TURNING POINT IN HISTORY

46 6 0
                                    

Selepas dapat tahu yang Kishi,Fay,Frey dan Rosa dah selamat tiba di rumah,BoBoiBoy dan Reverse buka portal ke rumah mereka.

BoBoiBoy: Anak-anak ayah!!!

BoBoiBoy dan Reverse memeluk mereka berempat dengan erat. Kishi merangkul leher Reverse dan duduk atas bahunya.

Miria: Nasib baiklah mereka berjaya lari dari situ. Kan darling?

BoBoiBoy: Betul tu.

BoBoiBoy dukung Rosa dan Reverse dukung Kishi,Fay dan Frey pegang tangan mereka dan mereka pergi ke kolam di belakang rumah.

Lady: Mujur tak ada apa-apa terjadi. Kalau tak.....

Nana: Jangan cakap. Nanti abang dengar,lagi teruk jadinya.

Sora: Hm......agaknya apa jadi pada musuh abang ya? Mereka dah mati ke?

Miria: Darling takkan biar mereka hidup lepas mereka sentuh anak-anak kita! Hmph!

Grix: Korang.....korang tahu tak kat mana daging lada hitam semalam? Aku tak jumpa dalam peti sejuk.

Casey: Ah......Kishi makan daging tu sebaik saja mereka sampai.

Grix: Oh. Okey.

Grix kembali ke dalam peti sejuk dan lepak bersama Zorg.

SKIP TIME

T.Bers: Hm.....memang tak boleh dibiarkan....

T.Bers datang ke rumah BoBoiBoy selepas BoBoiBoy menghubungi dia. Di sebelahnya adalah Allocer yang tengah makan crepe dengan selamba badak dia.

T.Bers: Atok rasa kamu kena buat sesuatu tentang perkara ni. Mereka tak boleh dibiarkan macam tu je.

BoBoiBoy: Apa patut saya buat atok? Saya tahu saya isytiharkan perang pada seluruh dunia,tapi nak mula dari mana?

T.Bers: Hm.....kamu tahu kerajaan mana yang bersekutu dengan Crossheart Alliance?

Reverse: Tak. Tapi kami tahu kerajaan mana yang ada banyak ahli Crossheart Alliance.

Allocer: Mula dari situ. Lepas isytiharkan perang,kau duduk sekejap,tengok apa mereka buat.

T.Bers: Betul apa dia cakap.

BoBoiBoy: Baiklah atok! Erm....atok nak duduk sini atau nak balik? Sebab kami baru nak mula barbeku.

Allocer: Barbeku?! Bers,kita lepak kejap!

T.Bers: Kau ni....pantang dengar makanan ke,mainan ke,kau terus jadi budak-budak.

Allocer: Bukan sekali Bers. Kita kena rehat sekali sekala dari tugas kita.

T.Bers: Habis tu? Dunia yang ada raksasa besi tu macam mana? Dah pupus ke semua raksasa tu?

Allocer: Alah kau ni!!

BoBoiBoy: Hahaha.....terbaik...

SKIP TIME

Malamnya,BoBoiBoy berada di bilik mesyuarat bersama para Elementals. Dia letak smartphone di bawah meja dan imej kilang gergasi di benua jiran muncul.

BoBoiBoy: Progress berjalan dengan lancar buat masa sekarang. Kita ada sekurang-kurangnya senjata yang cukup untuk berperang nanti.

Gempa: Macam mana dengan Draco Dominus? Apa kita nak buat?

BoBoiBoy: Kita akan baiki Draco Dominus secepat mungkin.

Solar: Kerosakan pada Draco Dominus agak teruk pada bahagian sendi dan enjin di abdomen jadi ambil masa sikit nak baiki.

BOBOIBOY: UNDERWORLD TAKEOVER (REWRITE)Where stories live. Discover now