NIGHT ASSAULT

60 8 0
                                    

BoBoiBoy sekeluarga sedang makan malam bersama di rumah. Zorg dan Grix turut makan bersama mereka tapi mereka makan atas kaunter dapur. Theo tak balik rumah sebab dia sedang uruskan Over Dungeon.

Nana: Jadi....macam mana dengan persiapan untuk mereka pergi sekolah?

BoBoiBoy: Abang dah beli semua dah.

Miria: Macam mana dengan kasut sekolah?

BoBoiBoy: Ah....hm....

Casey: Abang lupa beli kan?

BoBoiBoy: Err.....

Sora: Takpe kalau abang terlupa. Nanti kita pergi beli sama-sama.

BoBoiBoy: Hehehe....

Lady: Bila mereka nak masuk sekolah? Sekolah dah lama buka kan?

BoBoiBoy: Tak. Baru seminggu. Ada seminggu lagi untuk kita daftar mereka masuk.

Casey: Jangan sampai mereka terlepas pelajaran mereka. Pelajaran tu penting.

Reverse: Nak tahu apa yang lagi penting?

Casey: Bukan pelajaran tu,tapi apa yang mereka belajar dari pelajaran tu sendiri.

Lady: Ada betul juga kata-kata abang.

Selepas makan malam,mereka duduk di halaman belakang. Sora letak secawan teh setiap seorang dan duduk di sebelah Miria. Mereka duduk memandang bulan dan bintang di langit.

BoBoiBoy: Ha....

Sabah: "Tuan BoBoiBoy,tuan sedang sibuk?"

BoBoiBoy: "Hm? Tak. Ada apa Sabah?"

Sabah: "Sebenarnya,saya sedang dalam perjalanan ke kerajaan tuan. Kebetulan,saya dapat kesan sekumpulan individu mendekati kita."

BoBoiBoy: "Jangan cakap...."

Sabah: "Ya. Walaupun bilangan mereka hanya beberapa orang,tapi manaphore mereka agak tinggi untuk seorang manusia."

BoBoiBoy: *facepalm* "Kenapa..."

Sabah: "Tuan nak saya uruskan mereka?"

BoBoiBoy: "Panggil Jenny,Flor Azul dan Himawari. Uruskan mereka. Kalau mereka mengalah,tangkap dan bawa ke penjara."

Sabah: "Kalau mereka tak nak mengalah dan lebih rela mati?"

BoBoiBoy: "Kamu semua boleh main dengan mereka."

Sabah: *grin* "Terima kasih tuan. Kami akan uruskan dengan segera."

Nana: Kenapa abang?

BoBoiBoy: Ada sesiapa dari kerajaan mana entah datang nak buat kacau.

Miria: Degil betul mereka ni. Jangan sampai aku pergi hancurkan kingdom diorang!!

Sora: Sabar Miria! Kalau awak pergi, nanti ia jadi masalah dunia!

Miria: Hmph!

Sabah berdiri atas bumbung bangunan dekat pusat bandar. Jenny, Flor Azul dan Himawari muncul di belakangnya,bersedia untuk berlawan.

Sabah: Tuan dah berikan kita kebenaran untuk bertindak. Jangan hampakan tuan.

Jenny: Dah tentu...!!

Himawari: Berapa ramai musuh kita?

Sabah: Tak ramai. Ada 300 golem menuju ke arah kita dari langit tapi hanya 3 manusia saja yang mengetuai mereka.

Azul: Hanya 3? Mereka ingat mereka boleh hancurkan kita dengan 3 manusia je? Menyedihkan....

BOBOIBOY: UNDERWORLD TAKEOVER (REWRITE)Where stories live. Discover now