BOOM! BOOM! KA-BOOM!
BoBoiBoy menentang salah seorang Ancient Demon bernama Jaune. Disebabkan dia memandang rendah BoBoiBoy dan tak percaya yang dia merupakan tuan kepada Sabah dan Jenny yang juga Ancient Demon, mereka mengadakan pertarungan antara mereka berdua.
BoBoiBoy: Haaaaargh!
BoBoiBoy melibas pedang pada leher Jaune tetapi ditahan dengan gauntlet pasir. Jaune menyerang balas dengan menumbuk BoBoiBoy namun dia lepaskan pedang halilintar dan elak.
Jaune: Boleh tahan refleks kau.
Jaune campak pedang halilintar ke tepi. Dia menerkam BoBoiBoy dan hayunkan tangan ke arahnya. BoBoiBoy tendang tangannya dan sasarkan perutnya dengan pedang.
BoBoiBoy: Rasakan...!
BoBoiBoy menikam perut Jaune tetapi...
Jaune: Itu saja?
Badan Jaune berubah menjadi pasir dan menghilang. Dia muncul semula agak jauh dari BoBoiBoy.
BoBoiBoy: Apakah...?!
Jaune: Kau mesti tertanya kan? Anggaplah itu sebagai skill aku.
BoBoiBoy gunakan skill [Appraisal] dan dapati Jaune mempunyai skill...
BoBoiBoy: [Sand Manipulation]. Jadi kau ubah tempat kau dengan pasir?
Jaune: Skill [Appraisal]? Menyusahkan...
Jaune meluru ke arah mereka BoBoiBoy dan serang dia bertubi-tubi. Hujan serangan dari Jaune memaksa BoBoiBoy bertahan dengan sebilah pedang.
BoBoiBoy: Ugh...
Sabah dan Jenny yang menonton perlawanan mereka dari tepi menarik muka selamba.
Sabah: Kau rasa apa akan jadi?
Jenny: Mesti tuan akan menang punya.
BoBoiBoy menolak Jaune ke belakang. Dia menghilang dan muncul di hadapannya dan tumbuk dia. Kekuatan tumbukannya menyebabkan pasir menjadi lekuk.
Jaune: Guuuh...!!
BoBoiBoy menindih Jaune dan tikam tangannya untuk pastikan dia takkan buat apa-apa.
BoBoiBoy: Menyerah. Sementara aku masih berlembut.
Jaune: Apa?
BoBoiBoy: Aku berlembut. Aku tak nak cederakan kau sangat.
Jaune: Pfft! Ahahahahaha!!
Jaune rasa geli hati mendengarnya. Dia ketawa kuat dan menghilang ke dalam pasir.
BoBoiBoy: Mana dia pergi?!
BoBoiBoy tercari-cari di mana Jaune menghilang. Tiba-tiba,ada tangan pasir memegang kakinya, menghalang pergerakannya.
Jaune timbul dari dalam pasir. Pasir di sekelilingnya berkumpul dan membentuk ombak pasir yang besar.
Jaune: Kau pandang rendah aku? Lawak betul!!
BoBoiBoy: Mana ada!
Jaune: Apa jelah! Mari tengok macam mana kau elak yang ini?!!!
Ombak pasir tu bergerak ke arah BoBoiBoy. Tangannya bersinar terang dan tembakan cahaya dilepaskan.
BoBoiBoy: Light Cannon!!
Tembakan tersebut menghapuskan ombak pasir. Jaune mendarat dan memandang dia tak percaya.
Jaune: Macam mana kau....apa kau buat?!!
BoBoiBoy memotong tangan pasir dan lepaskan diri.
BoBoiBoy: Itu salah satu kuasa aku.
YOU ARE READING
BOBOIBOY: UNDERWORLD TAKEOVER (REWRITE)
FanfictionSelepas beberapa tahun peperangan,BoBoiBoy menikmati kehidupan tenang bersama keluarganya dan kawan-kawannya di kerajaannya. Tetapi semua tak bertahan lama. Sebaik saja dapat tahu tentang kebangkitan Hakuma,dia bersama sekutunya bersama berganding b...