"I will take this and this and that..oh that one!" Ariana memilih topping untuk tuttti fruttinya dengan teruja. Aku menjenguk mangkuk saiz besar yang dipilihnya dan mataku membulat besar.
"Ari. Dah p-penuh sangat tu. Nak timbang lagi.." tuturku berhati-hati.
Ariana tertawa kecil. "I love this yogurt darn muchh!!"
"I can see that." balasku dan tertawa kecil.
Selesai dengan pembayaran, kami mengambil tempat di meja berdekatan dengan pintu masuk. Tanpa menunggu sesaat, Ariana terus mencedok yogurtnya dan mengeluh lega.
"Ummppp!! Delicious!"
Aku memandangnya sekilas dan menggeleng perlahan dalam senyuman.
"So! Dah start cuti panjang ni... how are you gonna spend it?" Ariana bertanya sambil matanya sibuk menilik yogurtnya. Aku menarik nafas panjang dan mengangkat bahu.
"Well you can follow me if you want! Ari nak pergi fire camp with the others." cadang Ariana.
"Fire Camp? Hmmmm sounds tempting.."
"Of course it is!"
Aku mengangguk perlahan sambil menyuap yogurtku. "I'll ask my mom.."
"Maknanya you nak ikut? Really?!" Ariana teruja.
"Yeah. Fire Camp must be relaxing and fun."
__________________________
"Lets get readyyyy people!!!" Marcos menepik teruja sambil melempar semua peralatan ke tanah.
Aku berdiri di tengah-tengah hutan tersebut kaku. Teman-teman Ariana berkerumun memasang khemah dan masing-masing sibuk menyusun barangan yang dibawa.
"Mia. Cmere!" Marcos menarik tanganku. Aku mengangguk laju dan mendekati mereka. Semuanya nampak teruja dan senyuman tidak lekang daripada bibir masing-masing. Hutan inilah adalah milik keluarga Ariana jadi kami menempat di sini secara percuma dan privasi.
Kawasan ini sangat cantik dengan flora dan fauna yang indah dan dijaga rapi. Udaranya juga nyaman dengan deruan air di tasik sana.
"Waterfall!"
Aku baru sahaja berkenalan dengan mereka semua dan salah seorang daripada mereka merupakan sepupu Ariana. Marcos yang berdarah Bugis dan Malaysia.
"You can help me with this." Marcos senyum ke arahku dan menghulurkan batang panjang berwarna hitam untuk memasang khemah.
Kami memasang dua buah khemah dan yang lain mula mencari kayu api.
Setelah semuanya siap, mereka semua menukar pakaian kecuali aku. Ariana mendapatkanku dan mengangkat kening.
"Lets go! Kita mandi kat waterfall tu."
"O-okay."
Semua berlari dan melompat ke dalam kolam semula jadi itu.
"Afraid of water arent you?" Marcos menegurku dari belakang. Dia memakai singlet hitam dengan seluar pendek tersenyum.
"Ahh.. Haah." Balasku.
"Come. You can follow me. Its fun when you get inside Mia."
Dia mengambil tanganku sebelum dia masuk dahulu ke dalam air. Aku yang memakai baju besar paras lutu dengan legging hitam mengikutinya dari belakang. Air yang dingin menyentuh kulitku.
"This is amazing." bisikku.
"Yeah." Marcos tertawa dan menarik aku mendekati rakan-rakan yang lain.
YOU ARE READING
Painful Love
RomanceYou can break my heart in two but when it heals, it beats for you