PERTEMPURAN ANTARA GERGASI BESI

50 8 0
                                    

Nana,Casey,Sora,Lady dan Miria berada di rumah,menunggu kepulangan BoBoiBoy bersama anak-anak mereka.

Casey: Harap-harap mereka tak apa-apa.

Miria: Dah tentu! Darling pasti berjaya selamatkan mereka!!

Sora: Hm.....saya risau. Apa mereka buat pada Fay dan Frey masa mereka culik dia...?

Zorg: *datang* Mereka jadikan dia mainan mereka.

MREEEEEOOOOOOOOOOOOW!!!!

Sora: Apa kau cakap!!?!

Sora keluarkan kuku cakarnya untuk cakar Zorg tapi Lady dan Nana tahan dia.

Miria: Kau dah kenapa cakap macam tu!?

Zorg: Tak. Korang tahu tak dari mana semua golem yang serang kita tu datang?

Lady: Dari Crossheart Alliance. Mereka yang cipta golem tu untuk serang kita.

Zorg: Betul. Persoalannya......apa yang mereka gunakan sebagai sumber tenaga untuk setiap satu golem.

Casey: Apa kau cuba cakap ni?

Zorg: Korang nak tahu tak? Mereka gunakan otak manusia untuk gerakkan semua golem tu.

Sora: Ha?! Tidak....tak mungkin....

Nana: Bertenang Sora! Mungkin mereka masih selamat!!

TOK! TOK! TOK!

Ketukan di pintu menarik perhatian mereka. Miria buka pintu dan skill dia dan terlihatlah Arashi yang mendukung Kishi yang sedang lena. Fay,Frey dan Rosa tidur atas awan kecil yang Arashi buat.

Arashi: Kami dah balik!!

Miria: Kishi!!

Sora: Anak mak!!

Mereka mengambil anak-anak mereka dan peluk dengan erat. Nana dan Lady hanya mampu lihat saja memandangkan mereka belum mengandung.

Miria: Syukurlah! Syukurlah kamu balik dengan selamat!!

Casey: Mereka okey. Macam mana kamu bawa mereka keluar dari sarang musuh?

Arashi: Sebenarnya....

FLASHBACK

Kishi,Fay,Frey dan Rosa larikan diri lepas Arashi munculkan diri.

Arashi: Apa patut kita buat? Terlalu banyak orang untuk kita selinap keluar.

Kishi: Kita boleh gunakan tu!

Kishi tunjuk cermin yang ada dalam bilik itu.

Arashi: Cermin? Untuk apa?

Rosa: Ooh! Abah(Lunar) pernah cerita macam mana gunakan cermin untuk hilangkan diri!

Frey: Macam mana...?

Rosa: Gunakan pantulan cahaya!

Kishi: Pantulan....cahaya...?

Rosa: Nanti kita mintak abah(Lunar) ceritakan sebelum tidur.

Arashi pecahkan cermin tu dan ambil serpihannya. Dia berikan serpihan cermin pada Fay dan Frey untuk dijadikan senjata dan perisai.

SKIP TIME

Pintu bilik dibuka dan Arashi perhatikan keadaan untuk pastikan tiada siapa yang kelihatan.

Arashi: Keadaan okey. Mari!

Kishi,Fay,Frey dan Rosa bersembunyi dalam bebola kaca yang dihasilkan oleh Fay dan Frey. Mereka gam semua senjata dan perisai yang dihasilkan dari cermin dan gunakannya untuk larikan diri.

BOBOIBOY: UNDERWORLD TAKEOVER (REWRITE)Where stories live. Discover now