SPEED DEMON

75 7 0
                                    

Over Dungeon,dungeon baharu yang dijadikan tarikan terbaru R.O.U.B.E.R Kingdom khas untuk pengembara merupakan satu kejayaan yang besar.

Pengembara yang masuk ke dalam dikatakan mengalami kesukaran untuk lepasi tingkat 30 ke bawah, semuanya sebab perangkap yang dipasang di setiap tingkat.

BoBoiBoy tersenyum membaca laporan dari Ray tentang kejayaan Over Dungeon.

BoBoiBoy: Terbaiklah! Tak sangka banyak pengembara datang nak uji dungeon tu! Macam mana dengan sayang berdua?!

BoBoiBoy memandang Nana dan Casey yang sedang minum teh di dapur.

Casey: Boleh tahan. Susah nak lepas tingkat 16.

Nana: Tingkat 20 pun susah jugak. Gajah berapi tu menyusahkan!

BoBoiBoy: "Idea Blaze suruh letak gajah berapi."

Fay,Frey dan Rosa datang ke arah BoBoiBoy dan depakan tangan.

Rosa: Abah. Angkat?

BoBoiBoy: Dah tentulah boleh. Mari sini.

BoBoiBoy angkat mereka bertiga dan letak atas riba dia.

Fay: Ayah,kenapa ramai orang datang hari ni?

BoBoiBoy: Sebab mereka datang nak melawat tempat kita. Kan kita ada banyak perkara unik?

Frey: Biasa je kami tengok.

BoBoiBoy: Sebab kamu berdua dah terbiasa.

Rosa: Abah,mana uncle Theo?

BoBoiBoy: Uncle Theo?

Rosa: Haah. Rosa nak belajar buat jaring dengan dia.

BoBoiBoy: 😳

Rosa: Nak buat buaian,gantung dekat pokok.

BoBoiBoy: Oh! Hahahaha! Ingatkan untuk apa tadi! Uncle Theo takde,dia tengah kerja.

Theo yang berada di tingkat paling bawah dungeon,sedang memerhatikan pengembara yang cuba mengalahkan bos tingkat 20,gajah berapi.

Theo: Memang susah raksasa tu nak kalah. BoBoiBoy yang buat.

Tiba-tiba,sesuatu bergerak pantas melepasi raksasa dan menuju ke tingkat seterusnya.

Theo: Apa tu?!

Theo periksa tingkat lain. Terdapat seseorang bergerak pantas melepasi perangkap dan raksasa yang ada dan menuju ke tingkat paling bawah.

Theo: Tak boleh jadi ni! Dia cuba cheat!

Theo kawal struktur dungeon jadi tak sekata di sekitar tingkat 23-30. Dan dia berjaya menangkap siapa yang cuba cheat.

Theo: Ha! Dapat pun!

Theo menghilang dan muncul di tingkat 29 di mana ada seseorang tersangkut lilitan akar. Dia pergi dekat dan lihat wajah seseorang yang dia kenali.

Theo: Kau?!

???: Err.....hai?

Theo: Keldra! Apa kau buat kat sini?!?

Keldra,salah seorang Demon Lord yang juga kenalan Theo.

Keldra: Kau rasa aku buat apa? Aku tengah cuba sampai ke tingkat paling bawah dungeon ni!

Theo: *tepuk dahi* Masalahnya aku yang uruskan dungeon ni!

Keldra: Kau?! Uruskan dungeon ni!?

Theo: Haah! BoBoiBoy yang minta aku uruskan tempat ni. Kebetulan aku pun perlukan tempat baru untuk jalankan eksperimen.

BOBOIBOY: UNDERWORLD TAKEOVER (REWRITE)Where stories live. Discover now