BoBoiBoy dan Reverse berubah kembali dan laga tumbukan setelah mereka berjaya menewaskan Calamities. Namun...
Ryuu: Cayalah korang! Berjaya jugak korang kalahkan raksasa besar macam tu!!
Reverse: Kau patut tengok kitorang main dengan Zorg bila dia bosan.
Keldra: Aku tak rasa aku akan pergi tengok...
Miria: Darling~!!! Darling dah berjaya!!
Miria peluk BoBoiBoy dan Reverse dan cium pipi mereka.
BoBoiBoy: Ehehe....terima kasih sayang.
Sasalia: "Sempat lagi mereka manja depan kita."
Ryva: "Betul tu."
Gora: "Cemburu ke?"
R&S: "Takde masa."
Tiba-tiba,ada sebuah portal terbuka di luar planet Emasama. Sekumpulan ikan paus bertanduk berenang keluar dari portal bersama sekumpulan individu.
Gopal: Eh!? Apa benda tu!?!
Hakuma memandang planet Emasama dengan seringai tajam. Dia berasa gembira kerana dia hampir mencapai matlamat dia.
Hakuma: Akhirnya!! Akhirnya!!!!! Aku dah jumpa Calamities yang aku cari!!
Ahli Seven Sins melutut di belakangnya manakala Liar memandang dia tanpa tanpa sebarang emosi.
Hakuma: Serang mereka! Ziragana!!
Semua ikan paus membuka mulut dan sinaran pemusnah dilepaskan ke arah BoBoiBoy dan Demon Lord lain.
Theo: Urm....korang,apa yang sedang terjadi sekarang ni?
Mereka nampak serangan dari atas menuju ke arah mereka. Miria hasilkan tangan bayang dengan banyak dan tahan serangan tersebut.
Miria: Ini mesti kerja dia!
BoBoiBoy: *genggam tangan* Hakuma..!!!
Hakuma tersenyum sinis melihat serangan Ziragana dihentikan Miria.
Hakuma: Hahahaha~!! Bagus! Bolehlah kita hapuskan mereka semua sekali!! Kamu semua!!
Ahli Seven Sins mengangguk faham. Sebaik saja Ziragana memasuki atmosfera planet Emasama,mereka lompat turun ke bawah. Liar hanya memerhatikan mereka dari atas.
Hakuma: Tak nak turun?
Amira: Hmph! Biarkan mereka....
Meta: Giant Snowman.
Orang salji gergasi muncul dari tangan Meta dan menyambut mereka dan jatuh ke bawah. Seven Sins selamat tapi orang salji gergasi musnah.
Dhante: Brrr! Kau tak boleh terbangkan kita ke?
Meta: *geleng kepala*
Solina: Tch! Nasib baik kita tak cedera. Kalau tak...!!
Odette: Jangan sampai aku sentuh korang dengan tangan aku.
Zagrath: Sudah. Kita ada tugasan lebih penting sekarang ni.
Demon Lord berjalan ke arah Seven Sins. Mereka memandang satu sama lain tajam. Gora dah tarik tali busur dengan anak panah hitam.
Ryuu: Jadi korang pun datang...
Zagrath: Hm? Kau ni....
Ryuu: Raja Anbis Kingdom. Kerajaan yang korang rampas dan jadikan pengkalan kau!!!
Zagrath: Ah....kau rupanya....
Kirala: Maaf. Tapi kami tak berapa ingat.
Ryuu bertukar menjadi separa singa, bersedia untuk koyakkan mereka tapi ditahan Ryva dan Theo.
YOU ARE READING
BOBOIBOY: UNDERWORLD TAKEOVER (REWRITE)
FanficSelepas beberapa tahun peperangan,BoBoiBoy menikmati kehidupan tenang bersama keluarganya dan kawan-kawannya di kerajaannya. Tetapi semua tak bertahan lama. Sebaik saja dapat tahu tentang kebangkitan Hakuma,dia bersama sekutunya bersama berganding b...