chapter 48

118 19 3
                                    

Hai.....






^skip time ^

Jam menunjukan pukul 3 petang...ali yang ketika itu sedg duduk diberanda sambil memegang cincin tunang nya yang patut disarung ke seorang gadis hari itu terbatal kerana kejadian itu berlaku ali masij berfikir kenapa alicia ckp macam tu sedg kan dia tak buat apa apa...angin petang waktu itu sangat nyaman sangat angin bertiup sepoi sepoi menlepasi ali ali memgeluu kecik hati dia kosong dia rasa sunyi biasa ada alicia untuk diajak borak..tetapi semua adalah minpi..



Ali; apa aku buat sampai kau tinggal kan aku? Hiks...alicia kau janji akam selalu ada dgn aku tetapi kenapa? Alicia hari ni hari tunang kita hiks kenapa ya allah hiks...mesti ada yang tak kena...aku kena siasat.!? (Seleps ali cakap macam tu...tiba tiba fone nya berdering memadang kan ada panggilan yang sedg diatas talian....ali pergi kekatil dan amil fone nya dia jawap panggilan itu)






Talian...

??; hello...
Ali; yea hello
??; kenal tak?
Ali; oh iman...kenapa? Kacau ada apa?
Iman; awk dge i want to meet you...
Ali; buat apa? Nak tambah kemarahan alicia?
Iman; alicia? Kenapa dgm dia?
Ali; tu tak payah ckp lah asl nk jumpa?
Iman; pls ni penting...aku nak jumpa kau jap lagi dekat kedai nanti aku share location ok?
Ali; hurn yelah...
Iman; ok bye jumpa nanti..
Ali;..k..(letak fone)




Ali duduk dikatil..sambil..tgk frame gambar dia dgn alicia..ali amik frame gambar itu..sambil mengukir sebuah senyuman...ali mengusap gambar itu pelahan lahan...tiba tiba...ali nyanyi sesuatu..







Ali; tuhan...jaga kan dia..dia kekasih ku...kan tetap milik ku...aku sungguh mencintai sungguh menyanyangi setulus hati ku.....👑walaupun ia sudah tertulis dibuku takdie alicia aku akan cuba kembali kan kau kepada aku...pls...alicia...ya allah kau lembut kan lah hati dia buat diri ku....





Kata ali setelah itu dia bersiap untuk jumpa iman..ali pun pergi kesatu lokasi yang iman bagi location itu...ali bawa motor nya...dan menuju ketempat itu....sesampai disana ali melihat seorang gadis sedg duduk disebuah kerusi sambil menunggu diri nya....tetapi gadis itu sedg bercakap dalm fone...dia sampai disebuah restaurant yang teeletak didalam cyeberaya juga lah...jam pukul 5 petang....






Iman; nanti buat tau..
??; ye ma tau lah...nanti buat gaya sweet sikit..
Iman; yea tau eh dia du sampai dh dh...

Ali; hai...
Iman; eh hai ali..
Ali; kau sihat?
Iman; ye sihat ali kau? Duduk lah....
Ali; yea tq..ha ada apa nak  jumpa?
Iman; oh kejap kau nak pesan aapa apa aku belanja?
Ali; takper lah aku tak lapa..
Iman; sure?
Ali; yea...(selepas itu iman memesang satu menu kegemaran ali...ali mula lah terasa lapa...ali pdg lain sebb tak nak kalah...dgn makanan itu iman tau ali lapa dia pesan dia lalu sampai lah menu untuk 2 org)

Ali; tapi...
Iman; amik lah org dh belanja...
Ali; tq...
Iman; yea makan dulu kang aku ckp...kalau ckp sekarang hilang mod..
Ali; okey...tq sekali lagi...(ali makn diaorg duduk dihadapan sahaja...ali pdg iman iman pdh ali macam tu...iman pdg kesebuah pokok yang tidak jauh ada seseorang yang menungu utk amik gambar mereka bersame...iman memberikan isyarat untuk org amik gambar mereka org itu faham...iman melihat ali yang comot sikit makan..itu..dia terus amik tisu dan lap mulut ali ali tak sempat elak...dia pdg jelah..lalu..









Cekkk.satu gambar di amik dgn senyap....iman pdg org itu org itu tersenyum utk kata berjaya...hati iman berbunga bunga riang bila berjaya amik  gambar ....ali pdg iman dgn hairan sekali..kenapa lak iman ni..tersenyim seorang macam pelik je..



Ali; gelak apa?..
Iman; tak ada apa..
Ali; yea tau aku makan macam kerbau comot jgn gelak...
Iman: hahahah kerbau hshshs apa ni ali....(mereka tergelak...tiba )






MY TEACHER IS MY EX 💙Where stories live. Discover now