Selepas beberapa hari di Pulau Rintis, tibalah masa untuk BoBoiBoy dan Demon Lord kembali ke dunia asal mereka.
Gopal: Wuhuhuhuhu! Tak payahlah balik BoBoiBoy! Duduklah sini!!
BoBoiBoy: Aku harap aku boleh buat macam tu,tapi aku ada kingdom untuk dijaga!!
Yaya: Biarlah Gopal. Nanti BoBoiBoy boleh datang lagi. Kan BoBoiBoy?
BoBoiBoy: Aku tak pasti,kena tanya T.Bers tentang hal ni.
T.Bers duduk di pondok bersama secawan koko. Dia menunggu mereka bersedia untuk pulang ke dunia mereka.
T.Aba: Kalaulah kau boleh duduk sini lama sikit. Atok pun tak nak kau pergi sebenarnya...
BoBoiBoy: Maaf atok. Saya akan cuba datang ke sini kalau saya boleh.
Yaya: Kami akan rindukan kau BoBoiBoy.
Fang: Hmph! Pergilah! Populariti aku akan bertambah dengan tiadanya kau! Hahahahaha!!
BoBoiBoy: Aku pun akan rindukan kau Fang.
Fang: *tengok tempat lain*
Ying: Bye korang. Jumpa lagi nanti.
Theo: Bye Ying. Aku seronok baca buku kau bagi aku pinjam.
Gora: Tempat ni agak tenang. Takde serabut sangat macam kerajaan aku. Aku suka tempat ni.
Ryuu: Dan koko kat sini pun sedap. Kau ambik resepi atok ke ke?
BoBoiBoy: *nod*
Miria: Alah~ Janganlah balik! Duduk sini! Kita pergi bulan madu kita berdua je~!!
BoBoiBoy: Nanti apa yang lain akan kata? Cemburu nanti.
Miria: *pout*
Gopal dan Fang sabar je dari hantuk kepala dekat pokok melihat Miria bermanja dengan BoBoiBoy. Rasa macam nak cekik kawan baik sendiri.
T.Bers: *bangun* Baiklah. Sedia nak balik?
BoBoiBoy: *nod*
Sebuah portal terbuka di belakang mereka. BoBoiBoy memandang kawan-kawannya dan T.Aba sebelum dia kembali ke dunianya.
T.Bers: Oh ya. Sebelum atok terlupa, kamu boleh balik ke dunia ni kalau kamu nak.
BoBoiBoy: Eh?
T.Bers: Atok tak cakap ke? Kamu boleh je guna skill kamu untuk bergerak dari dunia ni ke dunia sana.
KRIK KRIK~
BoBoiBoy: *anime fall* Kenapa aku tak terfikir langsung!? Alamak...!!!!!
Keldra: Wow. Drama betul.
BoBoiBoy: Diam...
BoBoiBoy bangun dan buang habuk gang melekat di badannya. Dia memandang kawan-kawannya sebelum dia melangkah masuk ke dalam portal diikuti Demon Lord lain. Selepas itu,portal tertutup dan T.Bers menghilang.
T.Aba: *sigh* Atok akan rindukan dia.
Gopal: Sama. Saya tak sempat ajak dia main game Papazola yang saya beli bulan lepas.
Ying: Ha...??
Portal terbuka di halaman rumah BoBoiBoy. Dia keluar dari portal dan disambut dengan pelukan isterinya dan juga Miria.
SKIP TIME
Beberapa hari kemudian,BoBoiBoy kembali meneruskan tugasnya sebagai raja R.O.U.B.E.R Kingdom dan kini dia sedang menguruskan kertas kerja di pejabatnya bersama Miria dan Ryuu.
BoBoiBoy: Walaupun sekejap,tapi aku rindu suasana ni. Buat kerja di pejabat tanpa sebarang masalah-
BOOM! BOOM!
YOU ARE READING
BOBOIBOY: UNDERWORLD TAKEOVER (REWRITE)
FanfictionSelepas beberapa tahun peperangan,BoBoiBoy menikmati kehidupan tenang bersama keluarganya dan kawan-kawannya di kerajaannya. Tetapi semua tak bertahan lama. Sebaik saja dapat tahu tentang kebangkitan Hakuma,dia bersama sekutunya bersama berganding b...