Sekembalinya mereka ke kerajaan sendiri,Gempa,Taufan dan Halilintar terus ajak BoBoiBoy dan Elementals lain berkumpul di bilik mesyuarat.
BoBoiBoy: Kenapa korang bawak kitorang ke sini? Ada apa?
Gempa: Ada......perkara penting kita kena bincang.
Berdasarkan dari riak wajah mereka, mereka nampak macam down dan sugul.
Blaze: Kenapa ni?
Taufan: Nak cerita macam susah jugak. Kita bergabung jelah senang.
Halilintar: *nod* Setuju.
Mereka semua masuk dalam badan BoBoiBoy dan memori Gempa,Taufan dan Halilintar dikongsikan bersama BoBoiBoy dan Elementals lain. Mereka dapat lihat awal perjalanan mereka ke Kepulauan Gergasi dan pertarungan yang berlaku.
BoBoiBoy: Tak....mungkin....
BoBoiBoy duduk bersandar di kerusi dengan rasa terkejut yang amat. Dia bagaikan tidak percaya kata-kata Amira terhadapnya.
BoBoiBoy: Dia....tak nak jumpa kita lagi? Kenapa....
Blaze: "Tapi dia masih ingat tentang masa silam kita."
Thorn: "Kenapa....kenapa....?"
BoBoiBoy duduk diam membisu. Dia masih tak percaya yang Amira tak mahu berjumpa dengannya lagi. Perasaannya berubah dari sedih menjadi mendidih.
Langit di sekitar R.O.U.B.E.R Kingdom bertukar mendung. Laut yang tadinya tenang kini bergelora dan angin bertiup kencang.
Miria: Kenapa ni? Darling tengah marah ke?
Sora: Nampaknya. Sejak mereka balik dari Kepulauan Gergasi,mereka nampak macam tak tentu arah.
Lady: Nak tahu kenapa?
Miria,Nana,Casey dan Coco berkumpul untuk mendengar apa yang terjadi. Zorg dan Grix pun sibuk nak dengar sekali.
Lady: Macam ni ceritanya.
Few minutes later~
Lady: Itulah apa yang terjadi.
Sora: Kesiannya abang...
Nana: Haah. Teruk jugak apa yang dia hadapi dulu.
Miria: Cinta pertama dia kembali sebagai musuh dan beritahu yang dia tak nak berjumpa dengan darling lagi? Pelik.
Lady: Kan? Aku pun fikir macam tu.
Zorg: Patutlah masa balik mereka berkurung dalam bilik je.
Grix: Habis tu apa kita nak buat?
Casey: Rasanya kita biarkan dia sekejap. Dia perlukan masa untuk proses apa yang sedang terjadi.
Sora: Hm....nanti saya buatkan koko kegemaran dia.
Coco: Apa kata buatkan kek oren untuk dia sekali?
Nana: Bagus jugak tu!
Zorg: Nak sikit.
Nana: Tak boleh.
Grix: Banyak lagi benda dalam peti sejuk tu.
Sementara mereka bergosip, penduduk kingdom lain kelihatan sedikit resah melihat cuaca yang tiba-tiba gelap itu.
Zen: Ada sesuatu yang buat dia marah sampai jadi macam ni. Bukan selalu dia marah teruk macam ni.
Haru: Abang tak nak jumpa dia dan tanya?
Zen: Abang masih sayangkan nyawa abang.
Tetsu mengusap janggutnya melihat awan gelap berarak di udara.
YOU ARE READING
BOBOIBOY: UNDERWORLD TAKEOVER (REWRITE)
FanficSelepas beberapa tahun peperangan,BoBoiBoy menikmati kehidupan tenang bersama keluarganya dan kawan-kawannya di kerajaannya. Tetapi semua tak bertahan lama. Sebaik saja dapat tahu tentang kebangkitan Hakuma,dia bersama sekutunya bersama berganding b...