"You're in London? For real? Is this true?" Suaraku menggambarkan wajahku tika ini. Aku tidak sangka Luqman ada di sini juga. Namun siapalah aku nak sangkakan di mana dia, sudah hampir dua tahun kami tidak bertemu.
"Yes I am. I got a court session earlier and next day tomorrow. Try to fly to Australia maybe in the weekend. I'm a lawyer and yes, I am catching up with Johnny Depp and Amber Heard case. Total hilarious!"? Luqman membalas membuatkan aku tertawa besar. Perangainya masih tidak berubah. Aku bersyukur dia tidak janggal denganku.
"We should meet!" Bilangku dan lelaki itu tertawa di talian.
"Of course sweetheart. Text me your hotel then I'll go pick you up. Maybe tomorrow?" Bilangnya dan aku bersetuju.
"But wait, why are you in London? Vacay?"
Aku membetulkan rambutku dan menadah tangan untuk merasa titisan air hujan yang mungkin turun. "I'm with Ammar. Do you remember him?"
"Shut the front door!! You're still with him?" Luqman jelas terkejut membuatkan aku menjulingkan mata walaupun dia tidak dapat melihatku.
"Maybe. I don't know. It's complicated." Balasku dan Luqman tertawa.
"It's always been complicated. Since high school. Jeez the two of you." Balasnya dan aku mengukir senyuman kecil. This current one is far far far more complicated.
"Look. Let's meet up. I need to tell you something and we can catch more tomorrow. Let me know when youre able to fetch me once i text you my deets." Aku mengubah topik.
"Deal. I'll call you. Can't wait!" Luqman membalas.
________________________________________________
Aku berpusu lari masuk ke dalam suiteku. Rambutku agak basah kerana rembunan hujan di luar. Baru sahaja aku ingin mengambil beberapa langkah, figura Ammar muncul di hadapanku.
"Pergi mana?" Tanyanya risau. Aku melambai tanda hai disebelah tangan sambil membuka pautan di kasut tumit tinggiku.
"Going around." Balasku dan menarik rambutku yang melekat di leher kerana kebasahan. Ammar muncul kembali dengan tuala di tangan dan mula mengeringkan rambutku.
"You're drench. Come closer." Tuturnya dan aku patuh. Rambutku dikeringkan lembut dan aku bertembung mata dengan wajahnya yang fokus mengeringkan rambutku. Serta-merta senyuman terukir di bibirku.
"What are you laughing at?" Tanyanya masih fokus dan mulai mengeringkan bahagian leherku.
"Nothing. Have you eaten? I can make something. Mushroom soup?" Pelawaku dan Ammar menyilang tuala ke bahunya. Dia merenung wajahku lama dan tanpa amaran, bibirku dikucup pantas. Membuntang mataku namun wajah lelaki itu biasa sahaja setelah berundur.
"W-Wha- you-" dah mula dah gagapku.
"Wh-What- Apa?" mimiknya membuatkan aku memukul lengannya. Lelaki itu tertawa dan mencuit hidungku.
"Take a bath. I've already order some food. They'll be here soon." Katanya dan meninggalkan aku termangu di situ.
Melihatkan aku masih tidak beranjak, Ammar berdehem. "Go on. Want me to prepare the bath?" Tanyanya dan bulu romaku naik.
"Or you want me to showe-"
"No thanks!" Potongku laju dan berlari ke kamar mandi tanpa menoleh ke arahnya.
Selesai membersihkan diri, aku keluar daripada kamar mandi dan mencapai pakaian di wardrobe. Sehelai night gown satin yang labuh berwarna silver di capai. Aku menyarungnya dan keluar menuju ke dapur.
YOU ARE READING
Painful Love
RomanceYou can break my heart in two but when it heals, it beats for you