Jenny: Haaaa...!!!
Jenny menyerang demon di sekelilingnya dengan sabit berantai sambil dia mendekati Blanche yang duduk atas longgokan harta karun. Namun,setiap kali dia datang dekat, ada tangan lutsinar menghalang dia.
Jenny: Tch! Menyusahkan...!!
Jenny hilangkan sabit berantai. Dia genggam tangan dan bebola merah darah terhasil. Dia baling bebola tu ke arah Blanche tapi tangan lutsinar melindungi dia.
Jenny terbang ke arah Blanche dan serang dia dari jarak dekat.
Jenny: Vain Destruction!!
Tangan lutsinar yang melindungi Blanche sedikit musnah. Jenny melepasi tangan lutsinar dan pergi dekat dengan Blanche. Bila dia sampai di depannya....
Jenny: BANGUN....!!!!!!
Jeritan Jenny menggegarkan seluruh gua. Blanche mengerdipkan matanya dan melihat Jenny di hadapannya.
Blanche: Eh? Rouge?
Semua demon yang melindungi Blanche meninggalkan mereka. Jenny mendarat dan menghembus nafas lega setelah tangan lutsinar hilang dari pandangan.
Jenny: Penat aku panggil kau,kau masih tak dengar.
Blanche: Apa kau buat kat sini?
Jenny: Aku datang nak ajak kau sertai aku. Untuk berkhidmat di bawah tuan aku.
Blanche: Tuan? Kau ada tuan?
Jenny: Ya. Dan satu lagi,nama aku sekarang adalah Jenny bukannya Rouge.
Blanche menyengetkan kepala memandang Jenny. Dia tengok Jenny atas bawah dan berkata....
Blanche: Macam mana kau boleh ada tuan? Bukan ke kau yang paling degil antara kita semua?
Jenny: Itu benda lama. Kau nak ikut aku tak?
Blanche: *geleng* Maaf,tapi aku tak berminat.
Jenny: Kenapa...?
Blanche memandang longgokan harta karun yang dia duduk. Dia memeluk patung di tangannya dengan erat dan tunduk.
Blanche: Maaf tapi aku tak nak.
Jenny: *sigh* Baiklah,kalau itu yang kau nak. Tapi aku takkan berhenti. Aku akan datang lagi nanti.
Jenny terbang meninggalkan gua tersebut. Blanche memandang patung di tangannya.
Blanche: .....
SKIP TIME
BoBoiBoy sedang menguruskan kertas kerja seperti biasa tetapi....
BoBoiBoy: Sabah,apa semua ni?
BoBoiBoy memandang Vert dan Violet di hadapannya. Vert tengok BoBoiBoy macam tak berminat dan Violet memandang BoBoiBoy macam dia sedang menantikan sesuatu.
Sabah: Saya bawa kawan-kawan saya sekali untuk berkhidmat di bawah tuan.
BoBoiBoy: *facepalm* Kenapa....?
Sabah: Sebab nanti tuan akan berlawan dengan Hakuma bukan?
BoBoiBoy: Ya.
Sabah: Saya buat begini sebab saya rasa kami patut jumpa dia sebelum tuan hapuskan dia.
BoBoiBoy: Hmm.....kalau itu yang kamu nak,saya takkan halang kamu.
Sabah: Terima kasih banyak tuan.
Vert: Ini ke tuan baru kau? Nampak biasa je.....takde apa yang menarik tentang dia...
Himawari: Kau jangan pandang sebelah mata je. Tuan adalah raksasa terkuat di seluruh dunia!
Vert: Ceh....
YOU ARE READING
BOBOIBOY: UNDERWORLD TAKEOVER (REWRITE)
FanfictionSelepas beberapa tahun peperangan,BoBoiBoy menikmati kehidupan tenang bersama keluarganya dan kawan-kawannya di kerajaannya. Tetapi semua tak bertahan lama. Sebaik saja dapat tahu tentang kebangkitan Hakuma,dia bersama sekutunya bersama berganding b...