AMUKAN BERUANG & TARING SERIGALA

43 4 0
                                    

Sabah memandang wad kecemasan di mana Zen dan Roger sedang dirawat. Haru dan Hana turut berada di situ setelah dibawa pulang oleh Terra dan Himawari.

Sabah: "Empat tumbang,empat kemenangan. Tinggal tiga lagi sebelum kita berhadapan dengan Hakuma."

Jenny: Sabah,bagaimana dengan petarung kita yang lain?

Sabah: Mereka masih kekal dalam permainan. Saya rasa kita tak perlu risau untuk pertahankan kerajaan tuan. Tapi.....

Jenny: Ya. Mereka berdua mungkin ambil masa untuk lawan dengan dia.

SEMENTARA ITU

Barto: Skull Wall!!

Barto hasilkan dinding tulang dan halang serangan dari Dhante. Dhante merempuh dinding tulang untuk makan Barto tapi dinding yang dihasilkan agak keras dan tebal.

Dhante: Grrr!

Dhante sedut dinding tu dan telan. Dia makan dinding tulang dalam sekelip mata dan hentam Barto. Barto bertahan dengan perisainya namun...

Dhante: Ha! Ghastly Bite!!

Rahang biru gelap menjelma di tangannya. Dia tumbuk Barto yang bertahan dengan perisainya dan perisai yang dipegangnya hancur separuh seperti dimakan.

Barto: Tsk!

Barto campak perisainya ke arah Dhante dan tumbuk sehingga dia terseret ke belakang. Dhante ambil perisai tu dan makan sampai habis.

Dhante: Nyum nyum~!

Barto: "Dia ni.....kuasa dia berbeza dari masa kita lawan di Kepulauan Gergasi!"

Shin muncul di belakang Dhante dan lukis pasir jerlus di bawahnya untuk perangkap dia.

Shin: Quicksand Pit!!

Dhante membuka mulutnya dan sedut pasir jerlus dan makan. Dia lompat keluar dari lubang dan berlari ke arah Barto dengan rahang biru di tangannya. Barto tarik tulang yang tumbuh di belakangnya dan libas ke arah Dhante.

Barto: Ambik ni...!!

Dhante menahan serangan itu tetapi dia terseret ke tepi. Dia bertahan dan makan tulang tu sambil mendekati Barto. Bila dia dah cukup dekat...

Dhante: Bones Counter!!

Tulang-belulangnya menyelubungi tangannya menjadi sarung tangan yang besar dan tumbuk Barto. Barto menahan serangan itu tetapi Dhante lepaskan gelombang yang kuat, menyebabkan dia tercampak jauh dan cedera.

Barto: Ghk!!

Dhante kemudian sedut udara di sekelilingnya dan tarik Barto dan Shin ke arahnya. Shin lukis paku besi dan cucuk ke dalam tanah dan bertahan dari disedut ke arah Dhante. Manakala Barto cuba bertahan dengan masukkan tangannya ke dalam tanah.

Barto: Ghh....

Rahang biru gelap menjelma di badannya. Dia lepaskan gelombang angin yang kuat dan dahsyat, memusnahkan kawasan sekitar dan menyebabkan mereka berdua tercampak dengan kecederaan yang serius.

Shin: Aghk!

Barto: Aaaagk!!

Dhante: Hahahaha! Macam mana abang?!? Aku tak dapat dihentikan lagi! Terima kasih pada tuan Hakuma, sekarang aku dah jadi lebih kuat!!

Barto: *bangun* Erh......tak bermakna kau boleh menang lawan kami berdua! Shin!!

Shin: Ugh.....okey!!

Mereka berdua tumpukan perhatian dan lepaskan kuasa Spirit Beast mereka. Dhante kelihatan terkejut melihat mereka gunakan kebolehan Spirit Beast.

Dhante: Oh.....

BOBOIBOY: UNDERWORLD TAKEOVER (REWRITE)Where stories live. Discover now