AMARAH BUMI

87 9 0
                                    

Gempa: Earth Dragon Claw!

Gempa menumbuk Solina. Solina bertahan dengan tangannya. Dia tolak Gempa dan tendang dia sampai jatuh.

Gempa: Ugh!

Solina lihat tiang api yang tinggi melepasi awan.

Solina: Tch! Unggun api tak guna tu! Kalah dengan makhluk tak guna ni!

Gempa bangun dan langgar Solina. Solina bertahan dan pegang golem tanah dan halang dia dari lepaskan diri.

Gempa: Hehehe!

Golem tanah berpecah menjadi ketulan batu dan mengelilingi Solina menjadi kurungan tanah.

Solina: Apa kau buat ni?!!

Solina cuba lepaskan diri tetapi tanah di bawahnya berubah menjadi lumpur.

Solina: Ugh...!

Gempa memandang kurungan tanah di hadapannya. Dia memandang Blaze yang dah kalahkan Arck dan menerima notifikasi dari skill [Appraisal].

Gempa: [Heart Of Hatred]? Mesti kelebihan Arck.

Blaze melihat notifikasi di hadapannya jadi kelam-kabut. Dia tak tahu nak buat macam mana.

Blaze: Apa aku nak buat ni?! Macam mana ni?!!

Gempa: "Bagi balik dekat dia!!"

Blaze: "Oh?!? Okey!!"

Blaze berikan semula [Heart Of Hatred] pada Arck. Api di badan Arck mulai menyembuhkan kecederaannya.

Arck: Kau...budak tak guna...jangan harap....tuan Hakuma....akan biarkan kau...

Blaze: Sempat lagi mamat ni nak cakap?

Solina memegang tiang tanah dan cabut namun setiap kali dia buat macam tu,tiang tanah yang lain muncul dan menghalang dia dari lepaskan diri.

Solina: Aaaaaaghhh!!! Lepaskan aku! Lepaskan!!

Gempa: Aku takkan lepaskan kau. Sebab...

Gempa genggam tangannya dan sangkar tanah mengecil.

Gempa: Kau datang sini buat kacau kat tempat kami,berlagak macam kau boleh kalahkan kami,tapi kau sebenarnya tak boleh buat apa-apa pun.

Solina: Diam kau!!! Hargh!!!

Sangkar tanah semakin mengecil dan menghimpit Solina.

Gempa kumpulkan tanah di tangannya menjadi tangan tanah. Dia berlari ke arah Solina dan tumbuk dia dengan kuat. Impak tumbukan Gempa menyebabkan tanah terbelah dua. Solina jatuh melutut dengan kepala berdarah dan pandangan berpinar.

Solina: Ah...ugh...

Gempa: Belum lagi. Rasakan ni pulak!!!

Sangkar tanah menghilang. Gempa mendarat dan masukkan tangan ke dalam tanah. Kemudian,gegaran yang kuat dapat dirasakan sehingga ke tembok pertahanan R.O.U.B.E.R Kingdom.

Thorn: Seriuslah Gempa? Kenapa dia macam tengah marah tu?

Solina: Ergh.....kau.....makhluk takde otak!!!

Solina mengecil namun badannya bertambah keras. Dia meluru ke arah Gempa dan berikan tendangan tepat di dada.

Gempa: Gahk..!

Gempa tercampak jauh tetapi Solina mengejarnya dan berikan tendangan pada belakang kepala dan hentam belakang dia.

Gempa tercampak jauh namun sempat bertahan. Dia mengelap darah di kepalanya dan ludah darah di bibirnya.

Gempa: *lap darah* Boleh tahan.

Solina: Aku akan ajar kau supaya jangan main-main dengan aku!! Rasakan!!!

BOBOIBOY: UNDERWORLD TAKEOVER (REWRITE)Where stories live. Discover now