Bab 32

30.4K 1.7K 557
                                    

Faris mendiamkan diri. Dia mengerling kesebelah melihat si isteri kini lena dek kerana keletihan. Terngiang-ngiang peristiwa pagi tadi.

"Saya tahu—"

"Awak berguraukan???" kata dia berbaur ingin tahu. Dia mengangkat kening. Faris pura-pura tergelak. Dia cepat-cepat menbatalkan niat.

"Aku ingat kau tak cemburu" kata Faris. Raisya memeluk tubuh kekar Faris.

"Macam mana saya tak cemburu, awak suami saya. Hak saya. You belong to me. Kalau awak berani curang, saya akan tinggalkan awak" gulp, Faris sudah menghembuskan nafas perlahan. Macam mana dia nak bagitahu Raisya? Macam mana nanti kalau wanita ini tinggalkan dia selepas mendengar kebenaran?

Dia berhentikan kereta dibahu jalan. Memandang Raisya disebelah. Sayang dan cinta tentulah untuk Raisya seorang. Lily? Untuk dipermainkan. Lily adik kepada Taufiq Tariq. Semua itu hanya untuk melihat sejauh mana permainan Taufiq Tariq.

"Dia cakap kalau kau berani ganggu adik dia, lagi teruk dia ganggu isteri kesayangan kau" (Bab 29)

Buntu. Dengan isteri yang tengah mengandung.

"Takkan ada perempuan yang sanggup dicurangi" kata Rayyan masih terngiang-ngiang dikotak fikiran.

Pintu kereta dibuka. Badan disandar dikereta. Rambut diraut kebelakang. Mata memandang langit. Bintang-bintang di langit sungguh cantik.

"Awak?" panggil Raisya dari tingkap kereta. Faris memusing badannya menatap muka cantik milik isterinya.

"Hm" balas Faris sepatah.

"Saya keluar eh?" Faris menggeleng. Raisya mendengus. Orang nak keluar juga.

"kau duduk dalam kereta, aku nak ambil angin kejap. Mengantuk" ujar Faris seraya dia menepuk perlahan kepala Raisya.

"Hm"

"Assalamulaikum Umi" sapa Raisya riang selepas talian disambungkan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Assalamulaikum Umi" sapa Raisya riang selepas talian disambungkan. Tak sabar mahu menceritakan tentang kandungannya kepada rakan baiknya.

"Waalaikummussalam cik, eh Puan Raisya. Ada apa call aku?" soal Umi berbaur sindiran. Marahlah tu, Raisya dah lama tak contact dia.

"Ala sorrylah aku bukan sengaja taknak call kau. Aku dengar kau dapat tawaran kerja untuk designer jewelry dari Habib Jewelry? Sebabtu aku tak nak kacau kau. Betul ke? Makan besarlah kau" Umi berdengus kasar. Dia punyalah teruja apabila dapat tawaran kerja dari Habib Jewelry bila tengok muka CEO dia jadi tak semangat kerana beruk mata biru, siapa lagi kalau bukan Tuan Ghibrael Habib?

"Kau nak tahu tak CEO dia, mamat gay yang kita jumpa waktu kenduri kesyukuran rumah kau" Raisya terkejut, wah kecilnya dunia.

"Ghibrael?"

"Hah" jawab Umi. Raisya tergelak.

"Aku punya excited bila dapat jadi designer jewelry syarikat besar tapi bila jumpa boss dia. Semua semangat lebur begitu sahaja" cerita Umi dicorong telefon.

Faris's Where stories live. Discover now