Bab 38

29.3K 2K 805
                                    

"Umi," jerit Raisya terkejut. Senyuman manis mekar di wajah Umi.

"Kau lari kenapa? Aku punyalah penat cungkil rahsia dari abang kau. Nasib Ghibrael ada" ujar Umi mulut dimuncungkan. Raisya tergelak.

"Kenapa kau datang sini?" soal Raisya serius.

"Nantilah aku cerita. Kau tak rindu aku ke?" Raisya tergelak. Ofclah dia rindu.

"Meh sini" tangannya didepa seluas-luasnya. Mereka berpeluk.

"Aku still nak merajuk. Kenapa kau tak bagitahu aku?" soal Umi.

"Kalau ye pun nak peluk-peluk, masuklah dulu. Sejuk ni. Sya ingat, kamu tu mengandung" pesan Bella. Pelukan mereka terlerai.

"Kau tengok Umi... penyakit lupa kau dah perpindah pada aku" rungut Raisya. Mereka berdua tertawa dengan gelagat Raisya. Umi dengan penyakit lupa memang tak boleh perpisah.

"Jum masuk" ajak Bella. Umi dan Raisya mengangguk.

"Apa hajat kau? Macamlah aku tak tahu yang suami aku hantar kau" tangan Raisya disilang didada

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Apa hajat kau? Macamlah aku tak tahu yang suami aku hantar kau" tangan Raisya disilang didada. Ala-ala spy yang garang.

"Uhuk" Umi tersedak air teh yang dibuat oleh Bella.

"Sudahku duga, dia suruh balik Malaysia ke?" soal Raisya. Umi mengangguk.

"Betina sundal tu dah ajak suami kau kahwin" Raisya ternganga. What the heck?

"Kiranya plan kita berjayalah ni?" soal Raisya. Umi mengangguk perlahan. Air teh diteguk rakun. Haus bebe!

"Kenapa Faris je tak datang sini? Aku baru nak acah-acah merajuk setahun dengan dia" soal Raisya lagi. Umi mengangkat bahu tanda tidak tahu. Dia mendengus.

"Kau ni... Cuba bercakap. Kau dah bisu ke?" terbuntang mata Umi takkala Raisya memanggil dia bisu.

"Hey, I boleh speaking lagilah I tak bisu lagi" rungut Umi. Raisya tergelak.

"Aku ingat kau marah bila Faris buat macam tu dekat kau" ujar Umi. Kalau dia dekat tempat Raisya pun dia akan marah. Dengan husband curang tapi bukan curang atau lebih tepat untuk balas dendam. Hah gituw.

"Dia buat macam tu bersebab Umi, kalau takde sebab memang aku sendiri akan kejar perempuan tu dengan parang" balas Raisya senada. Nasib baik sebelum kejadian, Ghibrael sudah menceritakan padanya.

"Aku geram dengan dia satu je"

"Apasal?"

"Dia cakap aku mengandungkan twins ? Kepala hatok dia, elok aku mengandung seorang je. Dahlah tipu semua orang" jelas Raisya. Teringat kejadian dua bulan lepas. Semua ahli keluarga mereka berdua salahkan Faris sebab Raisya keguguran padahal itu semua rancangan Raden. Kononnya nak buat Faris lelaki teruk.

"Yang lagi aku tak boleh bla itu, abang Rayden tumbuk Faris. Kuat pula tu" tambah Raisya lagi. Rayden-Rayden kalau tak kenakan orang memang bukan dia. Ada siapa-siapa nak Rayden? Dia single! Tapi nanti bakal heroin dia marah. Nak tahu siapa? Nantikan. Sempat eh author.

"Takpe tipu sunat" ujar Umi. Mereka berdua meletus ketawa bersama.

 Mereka berdua meletus ketawa bersama

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Nadhirah... Makan, nanti perut masuk angin" pujuk Tengku Suraya. Nadhirah menggeleng. Rasa bersalah pada Raisya menggunung. Ini semua salah dia tapi yang kena hadap Raisya.

"Mummy, dah jumpa kak Sya?" soal Nahdirah. Tengku Suraya menggeleng. Risau dia melihat anak perempuannya. Sejak dari kejadian Raisya keguguran terus Nadhirah bertukar menjadi Nahdirah dahulu. Sungguh sakit hati tuanya sedih melihat keadaan anak perempuannya kembali seperti keadaan dua tahun lalu.

"Nanti kalau mummy dah jumpa kak Sya, bagitahu tau. Nad nak minta maaf dengan dia" ujar Nadhirah mata memandang keluar jendela. Tengku Suraya membatu, mungkin Nadhirah rasa bersalah sebab membenarkan Raisya turun kebawah. Kalau tidak mesti Raisya tidak keguguran.

"Nad, semua yang jadi bukan salah Nad. Kak Sya pergi dari sini sebab nak tenangkan diri. Nanti dia baliklah tu. Nad tak kesian dekat mummy ke?" soal Tengku Suraya.

"Nad... Makan ye. Kalau Nad tak makan, mesti kak Sya sedih sebab Nad sakit" Tengku Suraya cuba memancing Nad. Gadis itu memaling wajah ke arah Tengku Suraya. Wajah pucat lesi gadis itu ditatap Tengku Suraya. Rambut Nad yang menutup dahi diselit ditelinga.

"Senyum sikit, nanti tak cantik anak mummy seorang ni" perlahan-lahan senyuman manis terbit dari wajah itu. Bibir Tengku Suraya dilabuhkan didahi Nadhirah.

"Kan cantik" puji Tengku Suraya.

"Kan cantik" puji Tengku Suraya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Kena prank ke tu?

95 vote to unlock next chapter

See you in next chapter

Faris's Where stories live. Discover now