Eleventh

778 34 1
                                    

"Ammar! Ive been looking for you." Arianna memanggil Ammar teruja.

"You pergi mana tadi?" Arianna bertanya.

"Jumpa Mia." Ammar menjawab. Gadis itu mengangguk sebelum wajahnya bertukar keliru. Ammar mendekati sepupunya itu dan menggenggam tangannya.

"Weve known each other since we were kids Ari. You faham kan I dah anggap you macam mana?" Ammar tutur tenang.

"You buat apa jumpa Mia?" Arianna bertanya tanpa riak. Dibiarkan sahaja Ammar menggenggam tangannya biarpun hati sudah berdetak laju.

"Im in love Ari." Ammar berkata. Arianna cuba senyum sehabis mungkin. Dia memandang jejaka itu dengan pandangan berkaca.

"De-dengan siapa?" Bisik gadis itu separuh rela. Dia ingin lari dari situ sekarang juga namun hatinya menghalang tindakannya. Akhirnya dia bisa tahu juga siapa yang berjaya curi hati lelaki yang dia cintakan ini.

Ammar diam dan tidak henti merenung anak mata Arianna. Serta merta wajah gadis itu begitu terkejut. Nafasnya kini tersekat-sekat.

"Noo.. dont tell me..its her.." Arianna menekup mulutnya. Ammar mengangguk dan mengeluh.

"I dah sayangkan dia sebelum you datang balik Ari. I memang nak introduce dekat you tentang dia but things turn complicated and-"

"Save it. I dont need your explanation. Sebab ni lah kan. Sebab dia lah you selalu moody all the time. She lied! How could you do this to me?! Kenapa tak cakap awal-awal?! You guys make a fool of me. Jadi untuk apa date kita hari tu? Untuk buat dia jealous?! Dia tipu I and you! Pergunakan I!"Arianna menepik. Walaupun hanya mereka berdua di dalam bilik itu namun suara Arianna sudah cukup untuk menarik perhatian orang lain yang berkeliaran di luar.

"No Arianna. Listen to me! Pernah ke i tipu you selama ni? Kita dah janji kan masa kecik-kecik dulu, jujur sesama kita. I do love you Ari. As my sister. I care for you and I always worried about you. I love her and I cant help it. We never lie. Mia mungkin dah buat silap tapi dia pun terseksa. I terseksa. Apa perasaan you bila orang yang you cinta abaikan you tiba-tiba?" Ammar berkata dalam rayuan. Arianna meraup wajahnya.

"Of course you will defend her Am. She is your girl anyway. I told you! Save it. She told you everything right?! About how I feel for you. Mesti dia bahagiakan dia cerita I sedangkan orang tu dah pun jadi milik dia." Arianna tertawa sinis. Ammar meramas rambut sekilas dan mengeluh kuat.

"Thats not true! Dia rasa bersalah all the time Ari! She even wanted to end everthing between me and her. But I cant do that! You know why!" Ammar bersuara terdesak. Dia tak tahu bagaimana lagi nak terangkan kepada Arianna. Tapi dia mesti betulkan segalanya.

"I love you Ammar. Since we were 8 I fall in love with you. I sepatutnya cakap awal-awal lagi." Arianna menangis teresak-esak.

"Dont hate her Ari. Its my fault Arianna. I push her to me. I terlalu sayangkan dia jadi dia terpaksa terima I. And I know about that but still..I cant let her go." Ammar menggenggam bahu Arianna lalu memeluknya.

"I know you Ari. You bukan pendendam. Im sorry about everything Ari but please.. support me with her. You tahu kan I pernah alami perkara macam ni. I need you no matter what." Diketatkan pelukan itu. Arianna mengangguk di dada Ammar.

"I wont hate her Ammar...." mata Arianna berubah dingin.

Well... I dont know about that anymore Ammar. Bisik hati gadis itu.

***************

Ammar senyum memandangku. Aku yang sedang membayar buku dan pen di kaunter koperasi sekolah memandangnya gemuruh.

Painful LoveWhere stories live. Discover now