BoBoiBoy: "Korang,aku dapat panggilan dari Danny dekat luar. Korang tahu apa jadi?"
Elementals: "Apa jadi?"
Dark Elementals: "Ceritalah."
BoBoiBoy: "Abang Zen,Barto dan Roger tengah lawan dengan salah seorang Knight Of Dark Crown."
Taufan: "Kesian abang Zen."
Thorn: "Kita nak pergi tolong tak?"
Reverse: "Tak payah. Dia perlu belajar untuk kawal kuasa Spirit Beast jadi keadaan ni sesuai untuk dia. Dan untuk Barto dan Roger."
TING! TING! TING!
Zen melibas pedangnya pada badan Fraga namun kulitnya yang sekeras besi menyebabkan serangannya tidak berkesan.
Fraga: Raaah..!!
Fraga cuba gigit Zen tapi Roger meluru ke arahnya dan siku dia sampai terseret ke belakang. Zen keluarkan pistol dan tembak Fraga namun Fraga menepis tembakannya dengan ekor.
Fraga: *jilat bibir* Hebat....
Roger: Keras betul kulit dia! Macam besi sebenar!
Barto: Antara kulit dia dan tulang saya siapa lagi keras!?!
Barto baling lembing tulang pada Fraga. Fraga menahan lembing tu dan campak ke tepi. Dia menembak mereka dengan senapangnya dan mereka mengelak. Tulang-belulang keluar dari tangan Barto dan menangkap kaki Fraga.
Fraga: Eh..?
Barto: Hiyargh...!!
Barto menghentam Fraga ke kiri dan kanan dan lambung dia ke atas. Danny lompat ke atas dan pusing yoyo dia dan serang Fraga. Fraga jatuh ke bawah dengan kuat dan Roger mengambil kesempatan menyerang dia.
Roger: Fire Knuckles!!
Tumbukan Roger ditahan tangan Fraga. Dia genggam muka Roger dan baling dia ke tepi melanggar pokok.
Roger: Arkh..!!
Fraga: Metal Spike!
Duri besi tajam keluar dari badannya meluru ke arah mereka. Barto bertahan dengan perisainya dan Zen berlindung di belakang Barto.
Barto: Kekuatan dia meningkat sebaik saja dia gunakan kebolehan Spirit Beast! Mungkin kita patut-
Zen: Tak apa ke?! Aku tak berapa boleh kawal Spirit Beast aku sendiri!! Macam mana dia buat?!
Barto: Mesti dia ada cara dia!
Fraga: Keluarlah kalau kau berani!!
Fraga menembak Barto bertubi-tubi. Dia simpan senapang di belakangnya dan lari ke arah Barto. Dia pegang perisai Barto dan tumbuk sampai bengkok.
Barto: Ha....!?!
Tangan Fraga berubah menjadi tajam. Dia tumbuk Barto namun...
Danny: Phantom Bind.
Tangan lutsinar biru muncul di bawah Fraga dan menghalang dia dari bergerak. Fraga cuba lepaskan diri namun,semakin kuat dia bergelut semakin kuat pegangan tangan lutsinar di badannya.
Fraga: Eeerh! Apa ni?!
Danny: Kau mesti tak pernah berhadapan skill macam ni kan?
Danny putar yoyo dia laju-laju dan hentam kepala dia.
Fraga: Erk..!
Roger: Huh. Skill baru?
Danny: *nod*
Zen: Bagus. Kita boleh tangkap dia dan dapatkan maklumat tentang Knight Of Dark Crown.
Fraga: Ergh!! Aku takkan cakap apa-apa! Haaaaaa...!!!
YOU ARE READING
BOBOIBOY: UNDERWORLD TAKEOVER (REWRITE)
Fiksi PenggemarSelepas beberapa tahun peperangan,BoBoiBoy menikmati kehidupan tenang bersama keluarganya dan kawan-kawannya di kerajaannya. Tetapi semua tak bertahan lama. Sebaik saja dapat tahu tentang kebangkitan Hakuma,dia bersama sekutunya bersama berganding b...