Selepas seharian bercakap di hadapan khalayak ramai,BoBoiBoy terus masuk dalam bilik kosong dan baringkan kepala atas riba Lady.
BoBoiBoy: Menakutkan betullah...dan penat....
Lady: Abang mesti penat kan? Rehatlah.
Miria: Darling! Mana-eh?!!
Miria yang nampak BoBoiBoy baringkan kepala atas riba Lady jadi cemburu.
Miria: Lady! Patutnya aku yang buat macam tu dekat dia!!
Lady: Lambat.
Miria: *pout*
BoBoiBoy: Sayang,mari duduk sini kejap.
Miria duduk di sebelah kanan Lady dan BoBoiBoy pegang tangannya.
BoBoiBoy: Abang nak tanya,ada nampak tak sesiapa dengan rambut biru?
Miria: Rambut biru? Hm.....tak.
BoBoiBoy: Oh. Takpelah. "Sebab kalau tekaan kita betul,mungkin dia ada kaitan dengan Sabah dan Jenny."
Thorn: "Sebab kristal di dahi dia ke?"
Taufan: "Yang itu dan sebab dia ada aura yang sama macam Sabah dan Jenny."
Sementara itu,Sabah dan Jenny,orang bawahan setia BoBoiBoy sedang berbual bersama di taman. Mereka didatangi seorang perempuan berambut biru panjang yang sentiasa mengantuk.
Sabah: Hm? Bleu! Kau ke tu?!!
Bleu,perempuan yang sentiasa mengantuk dan merupakan makhluk yang sama macam Sabah dan Jenny.
Bleu: *yawn* Hey. Lama tak jumpa.
Jenny: Kau buat apa dia sini? Bukan ke kau nak habiskan masa tidur di kutub?
Bleu: Memang tapi entah macam mana pulau yang aku duduk tu terapung ke sini pulak. Menyusahkan jelah.
Sabah: "Mesti sebab tuan!!" Kau tak tahu ke?!
Bleu: Tahu apa?
Sabah: Tuan cuba bagi amaran pada semua kerajaan di dunia ni tentang bahaya yang akan datang! Dan kau tak tahu sebab....
Bleu: Aku tak minat.
Jenny: Tapi ini ada kaitan dengan Hakuma.
Bleu jadi tertarik dengan nama Hakuma. Dia memandang Sabah dan Jenny silih berganti.
Bleu: *sigh* Kau berdua kena terangkan pada aku.
Manakala di tangkap 290,Demon Lord berbual seketika memandangkan mereka dah lama tak jumpa.
Ryuu: Kau buat apa sekarang ni?
Gora: Takde apa. Cuma urusan kerajaan biasa. Aku dengar dari anak aku yang kerajaan kau dah takde.
Ryuu: Memalukan. Tapi itulah kenyataannya.
Crystal: Kuat macam mana musuh yang kau hadapi?
Ryuu: Jujur aku katakan,aku akan kalah dengan mudah.
Mereka memandang satu sama lain.
Ryuu: Mereka ada tiga ketua dan aku tak rasa aku boleh menang lawan seorang pun.
Theo: Kalau BoBoiBoy kumpulkan kita semua dan 8 King sekali, maknanya masalah besar akan datang.
Tiba-tiba Keldra,Speed Demon Lord mencelah perbualan mereka.
Keldra: Apa kau semua borak ni?
Crystal: Kami tengah bincang pasal masalah yang akan datang.
Keldra: Maksud kau tentang Deltro tu ke? Aku dengar dari orang bawahan aku yang jumlah mereka boleh lawan sebuah kingdom.
YOU ARE READING
BOBOIBOY: UNDERWORLD TAKEOVER (REWRITE)
FanfictionSelepas beberapa tahun peperangan,BoBoiBoy menikmati kehidupan tenang bersama keluarganya dan kawan-kawannya di kerajaannya. Tetapi semua tak bertahan lama. Sebaik saja dapat tahu tentang kebangkitan Hakuma,dia bersama sekutunya bersama berganding b...