REVERSE IS BACK

90 8 0
                                    

Reverse: Hahahahahaha! Marilah! Ahahahahah!

Jaune: Ugh...!

Jaune mengelak serangan Reverse. Berbeza dengan BoBoiBoy,Jaune rasakan Reverse lebih berbahaya dan kejam.

Reverse: Red Thunderclap!

Sambaran petir merah datang dari bawah dan merenjat Jaune. Tak cukup dengan itu,dia tercampak jauh dan melanggar bukit pasir.

Jaune: *koff**koff* Ugh! Desert Vortex!

Pusaran pasir di bawahnya menarik Reverse dan menghalang pergerakannya. Tetapi....

Reverse: Maaf~

Dengan sekali sentuh,Reverse tukar pasir di bawahnya menjadi ketulan batu.

Reverse: Kau patut cuba lagi.

Jaune: Eegh!

Jaune meluru ke arahnya dan cuba hand-to-hand combat. Dia menumbuk,menendang Reverse namun semua pergerakannya dielak dengan mudah sekali.

Jaune: "Kenapa dengan dia ni?! Dia macam dah jadi orang lain!!"

Reverse menangkap tangan Jaune dan campak ke tepi. Dia halakan tangan dan bebola hitam muncul.

Reverse: Black Hole Suction.

Lohong hitam menarik Jaune ke arahnya semula. Jaune cuba melindungi dirinya dengan perisai pasir. Sebaik saja berada cukup dekat, Reverse menghayunkan tumbukan padu pada Jaune dan hancurkan perisai pasir.

Jaune: Guahk!

Jaune tercampak ke belakang namun ditarik semula ke arah Reverse. dia tumbuk Jaune sampai terpelanting dan gunakan lohong hitam untuk tarik dia balik. Sabah dan Jenny yang memerhatikan dari tepi menggeletar melihat Reverse.

Sabah: Aaah~ Tuan sememangnya seorang yang hebat! Saya tak pernah ragui sedikit pun kuasa tuan!

Jenny: Menakjubkan!

Jaune: Khh!

Jaune bertahan. Dia hasilkan emas di tangan dan bentukkan menjadi trisula.

Jaune: Golden Comet!

Tusukan trisula tersebut mampu mencapai jarak sejauh 3 km. Reverse tunduk dan elak trisula itu tetapi Jaune bertindak menghentam dia.

Jaune: Aaagh!

Reverse bertahan dengan kedua belah tangannya. Dia bangun perlahan-lahan dan tolak trisula ke tepi. Dia hasilkan senjatanya sendiri.

Reverse: Mari tengok. Senjata apa ya? Apa kata pedang?

Reverse rapatkan tangan dan tenaga dalam dirinya mengalir keluar dan membentuk sebilah pedang. Pedang tersebut agak panjang dan pemegangnya berwarna hitam dengan garisan jingga.

Reverse: Twin Dragon Sword. Menarik jugak rupa bentuk pedang ni.

Jaune: Jangan pandang rendah aku! Golden Comet Rain!!

Tusukan tanpa henti dilontarkan ke arah Reverse. Dia menepis setiap tusukan dengan pedangnya sambil dia bergerak mendekati Jaune.

Jaune: "Tak mungkin! Tak mungkin dia lebih kuat dari aku!"

Reverse menyimpan sayap dan ekor untuk memudahkan pergerakan. Dia mendekati Jaune sambil mengelak serangannya.

Jaune berhenti menyerang. Dia memandang Reverse tajam.

Jaune: Macam mana...

Reverse: ?

Jaune: Macam mana kau berubah jadi macam ni?! Kau nampak macam orang yang berbeza!

BOBOIBOY: UNDERWORLD TAKEOVER (REWRITE)Where stories live. Discover now