ROYAL REVERIE & DEFENSE

95 7 0
                                    

Selepas berjaya memujuk salah seorang 8 King,Undead Goddess Mosca,BoBoiBoy kembali ke kerajaannya dan bersedia untuk Royal Reverie.

Miria berada atas kapal menuju ke God Tower yang terletak di tengah laut. Dia menghela nafas panjang mengingati kata-kata BoBoiBoy.

FLASHBACK

Semasa bersedia di rumah,BoBoiBoy berkata...

BoBoiBoy: Apa kata kita bincang tentang rancangan kita dengan mereka yang ada di benua ni je?

Miria,Lady,Nana,Casey,Sora,Theo,Zorg dan Grix ternganga dengan cadangannya.

Sora: Kenapa abang?!!

Nana: Takkan nak biarkan kerajaan lain kena serang!?

Zorg: Kau gila ke?!!

BoBoiBoy: Bukan apa. Cuma....mereka mungkin akan dengar cakap kita. Tapi tak bermakna mereka 100% percayakan kita.

Theo: Macam tu ke?

Nana: Uh...boleh tolong terangkan?

Theo: Apa yang dia maksudkan adalah kebanyakan kingdom yang jadi sebahagian Crossheart Alliance masih pandang kita sebagai gangguan.

Casey: Kan kita dah kalahkan raja tak guna tu? Kenapa mereka masih nak bermusuhan dengan kita?

Theo: Boleh jadi mereka ada senjata rahsia untuk kalahkan kita. Cuma tunggu masa je.

BoBoiBoy: Ataupun....mereka sebenarnya sedang mengumpul maklumat tentang kita. Macam,ada orang dalam yang bocorkan rahsia kita pada mereka.

Sora: Macam mana...

Lady: Hm.....saya rasa cuma ada satu je penjelasannya. Pengembara.

Nana dan Casey terkejut dengan kenyataan itu.

Lady: Bukan pengembara macam korang berdua! Maksud aku pengembara yang datang dari kerajaan lain!

Zorg: Boleh jadi. Kita tak tahu siapa kawan atau lawan kita.

BoBoiBoy: Jangan risau. Saya akan cuba bercakap masa di Royal Reverie nanti. Kita tunggu dan lihat.

FLASHBACK END

Miria: Betul ke apa yang darling katakan ni? Kalau betul,susah nanti.

Sanya: Akak,apa yang akak menungkan tu?

Miria: Hm? Takde apa.

Sanya: Kita dah sampai di God Tower tapi akak langsung tak perasan. Takde apa bendanya?

Miria memandang God Tower yang berdiri gah di tengah lautan.

Miria: Er.....jauhnya termenung...

Dia turun dari kapal dan nampak Ryuu bersama R.Crom menunggunya di pintu masuk.

Miria: Hai.

R.Crom: Saya dah dengar dari BoBoiBoy. Nampaknya Royal Reverie kali ni akan jadi lebih hangat berbanding sebelumnya.

Ryuu: Kau serius takde siapa tahu?

Miria: Pasal perkahwinan aku dengan darling?

Perkahwinan mereka dirahsiakan dari pihak luar. Cuma penduduk kingdom saja yang dijemput untuk mengurangkan risiko BoBoiBoy mengamuk.

Miria: Takde apa yang perlu dirisaukan. Kita cuma kena fikir macam mana nak yakinkan raja dan permaisuri yang merupakan sebahagian Crossheart Alliance.

R.Crom: Ya. Kalau tentang hal tu, memang memeningkan kepala.

Mereka bertiga berjalan menaiki tangga menuju ke tingkat 260. R.Crom dah kepenatan selepas tingkat 90 jadi dia mengambil rehat sementara. Manakala Ryuu dan Miria berjalan ke atas.

BOBOIBOY: UNDERWORLD TAKEOVER (REWRITE)Where stories live. Discover now