? Langgae? Budk laki?
Ali terus ke meja nya...



Ali;* kenapa dioarg cakap tu cam aku je? Aishh tak mungkin lah hurm mati? Aku dh mati ke? Eh tak mungkin lah (pegang dada) jantung aku beedegup lagi tak tak bukan aku kot yang mati haihh budk kelas 4kimia? Budk tu sape dia erk haihh...*(buka buku untuk tanda buku pelajae)

Ketika ali sedang menanda buku pelajae pelajae dia tiba tiba secara tidak senaja nya dia tertolak buku buku yang dah siap tanda disebelah nya akibat nya buku tu terjatuh....

Ali; ya allah haihh (kutip buku) cam mana leh jatuh (selepas dia kutip buku dia mula duduk semula tiba tiba kerusi dia terlanggar sesuatu ali terus tgk dibawah meja rupanya dia terlanggar 1 buku ali terus amik bila dia amik je buku tu dia tertengok nama dibuku tu...)












Mata ali membulat..














Dia mula rasa tak sedp hati...









Pikiran nya menlayang

















Ali; tak mungkin......dia....


















Hidup lagi....
















Buku itu tertulis

Nama




















"ALICIA KHENG "








































APA!!!!!!!!!!!!













jeritan ali yang kuat terlag membuat kan seluruh bilkk guru terkejut dann memadang nya...ali terus tutup mulut nya dah tunduk kebawah...





Ali; eree sorry sorryy..*aduh ali malu nyaaa aishh tapi tak mungkin dia *











Ali terus berfikir








Skip time..

Jam 2 petang....


Keringggggg



Loceng berbunyi maka Tamat lah sesi pembelajaran pada hari tuuu semua pelajae mula turun kebawah dan balik kerumah masing masing hari yang sangat sangat sangat sangat sangatttt penat bagi mereka....ada pelajae yang balkk dgn member lah dgn tulah bagai

Dikelas masih ada lagi geng yang baru hendak pulang kerana sesi mereka habis lambat alicia yang sedang mengemas beg nya dan ingin pulang tiba tiba terhenti sebb guru nya memanggil...




Cg: alicia can you help me?
Alicia; sure teacher
Cg: okey tq pls take this book in my table okey
Alicia: okey tc

(Selepas sahaja guru itu menywrah kan buku pada alicia alicia bawa beg nya dan terus kebilim guru dia pergi seorang sebb member dia dah balik dah diaorg naik bas tu yang kena cepat ada yang naik kereta terbang ada yg jalan kaki ada yg baik basikal roket 😂macam macam..








Sedang alicia jalan kebilil guru tiba tiba angin bertiup kencang dan membuatkan rambut dia terbang dan menutupi mata nya alicia baru je nak buku pintu bilkk guru rambut nya mengacau sahaja.




Bila alicia langkah je masuk dan tiba tiba dia terlanggar seseorang dagn kuat dan menyebabkan mereka beedua jatuh

.





Alicia; sorry cgg....
Ali; eh takpee saya....(baru sahaja ali nak habis kan ayat nya tiba tiba ali terpadang wajah gadis dihadapan nya mata nya terpaku wajah ayu anggun gadis itu membuat kan air mata nya mula berada dikelopak mata)
(Alicia segera betulkam rambut dia dan dia juga terpadang jejaka dihadapan nya..mereka tereyes contact dan jdi lah moment ala ala hendustan)

😂😂(author merapu)


















Ali; tak..










Alicia: mungkin




















AWK MASIH HIDUP!????













Kata mereka berdua serentak..












dan

































Bersambung
Hah kemana tu? Hahahah okey x? Vote komen tau pasni dh ada monent sweet alilicia ehek dah author nak tido bye hehehe nanti kita sambung okey vote komen kalau x nanti author hehehe saje je hshshs okey tqqq

MY TEACHER IS MY EX 💙Where stories live. Discover now