27th

662 37 1
                                    

Mataku berkaca-kaca apabila kami sudah tiba di lobi hotel itu dan keluar ke tempat letak kereta.Dengan itu aku menepik lalu kembali menangis.

"Shhh shh. Im here Mia."

Khai menbuka pintu kereta dan aku masuk ke dalamnya bersama Marcos. Tanganku menggigil dan Marcos menggenggamnya.

Tiba-tiba terdengar Khai menjerit di luar dan bumbung kereta dihentam beberapa kali. Aku melihat ke luar tingkap dan dikejutkan dengan Ammar di luar bersama Ariana yang sedang menarik lengannya.

"Dont go out. Sit here." Marcos keluar dari kereta. Aku menekup mulutku dengan telapak tangan apabila mendengar Ariana berteriak di luar. Serta-merta aku ingin keluar namun pintu tempat pemandu dibuka dan seseorang masuk ke dalam.

"What are you doing?"

"What are you doing?!"

"Ammar?!!" Dia mengunci pintu kereta menghalang Marcos dari membukanya dan menghalang aku keluar dari kereta.

"Ammar?!! Open the door!" Aku menepik. Apabila dia memasang enjin kereta, jantung berdebar kencang. Dia mula memandu kereta itu laju. Berundur tanpa memperdulikan Ariana dan Khai di belakang, laju dia membelok dan keluar dari tempat letak kereta itu. Aku berpaling ke tingkap belakang dan melihat Marcos mengejar kereta kami.

"A-Ammar. Stop the car.." Kataku dalam gigilan. Lelaki itu diam saja dan siapa tahu dia akan bawa aku ke mana.

"Ammar. You are scaring me! Drop the car right now!!"

Dia tidak membalas namun menggenggam stereng itu ketat.

"Wheres the necklace?" tanyanya tiba-tiba. Aku tidak menjawab kerana hati aku kini sibuk berdebar kencang sehingga aku tidak boleh berkata-kata.

"Wheres the necklace?!" Ammar berkata dan menghentam sterengnya.

"I-I its in my jewelry box." balasku.

Dia mendengus kasar dan membawa kereta itu laju. Aku mengenggam kain gaunku kemas dan bawah bibirku digigit menahan debaran di hati. Aku membaca wajah lelaki di sebelahku dan terdiam. Rahangnya ketat dan mukanya dingin.

"Where are we going?"

"Wherever you want." balasnya.

"I wanna go home. Turn back. Send me back to Marcos." pintaku.

"Marcos Marcos Marcos!! Stop saying his name!" tepiknya menyebabkan aku terhenjut di kerusi. Tindakannya membuatkan aku hilang sabar.

"Drop me off right now Ammar. Anywhere!! I cant stand being next to you. I cant even look at your face!! I hate you!!!" Aku mengambil handphone di beg tanganku dan cuba mendail nombor Marcos namun tiba-tiba dia merampasnya dan dilempar ke kerusi belakang.

"Ammar!!"

"Lets go home. My place. Lets talk."

"I dont want to. We are done. Im sorry I push you all this time but now we are done. Now drop me off somewhere." aku meminta lagi namun dia masih menghiraukan kata-kataku.

Sesudah itu kereta membelok ke pintu pagar banglonya dan menghon banyak kali. Pintu pagar tersebut dibuka dan dia terus meluncur masuk dan memberhentikan keretanya.

Aku diam di sisinya. Jiwaku pudar untuk merasa apa-apa sekarang. Lelaki itu meletakkan dahinya di stereng dan merengus kasar. Dengan itu aku keluar dari kereta itu dan melangkah masuk ke dalam rumahnya. Aku tahu dia sedang mengekori. Aku melangkah ke dapur dan membuka peti ais mengeluarkan jus oren.

"Miss.." pembantu yang cukup aku kenali itu menegur. Aku mengangguk kepadanya dan tersenyum nipis sambil meneguk jus itu. Ammar masuk ke ruangan dapur dan merenungku di bar dapurnya.

Painful LoveWhere stories live. Discover now