Bab 29

28.9K 1.7K 879
                                    

Raisya pura-pura tidur diatas sofa ruang tamu apabila terdengar bunyi enjin kereta Faris. Dia tak tahu apa lelaki itu buat diluar sehingga pukul 1 pagi. Lepak mungkin? Atau—?

"Kau orang boleh balik" arah Faris kepada koncu-koncunya. Raisya tadi pun terkejut apabila melihat ramai manusia mengelilingi rumah tersebut. Selepas dia mencuci dapur dia terdengar seperti bunyi pintu diketuk lantas dia menyampai tuala lalu dijadikan alas kepala untuk menutup rambutnya.

"Ye ada apa?" soal Raisya tampak terkejut apabila melihat ramai orang mengelilingi rumah itu bersama senjata.

"Tengku suruh kami jaga kawasan rumah ini, jadi kalau ada apa-apa puan bagitahu kami ye" ujar salah seorang dari mereka. Raisya hanya mengganguk. Lalu pintu ditutup.

"Baik Tengku" balas mereka. Raisya segera menutup mata apabila pintu besar terdengar seperti dibuka. Cepat-cepat dia menutup mata.

"Raisya... Raisya kalau tak degil itu memang bukan kaulah" katanya. Tangan Faris menyentuh lembut wajah bersih Raisya.

"Degil" Raisya mahu tergelak tapi ditahan supaya lakonannya menjadi. Badannya sudah diangkat oleh lelaki itu. Faris mendaki tangga berhati-hati tak mahu wanita itu terjaga dari lena.

Tubuhnya diletak hati-hati diatas katil. Selimut ditarik menutup bahagian badan Raisya yang terdedah.

"Sleep tight" ucap Faris sambil mencuit hidung Raisya. Faris bangunkan diri untuk ketandas tapi tangan kekarnya ditarik Raisya.

"Awak nak pergi mana?" soal Raisya. Mata kini sudah terbuka luas.

"Aku nak tukar baju, tidurlah dulu" balas Faris dingin. Raisya cepat-cepat melepaskan tangan Faris. Dia baringkan diri lalu menoleh kekiri. Dalam sepuluh minit dia cuba memujuk mata untuk menutup, dia terasa rambut dia dielus lembut.

"Kau tak boleh tidur lagi ke?" lembut sahaja Faris melemparkan soalan. Raisya menggeleng perlahan. Faris menarik Raisya dalam pelukan dia. Lalu pinggang Raisya dipeluk dari belakang. Raisya tersentak. Arhg parah.

"Awak marah saya lagi?" soal Raisya berhati-hati takut makin marah lagi si dia. Hembusan nafas Faris menerpa ditelinganya, geli.

"Awak" panggil Raisya lagi. Dia memusing kebelakang. Terdengar dengkuran halus.

"Hm dah tidur, good night suami" ucap Raisya sambil mengusap ubun-ubun Faris.

"Hm dah tidur, good night suami" ucap Raisya sambil mengusap ubun-ubun Faris

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Nak masak apa eh?" soalnya sendiri, pagi-pagi sudah ditinggal sendirian. Haish apalah nasib seorang Raisya.

"Hah, pasta semalam jelah" dia membuka peti ais lalu mengambil piring yang berisi pasta tersebut lalu meletakkan piring tersebut dalam microwave.

"Haish lambatnya" perut sudah berbunyi.

Ting. Akhirnya, gumamnya sendiri. Dia membuka microwave mengambil piring tersebut.

Faris's Where stories live. Discover now