REVELATION & ASCENSION

40 7 0
                                    

BoBoiBoy: Hei...

Reverse: Ya?

BoBoiBoy: Kita kat mana ni..?

BoBoiBoy dan Reverse memandang langit bergemerlapan dengan bintang dan aurora. Mereka kini terdampar di tengah-tengah padang pasir yang kelihatan tidak berpenghujung. Entah bagaimana,sedang mereka bersarapan di rumah,mereka berdua dibawa ke situ sebelum mereka sempat berkelip.

Sudu dan garfu di tangan bertukar menjadi pasir dan meleleh melalui celah jari Reverse.

BoBoiBoy: Sama ada T.Bers yang buat atau....

Reverse: Kawan dia yang empat tangan tu. Allocer kan?

BoBoiBoy: Haah.

Reverse: 💢 Dasar...

Merka berdua meninjau persekitaran mereka; tiada apa kecuali pasir seluas mata memandang. Bahkan,tiada sebarang bentuk hidupan mahupun bukti sesuatu peradaban wujud di situ.

Reverse: Aku rasa....kita dekat dunia padang pasir.

BoBoiBoy: Tapi,takkan takde satu pun hidupan kat dunia ni? Raksasa pasir ke? Penduduk gurun ke?

Sedang mereka mencari tanda-tanda ketamadunan,BoBoiBoy ternampak dari ekor matanya,susuk tubuh seseorang bertopeng memandang mereka dari jauh.

BoBoiBoy: Sana!

Reverse: Huh??

Individu bertopeng itu melihat mereka berdua lama. BoBoiBoy dan Reverse mengambil posisi berlawan, tetapi....

Ajax: ....Lambat.

Belum sempat mereka berkelip,Ajax kini berdiri di hadapan mereka. Tiada bunyi mahupun kesan tapak kaki ditinggalkan,tapi dia sudah berada di hadapan mereka dengan begitu pantas.

BoBoiBoy: Apa yang-

Ajax: Sabar. Aku bukannya nak lawan korang. Dan aku takkan penggal kepala kau berdua.

Reverse: Ha...?

Ajax: Sebenarnya,aku yang bawa korang berdua ke sini. Bukannya si Allocer pemalas tu.

Rekahan dimensi terbuka. Allocer melompat keluar,mengheret gading raksasa yang ditewaskan dia.

Allocer: Aku bukannya pemalas lah!

Ajax: Kau balik. Sebelum aku hantar kau jumpa Chronomage.

Mendengar ugutan Ajax,Allocer segera menghilang dari situ.

BBB&R: Whut..?

Ajax: Maaf tentang tu.

BoBoiBoy: Apa yang....siapa kau sebenarnya!?

Ajax: *usap dagu* Aku rasa susah kalau nak cakap. Lebih baik aku tunjukkan pada korang.

Topeng Ajax ditanggalkan dan wajah sebenarnya diperlihatkan kepada BoBoiBoy dan Reverse. Kedua-dua mereka tergamam - wajah Ajax mirip mereka berdua,cuma warna rambutnya yang berbelah hitam dan putih menjadi tanda tanya.

Reverse: What the fu-

MEANWHILE~

Sora,Miria,Lady,Nana dan Casey bersarapan bersama. Theo keluar menguruskan dungeon,Zorg terpaksa melayan anak-anak mereka berlima memandangkan BoBoiBoy dan Reverse hilang secara tiba-tiba semasa sarapan.

Nana: Ke mana agaknya sayang pergi? Sarapan pun tak habis lagi ni.

Sora: Itulah. Cendawan goreng beracun ni tak habis lagi. Kegemaran mereka ni.

Lady: Mungkin ayah ada bawa mereka pergi mana-mana.

Miria: Takkanlah dia bawak darling pergi macam tu je...?

BOBOIBOY: UNDERWORLD TAKEOVER (REWRITE)Where stories live. Discover now