⋆⋆⋆⋆
14 tahun lepas...
" Mommy!! " panggil seorang budak lelaki kepada ibunya.
" Ya nak apa? "
" Kakak kata dia balik lambat. Katanya ada kelas tambahan untuk periksa upsr. " ujar budak lelaki itu dengan senyuman lebar.
" Pukul berapa kakak balik? " tanya Datin Azlina kepada dua orang anak lelakinya.
" Tak tahulah, tapi dia kata petang. " jawab Amsyar bersungguh-sungguh.
" Okey, Asy dengan Am mandi-mandi dulu, lepastu kita makan ya. Kejap lagi daddy balik. " ujar Datin Azlina.
" Baik mommy. Mana Syura? " tanya Asyraf. Seorang lelaki yang berumur 9 tahun itu dan adik lelakinya, Amsyar Hayder berumur 8 tahun pada masa itu.
" Dia ada kat dalam bilik, tengah tidur. " jawab Datin Azlina.
" Ouh. "
⋆⋆⋆⋆
Keluhan dilepaskan oleh seorang gadis cantik.
" Fuhh, bila la nak habis kelas tambahan ni. Penat lahh.. " rungut seorang gadis cantik.
" Kita ada satu lagi subjek ni, pastu kau nak balik, balik lahh. " ujar kawan gadis itu pula.
" Iya?! Subjek apa? "
" Sains. "
" Ouh subjek favourite aku tu weii! " ujar gadis itu teruja.
" Jangan gembira sangat, bukannya cikgu Amin pun yang ajar. Miss Veline yang ajar tau! " ujar kawan gadis itu yang bernama Sofea.
" Bapak arr, Miss Veline tu dah lah garang gila macam mak singa, kalau ada pelajar tak bawa buku ke apa, dia terus mengamuk macam orang gila tau tak! Silap-silap dia boleh bertukar menjadi pontianak jadian lagi, eyy seramm! " gadis itu memeluk tubuh.
" Yang ni memang valid sangat-sangat-sangat! " Sofea berkata bersungguh-sungguh.
" Err Adeline, Sofea.. " panggil seseorang.
" Ha? Kenapa Ezul? " tanya Sofea.
" B-belakang korang... " kata Ezul dengan ketakutan.
" Kenapa dengan belakang kitorang? Ada hantu ke? " tanya Adeline Helena, seorang gadis berumur 12 tahun. Sofea, iaitu sahabat baik Adeline lantas memandang belakang dan matanya terus terbuntang besar. Adeline pula hanya terpinga-pinga.
" Weh.. Be-belakang kau... " gagap Sofea.
" Kenapa? Ada hantu pontianak Miss Veline ke? Hahahah... Tolong jangan buat lawak eh Piya, petang-petang lawak tak jadi tau.. " Adeline ketawa hambar.
" Tak masalahnya aku tak buat lawak tau.. " marah Sofea.
" Elehh ye je kau, mana tau- Eh jap, jangan kata Miss Veline ada kat belakang aku... " Adeline sudah membuat wajah gelabah.
" Yaaa Miss Adeline Helena Alessandro! Saya di belakang awak sekarang ni! " ujar suara itu. Ia kelihatan tegas tetapi itu telah membuatkan bulu roma seketul Adeline menegak. Adeline segera menoleh belakang. Lantas bibirnya tersengih kepada seorang guru yang singa itu.
YOU ARE READING
Mrs. Asyraf Hayden ❛Obsessive Husband With His Wife❜ ⋆ ©
Romance❝ Obsessive husband with his wife ❞ "Sayang.." ASYRAF HAYDEN - Seorang jejaka kacak yang mempunyai mix Itali dan merupakan keturunan Itali. Sejak dari sekolah menengah, dia meminati seorang gadis yang jauh setahun umur darinya. Sudah banyak kali dia...