🅜🅐🅗 - 𝓑𝓪𝓫 𝟏𝟐

9K 300 19
                                    

⋆⋆⋆⋆

    "Dareen merenung di luar tingkap. Dia masih lagi berfikir, bila lah mahu sampai ke Kuala Lumpur ni.. Puan Hadina tersenyum memandang anaknya.

"Dareen." seru Puan Hadina.

"Ye ibu.." Dareen memandang wajah tua itu dengan senyuman.

"Danial dah sedar."

"Ha? Betul ke ni ibu. Alhamdulillah! Dareen rindu dia sangat-sangat." Dareen senyum nipis. Adik kesayangannya sudah pulih. Sudah dua tahun adiknya koma kerana pembedahan jantung. Itu pun yang membayar pembiayaan hospital adalah Asyraf sendiri, tanpa pengetahuan Dareen. Tapi kini, dia sudah tahu siapa yang membayar kos pembedahan adiknya.

Asyraf menoleh sebelah. Dia tersenyum melihat isterinya itu tersenyum gembira.

⋆⋆⋆⋆

Flashback 4 hari lepas..

Asyraf memasuki wad yang bernama Danial Arfan bin Mohd Damien. Dia ternampak Danial yang sedang termenung.

"Ehmm!" Asyraf berdehem seketika. Mahu menyedarkan Danial. Danial tersentak lalu mengecilkan matanya. Siapa tu?

"Ye, siapa eh?" soal Danial. Asyraf tersenyum nipis.

"Aku suami kakak kau, Dareen Aryana."

"Dareen Aryana? Ouhh suami kakak aku..." balas Danial. Tidak hairanlah Danial ingat tak ingat rupa dan wajah kakaknya kerana sudah dua tahun dia koma dan kini dia sudah sedar tanpa pengetahuan Puan Hadina dan Dareen.

"Ada apa kau datang sini? Kenapa tak bawak kakak dengan ibu?" soal Danial. Dia rindukan kakaknya dan ibunya. Sudah dua tahun mereka tidak berjumpa.

"Aku tak bawak diaorang sebab aku nak rahsiakan dulu tentang kau.." jawab Asyraf.

"Kenapa?"

"Nak buat surprise kat diaorang"

"Ouhh..."

"Dokter cakap apa kat kau." tanya Asyraf. Danial senyum kelat.

"Dia cakap aku kena buat pembedahan sekali lagi, tak taulah sebab apa." Danial menunduk sedih. Kalau kena buat pembedahan, dia perlukan wang. Tapi masalahnya, satu duit pun dia takda.

"Okey, kalau macam tu aku hantar kau kat hospital swasta kat KL and aku suruh diaorang rawat dan pulihkan kau secepat mungkin." jawab Asyraf. Danial geleng.

Mrs. Asyraf Hayden ❛Obsessive Husband With His Wife❜ ⋆ ©Where stories live. Discover now