PERANG? INI PEMBANTAIAN BERAT SEBELAH!

55 6 2
                                    

BoBoiBoy,Reverse dan Miria muncul di ICPA,mengejutkan semua yang berada di situ termasuk Sabah,Jenny dan Flor Azul.

Sabah: Tuan!!

BoBoiBoy: *confuse* Ha? Apa yang....

Reverse: Macam mana?! Kita tak aktifkan teleportasi pun!

Miria: Bukan darling yang buat??

BBB&R: *geleng kepala*

Miria: Habis tu siapa?

Karlos: Apa?

Karlos turut muncul di situ bersama mereka. Dia bingung,bagaimana dia boleh datang ke sini dengan begitu cepat.

Karlos: Macam mana? Kau ke yang buat?

BoBoiBoy: Bukan aku. Dan bukan mamat sebelah aku ni.

Reverse: Oi.

Sabah,Jenny dan Flor Azul menghampiri mereka lalu melutut di hadapan BoBoiBoy dan Reverse.

Azul: Tuan! Kami gembira tuan dah kembali!

Sabah: Ada sesuatu yang tuan perlu dengar. Tapi,saya ada satu persoalan.

Reverse: Apa dia?

Mereka bertiga mengalihkan pandangan ke arah Karlos yang masih keliru.

Sabah: Tuan ada apa-apa perancangan dengan dia?

Jenny: Patut kami.....uruskan dia?

Jelas aura membunuh ketiga-tiga mereka ditujukan ke arah Karlos. Karlos tak tahu kenapa,tapi naluri dia kuat mengatakan ketiga-tiga mereka bukanlah lawan yang dia boleh berhadapan biarpun dengan kuasa penuh.

Sabah,Jenny dan Flor Azul nak terkam dia tapi BoBoiBoy menghalang.

BoBoiBoy: Tak perlu kisahkan dia. Beritahu saya,apa yang penting sangat untuk dilaporkan?

Sabah: Tuan! Kemenangan berpihak kepada kita! Bala tentera Crossheart Alliance semakin diasak oleh pakatan kita!!

Jenny: Dan kami dapat takluk beberapa negara di sebelah sana dunia sementara tuan sedang sibuk!

BoBoiBoy menepuk dahi,manakala Reverse menepuk tangan teruja. Peperangan ini diisytiharkan oleh Crossheart Alliance,tapi mereka pula yang dapat takluk negara lain di seluruh dunia.

BoBoiBoy: *facepalm* Kenapa....

Miria: Saya dah tanya mereka. Mereka kata ia mungkin akan menggembirakan darling berdua.

BoBoiBoy: Alamak....

Reverse: Hahahahaha!! Terbaiklah! Bagus!

BoBoiBoy: Tak! Kita takkan takluk negara lain! Kita negara yang aman, bukannya penjajah!!

Jenny: Tapi.....negara yang ditakluki, semuanya ada kaitan dengan Crossheart Alliance.

BoBoiBoy: .....

S,J,F: ......

BoBoiBoy: Saya akan fikir apa nak dibuat kemudian....

Miria: *anime fall*

SKIP TIME

Peperangan kian menghampiri penghujung,namun ia juga merupakan petanda kepada bermulanya malapetaka terhebat yang pernah melanda dunia.

Negara-negara yang mempunyai kaitan dengan Crossheart Alliance dan Gereja Anti Raksasa,yang mengisytiharkan perang atau terlibat dalam peperangan,sama ada ditakluk atau diambil sebagai kerajaan di bawah naungan R.O.U.B.E.R Kingdom.

Peperangan berlangsung selama dua bulan. Sepanjang peperangan,ada berita yang tersebar di kalangan pihak yang tidak terlibat tentang kerajaan raksasa pimpinan BoBoiBoy.

BOBOIBOY: UNDERWORLD TAKEOVER (REWRITE)Where stories live. Discover now