ANAK-ANAKKU

236 11 0
                                    

Miria berada di rumah bersama anak perempuannya yang dinamakan Kishi. Kishi bermain dengan mainan bayi yang dibeli di kedai.

Miria: Mari sini anak mama.

Kishi menoleh ke arah Miria sebelum sambung bermain dengan mainan kereta.

Kishi: Vroom. Vroom.

Miria hanya memerhati Kishi bermain dengan mainan. Kedengaran ketukan di pintu rumah. Dia membuka pintu dan terlihatlah Nana dan Lady yang baru balik dari kedai.

Nana: Kami dah balik...

Lady: Tak tahu pulak hari ni ada diskaun untuk ikan.

Mereka meletakkan barang yang dibeli atas meja dapur dan duduk di ruang tamu bersama Miria,melayan Kishi.

Nana: Anak kau ni comel gila!! Geram aku dibuatnya!

Miria: Mestilah! Tengoklah siapa mak dia~!

Lady: Untunglah kau. Aku belum mengandung lagi.

Miria: Nanti-nanti adalah masanya...

Mereka bertiga mula membawang sesama mereka. Kishi merangkak ke belakang sofa bersama kereta mainan di tangannya. Dia ternampak buku yang ditinggalkan Theo. Dia perlahan-lahan mencapai buku tersebut dan buka. Kemudian buku tu terselak sendiri.

Kishi: Uuuhh.....

Kishi menunjukkan satu muka surat dan ia tercabut dari buku dan seperti dilipat,membentuk seekor arnab kertas.

Kishi: Waaaaa.....

SEMENTARA ITU

Gempa tengah jaga anak kembar Fay dan Frey di taman. Gempa meletakkan mereka atas ribanya dan beri mereka makan biskut coklat.

Gempa: Sedap?

Fay: Edap!

Frey: Mama maak lagi edap.

Gempa: Papa tahu. Resepi mama kamu berdua lah ni.

Mereka berdua makan biskut coklat dengan gelojoh,sampai comot mulut mereka. Gempa mengelap mulut mereka dengan tisu dan bagi mereka minum. Lepas tu,mereka berdua bermain sesama mereka.

Gempa: My kids...

Sora: Abang! Maaf lama sangat!

Gempa: Takpe.

Sora duduk di sebelah Gempa, memandang Fay dan Frey yang bermain bola.

Sora: Sekejap je masa berlalu,dah umur 5 tahun mereka berdua.

Gempa: Lagi setahun dan mereka akan pergi sekolah. Rasa risau jugak nak tinggalkan mereka bersendirian.

Sora: Jangan bimbang. Anak-anak kita kan kuat.

Gempa: Ikut papa mereka?

Sora: *chuckle* Haah,macam papa mereka.

Mereka berdua ketawa bersama. Sora merehatkan kepalanya di bahu Gempa dan Gempa mengusap lembut kepala Sora.

Beralih ke tempat lain,di makmal kelihatan Solar sedang menjalankan uji kaji di makmal.

Solar: Baiklah. Untuk yang ni,aku kena hati-hati. Sikit je silap,habis meletup makmal ni.

Tiba-tiba dia dipeluk dari belakang. Kelihatan anaknya Risa bersama patung di tangannya memeluk kaki Solar.

Solar: Risa,anak ayah~

Solar angkat Risa dan cium pipi gebunya perlahan.

Solar: Risa nak tengok ayah buat kerja ke?

Risa merenung projek di atas meja sebelum memandang Solar dengan senyuman.

BOBOIBOY: UNDERWORLD TAKEOVER (REWRITE)Where stories live. Discover now