BUNGA RAKSASA BERCAMBAH

68 8 0
                                    

Theo berada di makmal Solar bersama bunga raksasa yang dikalahkan semalam. Dia dan beberapa saintis lain mengkaji bunga tu dan dapati...

Theo: Hmm......mengejutkan...

Ternyata,debu yang ditabur semalam bukanlah debu tapi benih pokok yang sangat kecil. Benih tu akan menyerap manaphore dan membesar menjadi bunga raksasa. Bunga yang dibawa balik ke makmal dikurung dalam sangkar dan akarnya dipotong menjadi pendek. Ia diberikan sedikit air untuk ia kekal hidup.

Theo: Baiklah...memandangkan bunga ni akan terus mekar dengan menyerap manaphore,kita tak boleh main-main.

Theo pakai sarung tangan getah, topeng dan apron doktor dan dia pegang gergaji tangan.

Theo: Masa untuk tengok bahagian dalam kau. Hm~?

Bunga: *whimper*

SKIP TIME

Sanya dan Coco berada di rumah BoBoiBoy,menguruskan dan menjaga Kishi dan yang lain.

Coco: Siapa nak agar-agar buah?

Kishi: Saya nak auntie!!

Fay: Nak.

Frey: Nak jugak.

Coco potong agar-agar buah dan berikan pada Kishi,Fay dan Frey. Mereka bertiga makan bersama di dapur sementara Rosa pergi mandi. Dia mana tidur malam semalam.

Sanya: Apa kau buat malam semalam?

Coco: Semalam.....saya pergi ke pintu masuk. Ada orang mencurigakan mendekati kita.

Sanya: Lepas tu...??

Coco: Kami kalahkan mereka. Tapi mereka guna sesuatu yang agak pelik.

Sanya: Pelik? Pelik macam mana??

Coco: Mereka gunakan debu yang buat bunga raksasa tumbuh dan membesar dengan cepat.

Sanya: Apa?!

Coco: Tak perlu risau. Theo sedang uruskan bunga tu. Dia bawa bunga tu ke makmal untuk dibedah siasat.

Sanya: Ooh....

TOK! TOK! TOK!

Pintu hadapan rumah diketuk. Coco berjalan ke ruang tamu dan buka pintu. Kelihatan Theo dengan sedikit cecair jingga di pipinya,berdiri bersama beberapa helai kelopak bunga.

Theo: Coco. Aku dah dapat hasil bedah siasat yang aku jalankan terhadap bunga raksasa tu.

Theo serahkan hasil bedah siasat bunga raksasa pada Coco dan dia berjalan masuk dan naik ke bilik. Coco membaca laporan tersebut sambil dia berjalan ke dapur.

Sanya: Apa tu...?

Coco: Hasil....bedah siasat bunga raksasa.

Kishi,Fay dan Frey masih sibuk dengan agar-agar buah sementara Sanya pergi ke ruang tamu dengan Coco. Mereka membaca laporan hasil bedah siasat bunga raksasa bersama.

Sanya: Jadi....bunga tu akan terus berkembang selagi ada manaphore?

Coco: Bahayanya...

Rosa berjalan turun ke bawah. Dia nampak Sanya dan Coco di ruang tamu bersama laporan bedah siasat Theo.

Rosa: ??

Coco: Apa kita nak buat dengan laporan ni?

Sanya: Kita simpan dan tunggu mereka balik dari Kepulauan Gergasi.

Mereka berdua buat keputusan untuk simpan laporan tersebut sehinggalah BoBoiBoy sekeluarga kembali dari Kepulauan Gergasi.

Petangnya,Zen pergi ke rumah BoBoiBoy. Dia ketuk pintu rumah dan disambut dengan Sanya yang tengah dukung Fay yang tengah tidur.

BOBOIBOY: UNDERWORLD TAKEOVER (REWRITE)Where stories live. Discover now