MAGI ENGINEERING

89 7 0
                                    

Malamnya, BoBoiBoy dan Elementals duduk atas bumbung bersama. Solar bawak pedang yang dihasilkan dari Magia Steel dan tunjukkan pada mereka.

BoBoiBoy: Jadi? Apa kau nak tunjuk kat kitorang?

Solar: Ini adalah hasil kajian aku bersama Ryza dan Sasalia. Lama jugak masa yang diambil untuk buat benda ni.

Gempa mengambil pedang itu dan lihat dengan teliti. Ada tulisan yang ditulis dengan kuasa cahaya Solar.

Gempa: Kau tulis apa dekat pedang ni?

Solar: Hehehe! Pedang ni-

Halilintar: Boleh keluarkan serangan cahaya dengan sekali hayun je bergantung pada apa kau tulis. Betul tak?

Solar: 💢💢💢💢💢

Taufan: Serius?! Biar betul?!

Taufan pegang pedang tu dan halakan ke arah hutan di luar. Dia hayun pedang tu dan libasan cahaya keluar dan membelah lantai hutan.

Elementals: 😮

BoBoiBoy: *facepalm* Biar kebenaran....

Solar: *kembang hidung* Nampak?! Inilah hasil kerja aku! Sangat mengagumkan!

Gempa: Dari mana kau dapat idea nak buat benda ni?! Bahaya kalau pihak luar tahu tentang perkara ni!!

Solar: Panjang jugak lah ceritanya. Masa korang pergi bercuti.

Elementals: Pendekkan.

Solar: Macam ni....

FLASHBACK

Solar berada di makmal bersama Ryza dan Sasalia. Dia merancang untuk hasilkan senjata yang boleh keluarkan serangan elemen.

Solar: Okey,berdasarkan teori aku, kita boleh hasilkan senjata yang membolehkan penggunaan magik elemen.

Ryza: Macam mana?

Solar: Hehehehe! Dengan keupayaan kau untuk membentuk besi,dan kau yang boleh hasilkan besi,kita boleh jadikan ia kenyataan!

Sasalia: Kau....nak kami gunakan skill kami?

Solar: Ya. Dan kalau teori aku berjaya....

Ryza: Kau nak berikan pada askar kau?

Solar: Taklah. Aku nak simpan untuk aku je.

R&S: *anime fall*

Solar: Ehehehe....

Mereka bertiga pergi ke Blacksmith yang terletak di Thunder Town untuk menghasilkan senjata.

Solar: Gary! Aku ni!

Pintu bengkel dibuka dan terlihatlah seorang lelaki memakai overall kelabu dan tukul besi di tangannya. Dia mengelap peluh dan cabut sarung tangan yang dia pakai.

Gary: Hei! Solar! Jarang kau datang sini. Selalu Gempa atau BoBoiBoy je.

Solar: Hehehe. Saja aku datang nak buat kerja. Aku ada bawak kawan aku sekali.

Sasalia: Hai....

Gary: Silakan! Masuklah! Buat macam bengkel sendiri!

Mereka bertiga masuk. Ryza dan Sasalia ternganga melihat bengkel itu.

Terdapat banyak manusia yang bekerja di situ. Malah,ada juga pekerja dari bangsa Dwarf,Elf, demi-human dan lain-lain.

Ryza: Banyaknya pekerja kat tempat ni!

Solar: Biasalah. Kami perlukan seramai mungkin orang yang boleh berurusan dengan besi.

Sasalia: Jadi.....apa rancangannya?

BOBOIBOY: UNDERWORLD TAKEOVER (REWRITE)Where stories live. Discover now