Faris bersama-sama Rayyan melangkah masuk ke kelab malam untuk memerhatikan orang yang berada di dalam kelab tersebut. Senyuman sinis mula terbit apabila sasarannya sudah kelihatan mabuk.
"Hey, are you Rayyan Vioese?" soal perempuan itu dengan suara lunaknya. Faris sudah membuat muka mimik menyampah dengan baju terkoyak sana-sini.
Dasar perempuan murah!
"Yes, it's me. And who are you?" Melayan pula si Rayyan ni. Tampar karang!!
"Takkan you tak ingat i, you ingat tak annual meeting dengan Bergle Company. My dad invite you to join us," ujar gadis itu. Rayyan memandang gadis itu bersama senyuman terpaksa.
"Ouh, your dad is Tuan Xainder right?" Gadis itu mengganguk.
"Kenapa you balik awal waktu tu?" soal perempuan itu curiga.
Rayyan terdiam, malam itu dia telah meniduri seseorang perempuan. Faris yang mendiamkan dari tadi terus membuka bicara.
"Ouh, malam tu dia ada kerja sikit," cantas Faris. Perempuan itu hanya meng"o"kan sahaja.
Banyak tanya pula minah ni. Rungut Faris dalam hati.
"By the way my name is Aleena." Menyua tangan kecil kepada Rayyan. Rayyan masih menggelamun. Faris yang tersedar cepat-cepat dia berdehem. Rayyan tersedar dari menggelamun.
"Apa?" soal Rayyan kembali. Cepat-cepat Aleena menarik tangannya kembali. Faris yang memerhati hanya menunggu masa untuk menghemburkan tetawanya
"Can I have your phone number?" soal Medina lalu mengeluarkan telefon berjenama Apple dari tas tangan.
"Of course 0187893450," balas Rayyan dengan senyuman nakal. Faris sudah naik menyampah melihat agenda mereka berdua.
"I've got to go," pamit Aleena. Bibir miliknya sempat mendarat di pipi Rayyan. Dia pergi dengan senyuman nakal. Faris sudah tergelak dengan bahak. Rayyan hanya memandang figura perempuan itu dengan sinis.
"Bak sini tisu, geli bodoh. Dahlah haram kalah najis mughallazah." Faris menyuakan kotak tisu yang berada berdekatan denganya kepada Rayyan.
Lalu Rayyan mengelap pipinya dengan tisu tersebut. Jijik betul!
"Lah tahu pun, aku ingatkan kau tak tahu pasal jenis- jenis najis. Itulah kau gatal telor sangat, kan dah mendapat," kata Faris sambil tertawa. Rayyan memandangnya tajam.
"Jadi betullah kau nak nikah esok?"
"Emm."
"Kau dah bersedia ke?"
"Dahhhh..."
"Kau dah betul-betul bersedia ke?"
"Kau dah kenapa? Gila ke?"
"Takdelah aku tanya sebab perkahwinan ni sampai bila - bila dan bukan perkara main - main..." Matanya ternampak satu figura yang dia kenali. Sofia! Kenapa gadis sedang melutut? Kenapa mata amber milik sofia sarat dengan air mata?
"Hah sambunglah cepat," kata Faris kepala dipaling kearah Rayyan. Rayyan sedang memandang kearah lain.
"Kau tengok apa gila? Tu bukan ke..." Terus dia memandang ke kanan.
"Sofia." Rayyan bersuara terus dia bangun dan bergerak ke tempat dimana Sofia berada.
Finally I found my Sofia.
"Rayyan, kau gila ke?" Faris memanggil Rayyan tapi tidak berkesan. Terus dia mengikut langkah Rayyan.
"Tolong lepaskan saya, bukan saya yang mencuri," terang Sofia sambil melutut.
YOU ARE READING
Faris's
Romance[COMPLETE] The masters series level 1. "How am i supposed to live without you?" Kerana musuh mereka bersatu. Kerana cinta mereka saling melengkapi antara satu sama lain. Kerana sayang mereka berjanji untuk bersama hingga ke hari tua. Pertemuan mer...