17th

590 33 1
                                    

Menyediakan susu suam bersama biskut coklat di pinggan, aku berdiri di bar dapur sambil menunggu Ammar menukar pakaian.

"Hey." satu tangan melingkar di pinggangku membuatkan kedua tanganku yang sedang memegang sudu dan penutup jag terangkat.

"Opocot." latahku sebelum memandang ke arahnya di balik bahuku.

Ammar merehatkan dagunya di bahuku dan tertawa kecil . "Melatah." bilangnya sambil memandang aku di bahuku.

"Terkejut lah." Aku meneruskan kerja dan mula mengangkat cawan kaca berisi susu dan piring berisi biskut untuk diletakkan di meja makan namun Ammar masih lagi tidak melepaskan rangkulannya di pinggangku.

"Am..." Panggilku dan sambil menunjukkan kedua cawan dan piring di tanganku.

"Mhmmm? Oh ." dia melepaskan rangkulannya dan mengambil piring dan cawan tersebut.

Aku mengikutnya di meja makan dan duduk berhadapan dengannya.

"Awak nak tidur sini ke?" Aku tanya sebaik sahaja melabuhkan duduk di kerusi. Ammar yang sedang menghirup susu suam di cawan merenungku.

"I'm not allowed right?" dia meletakkan cawan dan merehatkan dagunya di telapak tangan. "Love this shirt. Smells like you. Can i keep it?" Ammar mengangkat hujung bibirnya melihat reaksi wajahku yang membahang apabila dia bertanya sebegitu.

"S-sure." balasku sebelum meneguk susu dengan sekilas memandangnya.
"What happened to you just now?" tanyaku mengingat semula apabila Ammar tiba di hadapan rumahku dengan wajah dan pakaian yang tidak terurus.

"Well. You happened. Macam biasa." dia merenungku dalam sebelum mengangkat bahu.

Keluhan kecil dilepaskan. "You shouldnt done that. Its makes me feel like a bad girl-" aku memandangnya. "...friend."

"Yes you are. A naughty one to add." dia mencuit hidungku sambil tertawa kecil. Wajahku cemberut tanda tidak setuju.

"I go crazy whenever it comes to you." Ammar menyambung perlahan.

Aku memandangnya lama tanpa kelip turut merehatkan daguku di telapak tangan. Lamaaa. Hmmm kenapalah dia ni suka sangat dekat aku? Kadang-kadang dia buat aku rasa happy gila but at the same time dia buat aku rasa bersalah.

Ammar yang sedang meneguk airnya sekali lagi memandangku sebelum matanya melilau ke arah lain. Aku masih memerhatinya dengan banyak persoalan bermain di fikiran. Lelaki itu memandang ke arahku kemudian tertunduk dan menggaru belakang lehernya. Serta merta keningku terangkat.

"What are you staring at?" Tanyanya.

"You."

Tiba-tiba aku perasan sesuatu dan terus mengecilkan mataku memandangnya.

"Why are you so ... red?" tubuhku ke hadapan untuk merasa suhu tubuhnya di dahi. Demam ke?

"Im blushing silly." tuturnya.

Aku tertawa kecil. "Blushing. Why?!" Tanyaku masih dalam tawa.

"I wonder why." Ammar memandangku perlahan. "You keep on staring at me so that is why im red like a tomato." sambungnya selamba.

Tanganku ditekup ke mulut dan melepaskan ketawa. That is so suprising. Aku membawa rambutku ke belakang. "I didnt know I have that effect on you." Gurauku.

Painful LoveWhere stories live. Discover now