Bab 26.5

29.5K 1.7K 941
                                    

"Lily, nanti I baliklah. Bukan I duduk sini sampai mati pun" terdengar dengusan kasar dari pihak sana.

"Ke you dah jatuh cinta dengan minah tu?"

"Kan I kata I tak cintakan dia, you memang saja nak uji kesabaran I" ulas Faris. Naik serabut dia melayan Lily.

"Yes, I memang nak uji you. Mana tahu you fall in love with her? Ingat baby you milik I seorang je. Only I can get a Mrs. Iskandar title"

"Yes, Lily only you" ujar Faris. Malas betul dia layan Lily. Haish.

"Yey, okey bye I nak sambung shopping. Thanks for the money. Love you" ujar Lily di corong telefon.

"Okey bye" talian diputuskan. Rambut diraut kebalakang.

"Bro, aku nak kau standby. Rayden dah otw" ujar Rayyan dari belakang. Ditepuk sikit bahu.

"Ini lagi satu masalah, stress gila. Isteri aku tengah buat apa?" Rayyan mengangkat bahu.

"Kau pun antara salah satu masalah aku. Semak" ujar Faris selamba lalu di menuju ke ward yang menempatkan Raisya.

"Love, kau dah makan?" ujar Faris seraya dia mengerling bekas makanan yang masih belum diusik

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Love, kau dah makan?" ujar Faris seraya dia mengerling bekas makanan yang masih belum diusik. Raisya yang sedang tekun membaca buku menggangkat muka. Dia menggeleng kepala.

"Kenapa kau tak makan? Nanti sakit macam mana?" Raisya tersengih lalu buku yang dipegang dirampas Faris. Dia mencebis.

"Awak, nak buku. Bosanlah duduk sini lama. Awak pun bukan selalu dengan saya. Tak habis keluar je" rungut Raisya. Faris dihadapan dijeling.

"Makan dulu, baru kau boleh membebel" ujar Faris seraya dia membuka bekas makanan yang disediakan pihak hospital.

"Eh kejap-kejap makanan tu halal ke?" soal Raisya. Bukan dia tak nak makan tapi takut tak halal. Yelah lagipun mereka masih di Italy.

"Halal, ini hospital milik keluarga Rayyan" Raisya tersengih, takkanlah Faris nak bagi dia makan benda haram pula.

"Dah buka mulut" Raisya membuka mulut.

"Hm, sedap" komen Raisya. Muka Faris dipandang. Senyuman kian melebar.

'Suami siapa ni handsome sangat, mama help Sya tengah cair'

"Kau dah kenapa? Tersengih-sengih" arhggg dia perasan pula. Harap-harap tak merahlah pipi.

"Saya teringat dekat boyfriend saya" ujar Raisya sambil tersenyum. Faris sudah memandang Raisya tajam.

"Awak rasa dia dah makan?"

"Boyfriend?" Raisya mengganguk.

"Siapa?"

"Adalah" Faris mengeluarkan telefon dipoket seluar. Dengan pantas di menekan icon call. Nama seseorang dicari. Raisya memandang Faris pelik. Dah kenapa?

"Hello, tolong cari siapa boyfriend isteri aku" tergelak Raisya dengan tindakan Faris. Telefon dimasukkan kembali dalam poket.

"HAHAHAHAHAHAHAHA" gelak Raisya.

"Kenapa kau gelak?"

"Cuba awak brain, awak rasa siapa boyfriend saya?" ujar Raisya. Faris cuba memproses kata-kata Raisya. .

"Tak kisahlah siapa pun dia, aku akan pukul dia sampai lunyai" Raisya memikir, macam mana Faris nak pukul diri sendiri sampai lunyai?

"Ofclah suami saya ni" jari runcingnya bermain didada bidang Faris.

"Otak awak ni sempit betul"

"Kau nak goda aku ke?" aura suara itu menakutkan. Baru nak bergurau dengan pantas dia menarik tangan.

"Nah makan" sudu berisi nasi dihala kepada mulut Raisya. Tahu takut. Main-main lagi. Pintu diketuk tersembullah kepala Rayden.

"Faris, we need to talk right now" ujar Rayden bernada dingin. Habislah dia.

"Nah makan sampai habis, kalau tak habis siap kau" dihulur bekas berisi makanan kepada Raisya. Dia mengganguk.

"Nak pergi mana?"

"Adalah tak lama pun, sekejap je" Faris yang melangkah pergi dipandang. Berat hati mahu melepaskan Faris walaupun sekejap.

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
Faris's Where stories live. Discover now