Suasana sepi sahaja yang menemani kami di situ.
Kalau orang lain nampak mesti ingat aku dan dia akan mengeluarkan ayat-ayat sedih seperti dalam drama. Tapi tidak... aku sudah penat bercampur marah dan kecewa.
"Whats happening to us?" Ammar tiba-tiba bersuara namun kata-kata itu seperti ditujukan kepada dirinya.
Aku duduk di sofa manakala dia bersandar di pintu menghalang aku daripada keluar. Bilik itu sekali lagi menyesakkan aku.
"You are hurting me." sambungnya dalam suara tertekan.
Keningku diangkat dan tertawa kecil. "Im the one who hurt you?" Aku berkalih memandangnya tidak percaya.
"You are the one who always hurt me with your words and im the one who always forgive you!" tempelakku tidak tertahan.
"I dont like you being with another boys." bisiknya.
"Think whatever you want to think Am. I dont have any clue how to explain cause i hve nothing to begin with." kataku dingin.
Lelaki itu diam. Aku menilik keseluruhan wajahnya yang bingung ditambah dengan tertekan. Dia merauo wajahnya berkali-kali.
"I-I dont know what to do." dia bersuara.
Hatiku makin hancur apabila dia berkata begitu. Sudahlah dia meragui diri aku.
Maybe all the rumors about you was right..
Mataku terpejam rapat apabila teringat kembali kata-kata itu.
"I know what we have to do." bisikku dalam kekecewaan.
Kami serentak merenung mata masing-masing. Ammar perasan mata gadis itu kosong dan nekad tentang sesuatu.
No no no
Pantas lelaki itu menggeleng. Serentak itu juga dia tertawa.
"You dont want that right?"
Gadis itu memandangnya kosong. I hurt her.
"Im sorry. Pleasee.." kata-katanya seperti tersekat-sekat. Ammar melangkah ke arahnya.
"Lets end this." pinta gadis itu membuatkan langkah Ammar terhenti.
Wajahnya diraup kasar dan menghembus keluhan kuat.
"No!! What the fuck are you saying?!" dia mula menjahanamkan semua yang berdekatan dengannya. Meja dan kaca semua bertaburan dan pecah.
Mia mula menekan-nekan dadanya dan menghamburkan tangisan menyebabkan Ammar terhenti.
"P-please let m-me go.." rayu gadis itu berselang seli dengan tangisannya.
l hurt her.
I fucking hurt her...
"Fine." Ammar berkata dan menelan liur. Hatinya bagai disiat-siat dan perkataan itu umpama pisau yang menikam-nikamnya.
Mia mengangkat wajah dengan air mata bercucuran. Matanya melilau dengan keadaan bilik itu yang kacau bilau.
Geng Ammar yang berada di luar meluru masuk dengan wajah risau. Setiap mata membuntang melihat keadaan bilik itu.
Ammar masih lagi menatap wajah itu dan tidak hiraukan keadaan sekeliling.
Hari ini mungkin hari terakhir dia melihat wajah itu.
___________________________
Fine.
Perkataan terakhir daripada Ammar terngiang di kepalaku.
Selepas sahaja geng Ammar masuk, aku bangkit dan meninggalkan tempat itu. Akhirnyaa.... semua telah berakhir.
YOU ARE READING
Painful Love
RomanceYou can break my heart in two but when it heals, it beats for you