WINTER GAME

80 8 0
                                    

Musim sejuk. Musim di mana salji turun.

Seluruh kerajaan BoBoiBoy dilitupi salji tebal. Kanak-kanak bermain bersama dalam timbunan salji. Orang dewasa menyodok salji ke tepi untuk berjalan. Dan...

Kishi: Salji! Yeay!

Kishi bermain salji bersama Neki. Fay dan Frey duduk di ruang tamu, makan biskut bersama coklat panas. Rosa tidur bersama Casey dalam bilik. Dan tak lupa 8 kembar seiras.

Blaze: Perang bola salji...!!

Blaze,Thorn dan Taufan menyerang sesama sendiri dengan bola salji. Gempa memandang mereka dari dalam rumah seperti seorang ibu.

Gempa: 😊

Manakala BoBoiBoy berada di pejabatnya bersama Roger,Theo dan Ryuu.

BoBoiBoy: Bagaimana dengan festival musim sejuk kita?

Roger: Semuanya berjalan dengan lancar tuan! Igoru (menteri kewangan), Ragur (menteri pembangunan) dan Sagiri (menteri pertahanan) telah menjalankan tugas dengan baik!!

Ryuu: Kau nak adakan Winter Game lagi??

BoBoiBoy: Apa salahnya. Bukan selalu kita boleh adakan festival macam ni.

Theo: Masalahnya setiap musim ada je benda kau buat.

BoBoiBoy: Untuk ekonomi dan sosial kerajaan ni.

Roger: Permainan apa yang patut kita adakan tahun ini tuan?

BoBoiBoy: Hm.....saya ada idea.

Theo: Idea apa?

BoBoiBoy: Macam ni. Pertama....

SKIP TIME

Hari yang ditunggu-tunggu telahpun tiba. Semua orang,manusia mahupun raksasa berkumpul di Colosseum untuk permainan yang diadakan pada musim sejuk.

R.Crom turut dijemput menghadiri festival musim sejuk sebagai tetamu jemputan.

R.Crom: Menarik. Setiap kali saya datang,akan ada sesuatu yang menyeronokkan terjadi.

R.Crom duduk di tempat duduk khas untuk menonton permainan musim sejuk yang bakal berlangsung. Di sebelahnya adalah Ryuu,Miria dan BoBoiBoy.

Ryuu: Kau pasti rancangan kau akan berjaya?

BoBoiBoy: Aku yakin mesti menjadi punya! Lagipun,dia memang suka tidur.

Pengacara untuk Winter Game adalah Sora,isteri BoBoiBoy bersama Nazka, ketua Adventure Guild.

Nazka: Selamat sejahtera kepada semua yang berada di Colosseum! Kami akan bersama anda sepanjang permainan berjalan!!

Sora: Dan kami ada kejutan istimewa dari salah seorang pemimpin kerajaan ini. Tak lain tak bukan,Ais!!!

Ais berjalan ke tengah gelanggang dan duduk sambil memeluk plushie ikan paus kesayangannya. Dah besar pun ada plushie jugak...

R.Crom: Apa dia nak buat?

Gelanggang mulai membeku dan binaan berasaskan ais terbina dengan sendirinya. Ais berada di tengah binaan tersebut dan dia kini berada sangat tinggi di udara.

Nazka: Boleh sesiapa terangkan apa dah jadi?!! Saya tak terima notis tentang perkara ni!!

Sora: Nampaknya abang Ais hasilkan kubu ais gergasi sebagai halangan! Saya rasa mereka kena lawan dia untuk menang.

Nazka: Saya rasa kesian pada sesiapa yang sampai ke puncak.

Peserta untuk Winter Game terdiri dari pengembara yang berminat serta orang-orang penting dari kerajaan sekutu.

BOBOIBOY: UNDERWORLD TAKEOVER (REWRITE)Where stories live. Discover now