Hai...
Skip 1 bulan......
Dipagi hari yang nyaman dan sejuk kerana hujan membasahi bumi akan membuat sesiapa sahaja akan lena dibuai minpi tak kira tua muda akan lena..didalam selimut...pagi itu angin sejuk diiringin dengan gerimis masih lagi turun.....
Disebuah rumah...seoranv gadis sedang mengikat rambut nya dan ready to go school walaupun dia rasa mls nak pergu baik tido tapi disebbkam hari ni dia nak kena amik markah ujian nya maka kena lah pergi...alicia turun kebawah...dan dia tgk papa dan nenek nya sedg sarapan...
Alicia: morningg...
General; morning gegirl...dah cepat makan...papa hantar kamu pergi sekolah ok?
Alicia: eh x per alicia pergi sendiri je sekolah kali ni...
General; kenapa? Hujan tu?
Alicia; its okey papa lain kali papa hantar tau..hehe
General; yelah...dh makan..nanti lambat...Alicia sarapan menu pagi itu adalah mee goreng dgn ayam goreng...setelah siap sahaja dia makan alicia bergerak ke sekolah hujan gerimis je tapi angin yang kuat tu...buat dia basah sedikit...semasa didalam perjalanan tiba tiba hujan mula lebat alicia segera berteduh...
Alicia; alamakk hujan lebat pula aduh cam mana aku nk gi sekolag mi dh kul 6:50 aduhh lambat lahh..menyesal tak tumpang papa aduhhhh haihh nasib kau lah alicia.....(buka ikatan rambut sebb nak betulkam rambut...alicia sedg menunggu hujan berhenti atau reda sedikit..utk dia lari dan ke sekolah) .
Semasa alicia sedg tunggu sebuah kereta hitam datang dan berhenti dihadapan nya alicia terkejut sedikit dia kebelakang dia dh mula rasa takut.....alicia buat buat tak nampak kereta tu...
Tiba tiba kereta itu hon dia...alicia pdg tingkap kereta tu gelap gelita cam mana dia nak tau org panggil dia ke tak...
Didalam kereta itu pula...
Ali melihat pelik dgn alicia tu tak akan lah alicia x tay dia pakai kereta baru...dah 3 kali ali hon alicia buat tak dgr ali dah hilang sbr nk je ketuk si alicia tu...
Ali; aik dia ni tak nak naik ke? Ke dia nk sampai lambat..?? Aduh dia ni...(buka cermin tingkap) woi masuk hujan cepar kan lambat sekolah!?
(Alicia terus pdg kereta tu kelihatan ali didalam kereta....alicia buat muka tak puas hati nya yelah dia takut lah ada org nk culik dia ke apa pastu main main honnn)Alicia; boleh x jgn nak hon? Adab ada kan?
Ali; haihh dia ni cepat kan lebat hujan...
Alicia; nak surhh saya wat apa?
Ali; masukkkkkkkk lahhhh
Alicia: tak nak saya boleh pergi sendiri hujan pun dah nak reda
Ali; asstafiruallah aliciaaa masukkk kang ada petir baru tau..
Alicia; aku cakap tak nak tak nakkkk (alicia baru nak melangkah tiba tiba)Gerummmmmmmmm
Petir memacar kedengaran sangat kuat alicia terua terduduk sambil tutup telinga nya dia rasa terkejut rasa takut semua ada...ali terus amik payung dan keluar dri kereta dia kearah alicia..
Ali; alicia??? Ok? Tak?? Alicia??
Alicia; ali aku takut...ali...
Ali; tulah aku dh kata haih kang dah jdi cam ni aku dh kata kan tak baik lain kata org yg besar dri kau kan dah jdi hah...jom ok takk meh beg kau aku angkat..
Alicia; hum...(ali pegang tangan alicia dan masuk kekereta...setelah masuk dalam kereta...ali hulur tuala kecik alicia lap muka dia yang basuh tu..alicia amik) ...Ali; okey? Tak?
Alicia: ali aku minta maaf...
Ali; sebb?
Alicia; tak dgr cakap kau pastu pasal buln lepas....aku buat kau sakit hati sorry...
Ali; alaaa aku dh maafkan lah...dh dh ok tak pucat muka kau? Terkejut lagi?
Alicia; tak cuma berdebar sikit kauja punya petir...
Ali : hahaha dh jommm ke sekolah....Sesampai ke disekolag
Suasana disekolah sangat sangat riuh kerana hujan dan banyak lopa lopa air hbis kain pelajae basah sebb air hujan....ali dan alicia baru sahaja masuk kepengkalan sekolag ali parking kereta nya.....dan siap kan barg barg jam baru kul 7 diaorg punya kelas kul 8 mula....
Ali; okey sampai kita tunggu kejap kasi hujan reda kalau x bash baju kan.....lagipun kelas pertama kau subjet aku takper masuk sekali dgn aku lah...
Alicia; hum.....
Ali: why? Kau marah ke?
Alicia; tak adalah cuma aku terfikir...
Ali; apa?
Alicia; kenapa kau masih layan aku macam...dulu dulu? Time cpl?
Ali; alaa aku dh biasa dgn kau alicia kita bersama dri aku darjh 5 lagi kau darjh 2 hahaha muda muda dh tau cinta an haha
Alicia: tapi iman cam mana kalau dia tau tak ke mampus kau kena?
Ali; xper alicia aku berserah pada allah...
Alicia; hum.....
Ali; lagipun aku rasa nk putus dgn iman lah...
Alicia; asal?
Ali; sebb kau kan ada?kau pandai layan aku ?
Alicia; jgn buat lawak bodog ali...
Ali: hahah gurau gurau kang meroyan iman..haih....dh 2 tahun kot...
Alicia; haha yea...
Ali; lagi pun an...Alicia; apa?
Ali; kalau boleh aku tak nk cpl..
Alicia: hbis kay nk apa?
Ali; aku nk melamae terus..tapi sekarang ni aku serah pada allah...kalau yea dia jodoh aku (pdg alicia dgn ada makna tapi alicia tak perasan) maka dia akan tetep bersama aku walaupun keadaan masa tu tak menentu...
Alicia; so sweet nk melamar an guna cara tu hahaha
Ali; kay akan faham icia...
Alicia; dh jom masuk kelas..lambat...(Baru je alicia nak buka pintu tiba ali ckp..
Ali; eh nanti alicia!?!!
.
Germmmmmmmmm
Sekali lagi petir memancar membuat kan semua terkejut ada yg menjerit semua alicia terus masuk tutup pintu dia atur nafas nya balik terkejut sape tak terkejut tiba kena cam ni...
Ali; asstafiruallah aishh aku pun terkejut...kay ok?
Alicia; huh ok terkejut makcik aduhh...
Ali; hahaha dh eh kejap aku amik payung pastu teman aku pergi pejabat kejap aku nk isi kehadiran aku pastu kita masuk kelas same baru nampak cam sweet sikit..
Alicia; eee tak nakkk lah..
Ali: malu?? (Dekat kan diri dgn alicia....melihat ali sepeti nak memeluk nya alicia ketepi dia dh takut dgn ali...ali tergelak besar..melihat muka alicia)Ali; asal? Takut? Weyh aku ada akal aku tak akan sesekali sentuh kau lah alicia cuma takdi aku tarik tangan kau....
Alicia; jgn wat cam tu lah haih nak marah cg aduh..
Ali; yes i am your teacher and i am your..Future husband...
Dgn kata kata ali membuat kan alicia terdiam muka nya menahan malu yang amat dia tutup muka nya dan pdg sebelah tingkap...
Ali; alicia? Why?
Alicia; no tak ada apa apa dh dh jom lahhhhh (tegas alicia yelah dh malu)Ali; hahaha jommm
Ali keluar kereta dulu lalu membuka pintu utk alicia ramai yang melihat mereka ada dh yang mula gosip pagi mereka ada yang menyampah ada yang cam oh sweet gitu ada yang mls tgk macam macam dan makcik bawang wajib ada.....alicia membiarkan sahaja..dia mls layan kan layan same je dia dgn org lain....
Setelah siap kunci kereta....Ali dan alicia menuju ke pejabat alicia berjalan dibelakang ali...semasa dia berjalan tiba tiba....
Aduhhhh!!!!
Bersambung
Hai guys okey x? Kalau x sorry tau hehe nanti author sambung lagi okey hehehe vote komen
YOU ARE READING
MY TEACHER IS MY EX 💙
RomansPerbezaan umur mereka adalay 4 tahun.satu hari disekolah smks (sekolah menegah sains) seorang guru baru masuk kesekolah itu untuk mengantikan guru yang telah berpindah.kehadiran guru itu membuat kan hampir kesemua pelajar perempuan tertarik pada dir...