🅜🅐🅗 - 𝓑𝓪𝓫 𝟏𝟒

8.3K 313 40
                                    

⋆⋆⋆⋆

    Dareen melirik jam di dinding bilik tidurnya. Jarum jam sudah menunjukkan jam 2.50 a.m.

Mana suaminya. Sampai sekarang belum balik lagi. Dia tidak boleh tidur kerana tiada suaminya. Dareen mencebikkan bibirnya.

"Hiks hiks.. Mana awak.. Awak pergi mana.." Dareen menangis seorang diri. Mukanya disembamkan pada bantal suaminya. Dirinya tidak berhenti menangis. Tidak tahu mengapa.

Pintu bilik dibuka perlahan oleh seseorang. Dareen menoleh memandang pintu. Esakan  semakin kuat apabila ternampak kelibat suaminya yang baru balik dari rumah. Bibirnya dicebikkan.

Asyraf yang ternampak isterinya yang sedang menangis lantas laju menuju ke arah isterinya. Wajahnya bertukar risau takkala melihat wajah isterinya yang sembab akibat menangis.

"Sayang, kenapa ni hm?" tanya Asyraf lembut. Dia mengusap perlahan air mata isterinya itu.

"Hiks.. Awak balik lambat.." Dareen memukul kuat bidang dada suaminya. Asyraf ketawa kecil. Kepala isterinya dikucup lembut. Comel, rasa macam nak gigit aje!

"Shh i'm sorry dear.." ujarnya lembut.

"Kenapa tak tidur lagi ni? Dah tengah malam tau." kata Asyraf lembut. Dipeluk pinggang isterinya dan diletakkan tubuh kecil itu di atas pangkuannya.

"Saya tak boleh tidur. Saya nak awak ada kat sini dengan saya.." balas Dareen manja. Asyraf senyum nipis akan kata-kata isteri kesayangannya itu.

"Okey okey.. Sorry sayang." Dareen mengangguk perlahan. Dia menyembamkan mukanya ke dada bidang suaminya. Asyraf tersenyum kecil.

"Bagi aku mandi dulu boleh, berpeluh ni." mendengar kata-kata Asyraf, lantas Dareen melepaskan pelukannya terhadap Asyraf.

"Emm okey. Cepat sikit tau!"

Asyraf mengangguk perlahan. Bibirnya mengucup sekilas bibir mungil isterinya lalu dia meloloskan diri ke kamar mandi.

Dareen termenung jauh sampai tidak perasan akan kelibat suaminya yang baru keluar dari kamar mandi. Dia memakai seluar pendek sementara menunggu isterinya yang sedang termenung itu.

Setelah siap memakai, badannya dibaringkan bersebelahan isterinya lalu dia menarik perlahan tubuh kecil Dareen supaya menghadapnya. Polos sahaja wajah isterinya ketika itu. Asyraf tergelak kecil. Comel!

"Tidur sayang.. I'm here for you, to be your pillow." bisik Asyraf ke telinga wanita itu. Dareen mula memeluk erat suaminya, hidungnya menangkap bau haruman suaminya. Wangi!

"Awak.."

"Hm?"

"Jom kita honeymoon." Dareen menyentuh hidung mancung suaminya. Asyraf berfikir sejenak. Honeymoon eh?

"Boleh. Sayang nak kita honeymoon kat mana?" soal Asyraf sambil mencium leher jinjang isterinya.

"Nak pergi Korea dengan Amsterdam boleh? Kita honeymoon kat sana." kata Dareen dengan suara yang perlahan. Takut suaminya itu memarahinya. Asyraf tersenyum.

"Boleh sayang. Anything for you my dear.." Dia mengusap lembut rambut isterinya. Dareen sudah teruja.

"Yeayy, terima kasih hehe!" Dareen mengucup pipi kanan suaminya. Asyraf senyum kecil.

"Sama-sama, sweetheart."

⋆⋆⋆⋆

    Dareen menggeliat kecil. Tangannya meraba-raba di sebelahnya. Kosong.. Aik? Mana suami aku ni? Pagi-pagi buta dah hilang.

Mrs. Asyraf Hayden ❛Obsessive Husband With His Wife❜ ⋆ ©Where stories live. Discover now