chapter 45(part 2)

115 20 5
                                    

Haii....






Sambungn dri part 1....

Skip time..≧﹏≦

Keringgggg.....

Loceng berbunyi...tepat jam 2:30 oetang masa yang ditunggu kan oleh semua...pelajae sekolah..tak kira yang kecik atau yang besar mesti happy punya bila dge loceng tu bunyi....itulah masa mereka utkkk balikkkkkkkkkkk...ramai pelajae dh mula keluar dari pagar sekolah..rata rata happy dgn semua nya...alicia yang berjalan seiringi dgn alicia tersenyum gembira....hari tu adalah hari yang sanagt happy buat kedua mempelai itu..



Ali; so cam mana?
Alicia; awk jumpa papa saya petang ni...cam mana?
Alicia; okey awk fuss gementar dia lain macam...
Alicia: hshshs papa saya bukn nya garang pun dia just tegas...je..
Ali; yelah dh naik (ali dan alicia naik masuk kedalam kereta dan balik...mereka beborak macma macam..setelah selesai nya hantar alicia kerumah nya...ali pergi berjumpa terus ke rumah ayah nya dia tak boleh sembunyi dh..jawapn dekat tangan ma...







Sesampai je dirumah en ghazali yang sedg main  ml dgn uncle bakar terhenti bila ada yang beri salam...uncle bakar berhenti main dan buka pintu kelihatan ali uncle terus ajak masuk terus anak anak uncle bakar terus kearah ali dan  peluk paksu dia..tu... Ali tersenyum jumpa kezen dia..tu...selepas sahaja salam..ali duduk disofa...






Eng; ali sihat?
Ali; sihat ayah ayah sihat uncle?
Eng; sihat ali...alhamdulilah..
Ali; heheh ayh ali nk ckp sikit ni...
Uncle; ap tu?
Ali; heheh ali...aduh nk ckp macam mana ni
Eng; laaaa ckp lah why?
Ali; hehehe act ni buat ayh and yy lain teekjut but yea i am ready to marry....







Mata en ghazali dan juga uncle bakar terkejut mendengar apa yang dikatakan oleh ali....mereoa pdg sesama mereka dan tergelak..gelak....macam tak percaya ke ckp ali sebb ali selalu beegurau jdi diaodg igt ali just ckp je bukan apa punn...ali melihat je ayahnya gelak je terus hilang mod...






Ali; hurn takper lah ali nak balik lah...(pura pura merajuk)
Eng; hahahahahah ali duduk dulu hauaj ayah bukan apa terkejut je tibe nak khwin jshshs
Uncle: tulah tuuu uncle pun umur 28 baru nikah ni ali 20 tahun jauahah sape nak ke ali ni?
Ali; uncle ni ayah ni srs ali ckp betul ali nak nikah...
Eng; aish yelah yelah dgn sape?
Ali; srs ayh..










































Dengan










Alicia....








Setelah sebut je nama alicia uncle dan en ghazali gelak lagi kuat..sehb alicia masih sekolah kot mana diaorg nak caya...ali terus rasa nak nagis je bila kena macam tu dia dtg nk mintak retus yang dpt adalah kena gelak aduhh...






Ali; dh lah macam ni ali khwin lari jelah..bye...( baru je ali nak pergi uncle bakar tahan ali)
Ali; kenapa? Humm..(merajuk)
Eng; sbr sbr aduh..jgn khwin larii nanti ayah tak restu...
Ali; hbis bila ali ckp ayah uncle gelak je...hurm...
Eng; tapi alicia kan dia belajar lagi...
Ali; tau tapi ayah betul ali betul nak nikah dgn dia kitaorg tunang dulu nanti baru nikah? Boleh?
Uncle; dia tau?
Ali; tau...
Eng; kena jumpa papa dia dulu ali nari settle hal lain khwin ni bukan kerja senang..tau..
Ali; i know that but ayah restu?
Eng; mestilah...calon idamana ayah kot hshshs bila boleg jumpa family dia?
Ali; petang ni!??
























Jawap ali dgn semangat membuat kan kedua jejaka itu terkejut semula..












Eng&uncle: APA!?????






















ali; hehee..yea






°°°°°°°°°°°°°°°°°′°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°




























Petang itu...family ali dtg menuju kerumag alicia...alicia dh dpt debaran yang sangat sangat kuat..dia duduk je dalam bilik sambil pakai baju kurung...cantik je alicia..bila pakai macam tu...bila family ali sampai je mereka mula berbincang alicia juga kena turun dia duduk sebelah nenek dia...dgn malu and sopan dia just dge jelah apa apa...pdg ali pun sikit sikt sehb masing masing takut....en ghazali dgn gereral rama sedg rancak beborak dan berbincang




Eng; Hahahahah macam tulah cerita nya rama ali pun bagi tau mengejut....tu yang aku tak caya tak ada angin atay ribui tibe kata nak khwin...
Rama; hahahaa tulah aku pun same..aku igt si alicia ni main main kata papa icia nak nikay dgn ali aku pikir dia main main ke or tu impian in the future tapu bukan...hahahaah
Uncle; aish mereka dh ada plan secara diam lah kot...
General; tulah hahahahaha....
Ali:* aku rasa macam nak terkeving pun ada aku nak tau lah diterima ke tak dia boleh rancak borak aduhh lah kawaii alicia cantikkk * ...







Nenek; kamu semua bincang lah dulu nenej nak buat air..jom alicia....
Eng; eh tak payah susah nenek..
Nek; tak ada yang sush nya okey jom..
(Alicia bangun ikut nenek nya kedapur sampai jedapur alicia tutup muka dia dia tahan malu semua ada...sape je tak malu kan)
Nek; kamu ok? (Keluar kan ais batu)
Alicia; nenek alicia takut...kalau kalau dia ubah pikiran cam mana?
Nek;apa kamu ni...tak baik pikir cam tu...
Alicia; hehehe ok..(alicia pun bancuh lah jus oren tu...setelah itu dia bawa keluar mula nya dia tak nak pun nawa keluar tapi nenek dia paksa dia..jdi kena lah dia tahan malu dia setelah keluar alicia dtt bawa air..)







Uncle; amboi rajin  nyaa...anak dara general ni...
Eng; tulah tuu...terima kasih alicia..
General; hahahaha dia memang suka kalau hidang hidang masakan ni...suka sangay buat kerja rumah..
Uncle; yeke bertuah lah ali..kau dpt bini yang oandai urus hahah
Ali; heheeh...(alicia hulur air pada ali dan yang lain )

Eng; terima kasih alicia..
Alicia; same same..
Ali; tq alicia..
Alicia; same same..minum lah dulu...(alicia bangun dan duduk sebelah nenek nya )













Setelah 1 jam mereka akhirnya selsai lah bincangan mereka...




Eng; jdi rama nak ke kita bebesan?
General; hahaha aku boleh je kena tanya tuan badan dulu...jdi alicia? Ok? Ali?
Ali; ok...je
Uncle; cantik alicia?
( alicia diam seribu bahasa muka nya memerah bila dgr ayah nya kata beegitu)
Nenek; org tua tua kata kalau diam tanda nya setuju hah...
Alicia; heheeh...
General : heloo? Yeke tak?
Alicia; ye...alicia setuju...
Eng; alhamdulilah...
Uncle; alhamdulilah..











General; ali alicia cukup buln ni  tunang lah dulu nanti bila alicia dh lepas exam spm kamu khwin lah..boleh?
Ali; boleh...
Alicia:* lama nuaa lepas spm siak tapi tak per lah * okeym..
















Mereoa beborak..lagim...
















Ditemapt lainnnnnnnnnnnnnnn













AAPAAAAAAAA!!!!!!! ALI NAK NIKAHHHHH!!!!!!!








jerit seorang gadis dengan terkejut sekali...



??; yeaaaaa jgn jerit sakit telinga..
??; hbis lah melepasss..













??: KAU DIAM!!! TAK GUNA ALICIA AEGHH AKU RASA MACAM NAK KE SEPAKKK KAU...AISHHH KAU TUNGU ALICIA AKU TAK AKAN BIAE KAN KAU DPT ALI ARGHHHHUHH (sepahkan barang)















??; cam mana?
















??; jinye kau mula kann plan kau faham?
??; faham....
























Setealh tu gadis tu keluar dan tenang kan diri dgn amarah yang nerapi...































Skip time esok nyaa...




















Bersambung
Hai guys okey tak? Kalau tak sorry yea vote komen tw heheheh

MY TEACHER IS MY EX 💙Where stories live. Discover now