GETTING CLOSER TO EACH OTHER

137 10 3
                                    

BoBoiBoy: T.Aba,dah lah tu. Kami ada di sini...

T.Aba memeluk BoBoiBoy dan Reverse dan tak nak lepaskan mereka disebabkan terlalu emosi. Ochobot terkejut tengok BoBoiBoy dan Reverse,dia terus pengsan.

T.Aba: Tak nak. Atok tak nak lepaskan kau. Atok tak nak kehilangan kau lagi...

BoBoiBoy rasa sedih melihat keadaan T.Aba. Dia kalau boleh nak tinggal bersamanya tapi dia sedar yang dia masih ada tanggungjawab lain menunggu.

Reverse: Atok. Kami takkan pergi ke mana-mana. Atok tak perlu bimbang. Lagipun,kami boleh datang jumpa atok bila-bila masa saja.

T.Aba: Betul ni...?

Reverse: Betul.

T.Aba: Hm.

BoBoiBoy: Atok,atok nak tahu tak?

T.Aba: Apa dia?

BoBoiBoy: Kami ada kejutan untuk atok.

BoBoiBoy dan Reverse bangun dan Elementals dan Dark Elementals keluar dan berdiri di hadapan T.Aba.

BoBoiBoy: Atok ada 17 orang cucu!!

T.Aba: .....

Gempa: Urm....T.Aba?

T.Aba: *pengsan*

Taufan: Alamak! T.Aba dah pengsan!!

Gempa dan Rock angkat T.Aba dan letak atas sofa. Solar pergi ke dapur, ambil tuala dan basahkan dan letak atas dahi T.Aba.

Spike: Rasanya dia terkejut tengok cucu dia bertambah.

Dark: Macam mana kalau kita bagitahu dia yang kita dah kahwin?

T.Aba: KORANG APA???!

Thorn: Yeay! T.Aba dah okey!!

T.Aba: Korang.....Korang dah kahwin?!!

Halilintar: Err.....betul.

Pyro: Dan.....kami dah ada anak. Empat orang anak perempuan.

Sebaik saja dengar yang mereka dah kahwin dan ada anak,T.Aba pengsan lagi sekali.

Solar: Pulak....

BoBoiBoy: Angkat T.Aba masuk dalam bilik.

BoBoiBoy dan Reverse memapah T.Aba dan bawa dia masuk dalam bilik. Ais dan Frost baring atas karpet dan...

Ais: Zzz~

Frost: Krohh~!!

Lunar: Kembar siapa lah ni ya...?

Blaze: Jangan tengok aku.

Solar: Kita nak tidur kat mana?

Rock: Ruang tamu ni ada.

Tornado: Biar betul? Tidur ramai-ramai kat sini?

Storm: Habis tu kat mana je kita boleh tidur?

Tornado: Hotel.

Dark: Banyak cantik! Kita mana ada duit Malaysia sekarang ni!

Gempa dan Rock alihkan sofa,meja dan kerusi ruang tamu dan letak di tepi tangga. Thorn dan Spike hasilkan tilam dari daun pokok dan mereka semua tidur berhimpit di ruang tamu. Ais dan Frost dah lama tidur,siap mimpi lagi. BoBoiBoy dan Reverse pergi tidur di bilik di tingkat atas.

SKIP TIME

Keesokan harinya,T.Aba bangun dan keluar dari bilik. Dia nampak Elementals dan Dark Elementals masih tidur di ruang tamu kecuali Gempa dan Rock.

T.Aba: Bukan mimpi rupanya. Betullah BoBoiBoy dah balik.

T.Aba pergi ke dapur dan nampak Gempa dan Rock tengah masak sarapan.

BOBOIBOY: UNDERWORLD TAKEOVER (REWRITE)Where stories live. Discover now