⋆⋆⋆⋆
Dua minggu kemudian..
"Abang, Dareen nak ikut abang pergi kerja boleh?" ujar Dareen tersenyum comel. Asyraf tersenyum nipis. Tangannya naik merangkul pinggang isterinya.
"Tak boleh sayang, sayang kan kena pergi kolej hari ini.." ujar Asyraf lembut.
"Alaaa ponteng jelah." kata Dareen selamba. Asyraf ketawa kecil.
"Siapa ajar sayang abang ponteng-ponteng ni hm?" soal lelaki itu. Dicium sekilas bibir mungil isterinya.
"Aaron ajar." Dareen menunjukkan Aaron yang sedang memakan roti disapu jem stroberi. Terus tersedak member.
"Uishh, saya mana ada ajar macam tu kat reina. Reina jangan nak tuduh bukan-bukan eh. Ingat, memfitnah itu lebih kejam daripada membunuh." kata Aaron lalu memakan semula roti itu. Dareen membuat muka.
"Yelah yelah.. Eee malaslah nak pergi kolej, pastu nanti jumpa mamat tiber tu!" Dareen mencebik.
"Lahh siapa kak, mamat tiber tu?" muncul Danial dan Putra.
"Qayyum tu lah."
"Ouh."
"Abang pergi kerja dulu. Jaga diri sayang, abang minta maaf sebab tak dapat hantar sayang ke kolej hari ini." Asyraf mengelus wajah isterinya itu.
Dareen mengangguk perlahan.
"Abang tak payah nak minta maaf, abang tu jaga diri. Makan ubat kat sana. Dareen boleh tau eh abang makan ubat ke tak." Asyraf ketawa perlahan akan kata-kata isterinya itu.
"Ya abang makan. Sayang jangan tunggu abang tau, tidur dulu, abang balik lambat sikit." ujar Asyraf lembut. Hidungnya digeselkan pada pipi Dareen dengan manja.
"Balik lambat sebab apa?"
"Sebab kerja kedua tu lah..."
"Ouh faham."
Asyraf tersenyum kecil lalu mengucup sekilas dahi wanita kesayangannya itu.
seminggu lepas..
"Mana abang ni.. Dah hujan lebat pun tak reti nak balik ke.." kata Dareen bersendirian di dalam bilik tidurnya. Jam di dinding menunjukkan jam 2.05 a.m.
GROO!
Entahlah bunyi guruh macam mana. Author bantai je lah.
"Arhh!! Abang, cepatlah balik. Dareen takut. Dah lah seorang seorang kat rumah ni..." Dareen memeluk tubuhnya. Diselubungkan dirinya di dalam comforter. Nafasnya naik turun, naik turun.
Dia dahlah takut guruh.
"Aduh hauslah pulak." Dareen memegang lehernya, time macam ni jugak lah kau nak dahaga. Lalu Dareen melangkahkan kakinya untuk ke dapur.
Dia menelan air liurnya. Gelapnya ruang tamu..
Ktak!
YOU ARE READING
Mrs. Asyraf Hayden ❛Obsessive Husband With His Wife❜ ⋆ ©
Любовные романы❝ Obsessive husband with his wife ❞ "Sayang.." ASYRAF HAYDEN - Seorang jejaka kacak yang mempunyai mix Itali dan merupakan keturunan Itali. Sejak dari sekolah menengah, dia meminati seorang gadis yang jauh setahun umur darinya. Sudah banyak kali dia...