BoBoiBoy: Hm......
BoBoiBoy membaca laporan dari setiap pasukan pengawal yang berkawal di waktu malam.
Nampaknya Crossheart Alliance dah semakin aktif cuba menyelinap masuk ke dalam kerajaan untuk tabur serbuk bunga raksasa. Namun, mereka semua dihentikan sebelum mereka sempat menjejakkan kaki ke dalam.
BoBoiBoy: Sekurangnya-kurangnya bilangan penceroboh berkurangan. Sekarang....
BoBoiBoy membaca laporan yang dikumpulkan Flor Azul dan Terra. Ada pergerakan di sebalik bayang-bayang kerajaan besar yang bersekutu dengan Crossheart Alliance untuk menjatuhkan R.O.U.B.E.R Kingdom.
Bukan itu saja,ada juga laporan tentang kemunculan portal tak diketahui di sekitar kerajaan lain. Ada raksasa muncul keluar dari portal tersebut dengan jumlah yang banyak.
BoBoiBoy: Hm.....macam mana ni? Winged Deltro dan Armoured Deltro dah mula muncul di serata dunia. Merisaukan betul.
BoBoiBoy mengambil sehelai kertas dan tulis surat untuk K.Haikal di Kepulauan Gergasi. Setelah siap,surat tu dilipat dan dicop dengan mohor kerajaannya.
BoBoiBoy: Mintak Coco tolong hantarkan surat ni.
BoBoiBoy terbang balik ke rumah. Dia masuk ke dalam dan nampak Coco yang sedang bermain bersama Fay dan Frey dengan golem sebesar kucing.
BoBoiBoy: Coco,boleh tolong tak?
Coco: Eh? Abang. Ada apa?
BoBoiBoy: Tolong hantar surat ni e Kepulauan Gergasi.
Coco: Boleh.
Coco tarik seketul tanah liat yang Frey main dan tukarkan jadi golem burung.
Coco: Hantar surat ni ke Kepulauan Gergasi.
Burung tanah liat itu mengambil surat dari tangan BoBoiBoy dan segera terbang ke Kepulauan Gergasi.
Coco: Kenapa abang hantar surat ke Kepulauan Gergasi?
BoBoiBoy: Kita kena berkumpul dan berbincang. Kemungkinan kita kena berhadapan dengan serangan berskala besar.
SEMENTARA ITU
Ahli Seven Sins masih menunggu Hakuma bangkit dari evolusi dia. Liar berada di bilik takhta,duduk di atas tiang yang ada dan berbual dengan Aleya.
Liar: Berapa lama lagi sebelum mamat tu bangun? Dah berbulan rasanya....
Aleya: Kita kena buat sesuatu sebelum dia habiskan evolusi dia.
Liar: Macam mana? Tujuh orang tu jaga telur tu tanpa henti. Siang malam tak bergerak.
Aleya: Tapi kita boleh kalahkan mereka kan?
Liar: Ya. Tapi aku takut lepas-
BRRRRRROOOOOOMMMMM!!!!
Dhante: Tuan Hakuma dah nak terjaga!!!!
Kirala: Akhirnya~!!! Setelah sekian lama.....!!
Arck: Tuan akan bangkit sebagai makhluk baru!!
Meta: *yawn* Dan akan ambil semula hak dia.
Solina: Sebagai raja teragung yang tiada tandingan!
Odette: Untuk kehidupan baru tuan....
Zagrath: Dan untuk empayar yang bakal dibina tuan.
Mereka semua melutut sebaik saja telur tu mulai pecah. Hakuma melangkah keluar dari telur dengan rupa baru.
YOU ARE READING
BOBOIBOY: UNDERWORLD TAKEOVER (REWRITE)
FanfictionSelepas beberapa tahun peperangan,BoBoiBoy menikmati kehidupan tenang bersama keluarganya dan kawan-kawannya di kerajaannya. Tetapi semua tak bertahan lama. Sebaik saja dapat tahu tentang kebangkitan Hakuma,dia bersama sekutunya bersama berganding b...