28th

699 29 3
                                    

"Kenapa Ammar? Kenapa seksa diri sendiri bila you tahu the consequences yang you sendiri akan rasa?" kata-kata itu membuatkan aku menghembus nafas keras lalu memandang Katherine dengan tajam.

"You cakap apa ni?" aku mendengus kasar.

"You know what I'm talking here Am." Katherine menarik nafas panjang dan meletakkan sebentuk subang permata di hadapanku. Aku mengangkat wajah dengan dahi berkerut.

"I bet this is hers. I'm out of this game. I'm not gonna this if the outcome is you hurting yourself ." Dengan itu, gadis tinggi lampai itu beransur melangkah meninggalkan Ammar di balkoni itu sendirian.

Lelaki itu hanya memandang ke luar menahan segala rasa di dada.

"Damn it."

🌼🌼🌼
Mia's POV

"Dah seminggu dah Mia. I-I can see that you are doing well but you looked creepy as hell." suara Khai kedengaran dari belakang dan aku menoleh.

"What?" aku kini sedang bersila di hadapan peti ais mencedok ais krim vanilla sambil memandang Khai dan Marcos yang sedang memerhatiku.

Marcos mengurut belakang lehernya sebelum bergerak meninggalkan aku dan Khai di dapur yang malap itu. Khai melangkah mendekati dan menghulurkan tangannya.

"Come girl. Kau ni kalau sugar rush je jadi sewel" Dia menarik lenganku dan aku hanya tersegih mendengar bebelannya.

Setelah membersihkan wajah yang comot dengan ais krim sebentar tadi, aku melangkah ke ruang tamuku dan melihat Marcos sedang menonton television dengan wajah yang serius. Aku mengambil tempat di sebelahnya. Khai masih berada di dapur membersihkan segala manisan yang aku selongkar di dalam peti ais.

"It's already been a week Mia." bisik Marcos di sebelahku tanpa memandang. Aku menoleh ke sebelah.

"Hmm? A week what?" aku berbasa basi. Aku sudah tahu apa yang dia cuba sampaikan.

"Why are you acting like this?" dia menghadapku dan aku memberikan wajah kosong dan polos kepadanya.

"Apa yang Marc nak sampaikan ni? I've been doing better. Can't you see it?" aku mencapai remote dan menukar siaran, mengabaikan pandangan tajam dari jejaka di sebelahku ini.

"Doing better? You locked yourself at home, you sneak out late in the middle of the night without telling anyone and look at you now. You are a mess!" Marcos membebel lagi. Ayat tu lagi. Ayat yang sama diulang dan diulang membuatkan aki bingit. Aku menghembus nafas kasar dan melarikan jari ke rambut. Nafas di tarik panjang, cuba untuk menenangkan diri.

"You guys think too much. Mia tak tahu nak keluar ke mana-mana during the day and kalau malam, I sneak out cause I need fresh air." aku bersandar di sofa itu dan memeluk bantal ke dadaku.

"Look I'm sorry okay? Mia okay. I don't want to worry any of you especially you." Aku memandang ke arah Marcos yang kini merenungku lama.

"You are not okay. I won't push you but please, tell us or at least me what is on your mind. Kau keluar malam-malam bahaya tahu tak?" suara dia kini tidak setinggi tadi tapi aku tahu dia masih bengang dengan aku.

"I drive Marc. I'm 20 already. Quit worrying." aku senyum dan dia mula untuk membantah kata-kataku sekali lagi tapi aku mengelak dengan cepat-cepat bangkit dan melaung nama Khai.

Aku okay. Bisikku dalam hati.

_____________________________________

Hening malam yang sejuk sedikit sebanyak menganggu tidurku. Aku berbolak balik di atas katil dan mengeluh keras. Aku tak boleh lelapkan mata lagi.

Painful LoveWhere stories live. Discover now