TEMPUR PIROKLASTIK

42 4 0
                                    

Zen: Ignite Shot!!

Arck: Damned Spark!!

Pertembungan kedua mereka menghasilkan letupan yang besar yang meninggalkan lekuk yang dalam.

Zen lompat ke belakang sambil tembak Arck dan Arck turut serang Zen dari jauh dengan bebola api. Mereka berdua cuba jatuhkan satu sama lain dengan serangan jarak jauh.

Arck: Haaaa....!!

Pilihan pedang api biru menjelma di hadapan Arck dan dia kawal semua pedang tu serang Zen. Zen tepis serangan Arck sambil dia tembak Arck dengan pistolnya.

Zen: Spirit Beast: Hellfire Tiger!!

Zen gunakan kebolehan Spirit Beast dia dan menghilang. Dia muncul di belakang Arck dan...

Zen: First Form: Blazing Peak Strike!!

Libasannya membelah tanah dan memotong gunung di hadapannya jadi dua. Arck elak serangan tu dan tendang Zen di dadanya. Zen terseret ke belakang tapi dia bertahan dan tembak Arck. Arck menepis tembakannya dengan tangannya dan hentak kaki,menyebabkan tanah merekah dan Zen hilang keseimbangan.

Zen: Woah...!!

Arck: Hehe!!

Arck memecut laju ke arah Zen dan rempuh dia.

Zen: Guhh...!!!

Zen tercampak ke belakang tapi dia sempat hayun pedangnya pada Arck dan kena lehernya. Malangnya,Arck hanya calar dan tidak cedera.

Arck: Menyedihkan betul! Kau tak layak jadi lawan aku!!!

Arck lompat ke arah Zen dan api di badannya difokuskan kepada tangannya. Api di tangannya membentuk gerudi yang besar dan dia lepaskan tumbukan yang dahsyat ke arah Zen.

Arck: Raging Hell Drill!!

FWOOOOOSH!!

Tumbukannya meninggalkan lubang yang dalam dan panas. Zen hampir-hampir saja terkena serangan itu namun dia sempat gunakan pistolnya dan lepaskan tembakan ke sebelah kanan untuk mengelak.

Zen: *panting* Dia ni kan....

Arck: Haha! Hahahahahaha!! Serangan macam tu pun kau dah takut?! Buang masa aku je!!

Arck terus serang Zen dan Zen tahan dengan pedang dan serang dengan pistol. Dia cuba elak dari terkena serangan dahsyat itu dan serang balas Arck. Dia dapati ada ruang di antara badan Arck yang tidak dilindungi api.

Zen: "Mungkin aku boleh...."

Zen halakan pistol ke arah muka Arck dan lepaskan beberapa das tembakan.

Arck: Ghh!!

Zen ambil kesempatan untuk tikam bahagian yang terdedah dengan pedangnya dan nyalakan api.

Arck: Aaaaargh?! Apakah...?!!

Zen: Itu rupanya kelemahan kau.

Zen tarik pedangnya keluar dan lompat ke belakang. Arck memegang bahagian yang ditikam Zen dan dapati ada ruangan kecil di dadanya yang terdedah.

Arck: Agh! Macam mana aku boleh tak perasan?!! Geramnya aku!!!!!

Zen: "Baru sedar rupanya...."

Zen memegang pedangnya agak rendah. Dia fokus kepada kelemahan Arck dan menghilang dari pandangan. Dia muncul semula di hadapan Arck dan....

Zen: Flame Piercing Arrow!

Tusukan pedang Zen membuatkan tangan Arck terputus. Dia cuba berundur ke belakang tetapi Zen menghalang dia.

BOBOIBOY: UNDERWORLD TAKEOVER (REWRITE)Where stories live. Discover now