HARI PERSEKOLAHAN

56 5 0
                                    

BoBoiBoy berada di dapur bersama isteri dan anak-anaknya. Hari itu merupakan hari yang bermakna buat mereka semua.

Miria: Kishi jangan lupa bekal yang mak buat ni ya?

Kishi: Baiklah..!!!

Sora: Fay,Frey,kamu berdua dah sedia?

Fay: Dah!

Frey: Sedia!

Casey: Anak mak ni macam mana? Dah sedia nak ke sekolah?

Rosa: *nod*

BoBoiBoy: "Kali pertama anak-anak aku ke sekolah,sebagai seorang ayah, aku sangat gembira!! Dan juga risau!"

Reverse: "Kau nak risau apa? Takde apa akan jadi pada mereka pun."

BoBoiBoy: "Aku tahu tapi aku masih risaukan mereka. Macam mana kalau mereka tak faham subjek dalam kelas?!"

Solar: "Ini bapa cemerlang tahun ini ada untuk bantu mereka!!"

Storm: "Nak muntah aku dengar."

Halilintar: "Sama. Tiang lampu ni perasan terlebih!!"

Hari itu merupakan hari pertama buat Kishi,Fay,Frey dan Rosa pergi ke sekolah. Mereka akan ke sekolah untuk belajar bersama kanak-kanak yang lain.

Sekolah tersebut dibina oleh Jun, ketua jabatan pembangunan dan kemajuan manakala sekolah tersebut diuruskan oleh Pott,pengetua sekolah yang dipilih secara rawak.

Kishi,Fay,Frey dan Rosa berjalan meninggalkan rumah menuju ke sekolah.

Kishi: Yeay! Tak sabarnya nak tengok siapa yang ada kat sana!!

Rosa: Sekolah kan tempat untuk belajar? Dah tentu ada guru dan pelajar.

Mereka tiba di sekolah tempat mereka mendaftar. Mereka kagum melihat betapa besarnya sekolah mereka.

Bangunan empat tingkat dengan dewan yang mampu memuatkan lebih seribu orang,pejabat,kuarters tenaga pengajar dan gim. Terdapat empat menara dibina berdekatan sebagai stor,bilik simpanan dan bilik rekod.

Sekolah di R.O.U.B.E.R Kingdom menggabungkan tadika,sekolah rendah dan sekolah menengah menjadi satu dan dibahagikan menjadi tiga kawasan. Uniform untuk setiap sekolah juga disediakan untuk setiap pelajar mengikut sesi pembelajaran mereka. Yang menariknya,sekolah di sini mengalu-alukan sesiapa saja untuk datang.

Kishi,Fay,Frey dan Rosa memakai uniform sekolah warna merah dengan kemeja putih. Kishi pakai seluar hitam manakala Fay,Frey dan Rosa memakai skirt berwarna biru gelap dan stokin hitam separas peha.

Mereka tiba di sekolah dan terus ke bangunan besar yang terletak di antara tadika,sekolah rendah dan menengah. Mereka pergi ke dewan, berkumpul dan mendengar ucapan kata-kata dari guru dan penolong pengetua. Pott yang merupakan pengetua sekolah hanya memandang dari tepi saja.

Setelah perhimpunan selesai,semua pelajar pergi ke sekolah masing-masing. Kishi,Fay,Frey dan Rosa pergi ke sekolah rendah terletak di bahagian kanan sekolah di mana mereka akan belajar bersama kanak-kanak lain.

Mereka pergi ke bangunan tiga tingkat dan masuk ke dalam. Mereka tanggalkan kasut yang dipakai dan pakai kasut yang disediakan di dalam loker mereka. Kemudian,mereka pergi ke kelas mereka di tingkat dua dan masuk ke dalam bilik darjah di sebelah kanan koridor.

Kishi: Woah...?!

Mereka dapati ada ramai pelajar di dalam kelas mereka. Ada yang berbual sesama mereka,ada yang tidur atas meja dan ada yang baring atas meja tanpa sebab.

Rosa: *gulp* Ramainya....

Kishi: Tak apa! Kita duduk sama-sama!

Mereka berempat mengambil tempat di barisan tengah. Kishi dan Rosa duduk bersebelahan manakala Fay dan Frey duduk di belakang mereka.

BOBOIBOY: UNDERWORLD TAKEOVER (REWRITE)Where stories live. Discover now