Haru menggunakan kebolehan Spirit Beast dia untuk lawan Solina. Api yang dihasilkannya melekit seperti gam dan sangat panas.
Solina: Aaaah! Panas!!
Solina cuba padamkan api di badannya dengan berguling atas tanah. Haru bantu Hana bangun dan pegang belakang dia.
Haru: Kau okey?
Hana: Kau tengok aku okey ke tak?
Haru: Aku tahulah. Tanya je....
Hana: Mujur kau guna kuasa Spirit Beast kau.
Haru: Kenapa kau tak guna kuasa Spirit Beast kau?
Hana: Err.....aku terlupa.
Haru: Kau💧......
Hana meneliti keadaan kembarnya yang berubah menjadi separa singa. Badannya mengeluarkan api berwarna biru dan matanya berubah menjadi mata singa. Warna rambutnya juga berubah menjadi biru.
Hana: Warna biru sesuai dengan kau.
Haru: Hehe.
Solina memandang mereka berdua dengan rasa marah yang teramat. Badannya membesar dan membesar sehingga dia jadi sebesar bukit.
Solina: Aku akan hapuskan korang!!!
Solina genggam tangannya dan tumbuk mereka berdua. Haru menggunakan kebolehan Spirit Beast dia dan hasilkan perisai api biru yang melekit. Tangan Solina diselubungi api yang melekit dan membakar badannya.
Solina: Guh...!!!
Haru: Gunakan kuasa Spirit Beast kau cepat!!
Hana: Baiklah....!!
Badan Hana diselubungi arus elektrik. Matanya berubah warna menjadi kuning cair,tatu panahan petir timbul di tangan dan kakinya dan hujung ekornya berubah menjadi bentuk kapak.
Hana: Spirit Beast: Skyward Thunder Lioness!!
Haru dan Hana memandang Solina di hadapan mereka. Mereka memecut ke arahnya dan serang dia.
Solina: Aaaaah!!
Solina hentak kakinya dan tanah di bawahnya bergegar dan menjadi lekukan yang dalam. Haru dan Hana memanjat kakinya dengan pantas menuju ke atas.
Hana: Spark Scatter Shot!!
Bebola elektrik yang banyak terhasil dan menghentam badan Solina. Solina dapat rasakan renjatan elektrik yang kuat di dadanya dan haba yang tinggi di tangannya.
Solina: Gaaaah! Pergilah!!
Kirala yang melihat Solina menghadapi masalah untuk bangun dari perbaringan dan berjalan ke arah mereka dengan perlahan.
Kirala: Nampaknya mereka berdua lebih menyusahkan dari yang dijangkakan. Tak apa, sekurang-kurangnya mereka tak sedar apa yang akan jadi.
Tangan Kirala mengeluarkan kabus berwarna ungu gelap dan menyelubungi seluruh tempat. Kabus tu menyelubungi seluruh kawasan mereka berada dan menghalang cahaya matahari dari terangi kawasan itu.
Hana: Ha...?!
Haru dan Hana terkejut melihat kabus tebal yang menyelubungi kawasan itu. Solina mengambil kesempatan jatuhkan mereka dari badannya dan hentam mereka.
Solina: Hmph! Habislah korang!!
Tangan Solina membesar dan mengeras. Dia hentam mereka berdua namun mereka bertahan dengan kekuatan Spirit Beast mereka.
Hana: Ghh.....ugh....
Haru: Aargh.....
Solina: Tak nak mengalah lagi?! Merimaskan!!
YOU ARE READING
BOBOIBOY: UNDERWORLD TAKEOVER (REWRITE)
FanficSelepas beberapa tahun peperangan,BoBoiBoy menikmati kehidupan tenang bersama keluarganya dan kawan-kawannya di kerajaannya. Tetapi semua tak bertahan lama. Sebaik saja dapat tahu tentang kebangkitan Hakuma,dia bersama sekutunya bersama berganding b...