"Nelly, why you run from me?" Raden membuka bicara.
"You should ask yourself, why I run from you" ucap Nelly kedengaran sinis. Mata hazel itu hanya memerhati sekeliling tak tahu memandang si jejaka yang berada di belakangnya.
"Just tell me why, Nelly" badan miliknya kini menghadap gadis tersebut.
"Just go away Raden" 2 tahun dia ditinggalkan tanpa khabar berita. Sedih? Hanya Allah sahaja yang tahu
"Nelly..."
"Just go away Raden" pintas Nelly.
"Nelly I'm so..." tangan Raden ingin mencapai ke tangan kecil milik Nelly namun cepat-cepat ditepis oleh Nelly.
"JUST...GO...AWAY"
"Nelly kenapa kau berubah?"
"Selama 2 tahun kau hilang, mana kau pergi. Kau tak kesian dekat aku ke Raden. Kau bagi harapan palsu dekat aku. Kau kata kau sayang aku. Mana pergi semua janji kau? And then, sekarang kau nak cakap aku berubah. Fuck off Raden." Air mata sudah gugur. Tiada lagi kelembutan dalam kata-katanya
"Cinta aku untuk kau dah mati" Raden terdiam dan terciduk akan kata-kata Nelly tadi.
"Nelly, let me explain what happen 2 years ago"
"fuck off, Raden. Just go away" jerit Nelly. Limit kesabaran dia mempunyai had. Terus dia berlari anak supaya Raden tidak mengikutinya. Namun tangan kekar milik Raden sempat memegang tangannya.
"Lepaslah Raden, sakit" rintih Nelly. Kuat juga Raden mengenggam tangannya.
"Sakit lagi hati aku bila orang yang aku sayang taknak dengar apa aku cakap" ujar Raden sengaja dia tidak melepaskan tangan Nelly.
Biar dia melepaskan rindu yang terbuku dihati walaupun si tuan badan tidak memaafkannya.
"Please let me go"
"Not until I finish my words" Raden memberi senyuman kepada Nelly, ingat Nelly cair kot.
"Raden please, jangan sampai aku jerit"
"Maaaaa..." terus Raden menekup mulut Nelly. Puan Aisyah merupakan kawan baik Puan Sri Mariam, jadi nak tak nak Nelly kena ikut Puan Aisyah.
"Okey fine" tangan Nelly dilepaskan. Nelly terus meninggalkannya.
"Kau okey bro?" soal Rayyan dari belakang. Dia baru lepas mencuci tangan tiba – tiba ternampak drama pukul 7 malam.
Apalagi layanlah. Raden hanya mengangguk.
"Garang juga eh perempuan tu"
Diam.
"Memang aku cakap dengan hantu pun" ujar Rayyan selamba.
"Salah aku, aku tinggalkan dia...2 tahun pula tu"
"Siapa suruh?"
"Suruh apa?"
"Kau tinggalkan dia?"
"Aku...aku terpaksa"
YOU ARE READING
Faris's
Romance[COMPLETE] The masters series level 1. "How am i supposed to live without you?" Kerana musuh mereka bersatu. Kerana cinta mereka saling melengkapi antara satu sama lain. Kerana sayang mereka berjanji untuk bersama hingga ke hari tua. Pertemuan mer...