chapter 73

105 13 3
                                    

Hai guys i am backkk hshshs aclty author exam this weekk and i am very busy sorry guysss  becauses make you wait my story hehehe so i will continue this fanfis are you ready? So let start ...


Chapter yg lepas .....

Kata mereka bertiga sambil melihat pada skrin laptop ...merrka terpdg sesama mereka dan tersenyum jahat....



Chapter 73

Skip time.....

Malam itu semua orang didalam rumah ali sedg buat kerja masing masimg ada yang tido ada yang tgk tv macam macam lah ali yang ketika itu berada dibilik keluar dan turun ke bawah dia tgk ramai yang buat hal sendiro tiba tiba ali teringat pada cecair dan semacam benda yg dia terima itu ali terus amik dan dia perg ke arah general yang tengah tengok tv tu ...



Ali:errr papa busy ke?
General: kamu ada nampak papa kerja ke? (kata general sambil memadang kearah ali ali hanua tersengih sahaja )
Ali: hehehe tak ..
General: haha papa gurau hah kenapa?
(ali duduk disebelah general dan bagi bekas yang berisi cecair tu general padang ali dan dia amik bekas tu )
General:apa ni?
Ali: hum first i don't know how to tell you about this but i want you know this is a dengers
General:mean? I don't understnd ali juat straghit to the poin
Ali:humm...siang takdi semua org tido ali je tak pastu ada org bagi benda ni tapi tak ada lah bagi depan depan hum...
Genral : okey pastu ...
Ali: pastu dia bagi dalam satu sampul pastu ada 3barang satu yg ni lagi 2 tu tak beeguna ali buang jelah...ali tak tau cecair apa ni tapi sumpah boleh khayal kalau bau ...

General padg ali dgn pelik sekali dia terus buka pelahan lahan bekas tu dengan lafaz bismilah selepas tu general dpt mencium bau yang sangat teruk dia terus tutup sebb tak tahan dgn bau tu...ali pdg general riak wajah general dh berubah...



General: ali kamu ada terkena tangan ke cecair ni?
Ali: hum ada tu ada tapi sikit je...
General: kamu basuh tak tangan lepas tu?
Ali: ada kenapa papa?
General: ni bukan cecair biasa ...ni macam sya perh bau dahlu tapi dimana sya tak ingat hum...(kata general semua pdg diaorg dgn muka yang pelik..alicia duduk disebelah general dia pun nak tau apa jdi)




Alicia: apa ni? Kek ke?
Ali: hah kek kau mkn insyallah terus ke langit ..
Alicia: jgn marah tanya je..
Ali: hum...tak adalah...
General: apa lagi yang dia bagi ali?
Ali: surat dan kilp kertas..tapi dua dua tak guna pun
General: apa isi surat tu?
Ali: err tak igt lah tapi dia ckp dia bagi masa 69 jam utk apa erk humm hah putus tunang dgn alicia kalau tak nanti hum..aduh lupa lah hah apa aduh lupaaaaa ( kata ali sambil pegang kepala nya general pdg srs pd ali )
General: ini bukan main main ini adalah bahaya hum ali kamu ada musuh ke papa nak tahu..






Ali terdiam seingt dia dia mana ada kacau life org pun nak ada musuu bagai ni ali pdg alicia ali seolah olah tahu isyarat mata alicia tu yang mengatakan musuh mereka ialah iman tapi ali still rasa iman dh berubah ali tarik nfas panjg dan angguk..






Eng:sape tu ali? Sejak bila?
Ali: hum sejak ali dgn alicia bersame..
Khai: maksud kau iman?
Ali: hum...
General: iman ? Ejen iman? Iman yang pakai tudung kuning tu? Anak tok ketua kampung tu eh tu dulu anak kepada apa ni pensyarah tu?? Yang kerja doktor tu.???

Bertubi tubi soalan yang keluar dri mulut general ali dan yang lain pdg dan anggukkan sahaja..general terua mengelengkan kepalanya dia tak percaya iman macam tu dia tahu iman ni lembut je..




General: iman? Haih tak mungkin dia dia kan ayu lembut tak perh cakap kasar lah..kan.
Ali: sbr papa..
(mendengae sahaja apa yang general kata alicia mula terasa bara api dia naik dia rasa panaas je baik? Ayu?  Alicia jeling ali dia hampir mati ditangan si iman sampai kat general kata baik alicia diam sahaja sambil menaha amarah)





MY TEACHER IS MY EX 💙Where stories live. Discover now